![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,399
|
![]()
I følge Avinor i Tromsø Jobbes det med ei rute Hammefest-Tromsø-(kanskje Bergen)-Stavanger.
http://www.itromso.no/nyheter/article7368559.ece Hvilke selskap/flytyper kunne være aktuelle her da? Spesielt med tanke på Hammerfest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2012
Location: London / Stockholm
Posts: 644
|
![]()
Widerøe kanskje? Størrelsen på flyet hadde i alle fall vært passende.
__________________
Businesstudent, BCN/OSL Gravity, thou art a heartless bitch. ~Sheldon Cooper
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,507
|
![]()
Med litt over 800m rullebane begrenser det seg hva som er mulig ... Dash 8-100 har rekkevidde på 17-1800km så det holder jp greit til BGO .. SVG kan knipe hvis forholdene er ugnstige.
Jet er uaktuelt på HFT .. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,399
|
![]() Quote:
Enig, ruter tilpassa kjapt flybytte i TOS hadde vært tingen. Men: pga fantastiske HFT vil det vinterstid bety mange avganger fra TOS uten passasasjerene fra HFT. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
|
![]()
Jetime hadde en del charter ifra HAU til Nord-Norge under bygging av Snehvit, om de landa ALF eller i nærheten husker jeg ikke i farten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
|
![]()
BGO-TOS kan jo også være en grei måte å bytte om på flyindivider mellom baser, eller?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,681
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,681
|
![]() Quote:
![]() Ellers er jeg helt enig med øvrige forumister i at god forbindelser HFT-TOS og TOS-vestlandet er det praktiske for en eventuell gjennomføring. Melkeruten med -100 er meningsløs. For få passasjerer blir med og hastighetsforskjellen mellom en -100 og en Q400 merkes på slike distanser. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]() Quote:
Jeg har mer tro på frekvens mellom Hammerfest og Tromsø, og Tromsø og Oslo. Oljefolk skal til flere steder enn Stavanger, de bor spredt over hele landet. Har man en kjapp reise fra Hammerfest til Oslo, så går det som regel alltid et fly til Ålesund, Molde, Bergen, Stavanger, Kristiansund eller Kristiansand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,172
|
![]()
Ville det være noe marked for en eller to daglige SVG-TOS med Boeing 737?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,681
|
![]() Quote:
For et par år siden (?) så startet både WF og DY direkte-rute mellom TOS og BGO (se http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=52986), WF noe før DY. WF økte etter hvert fra to ukentlige til fire ukentlig, med seks ukentlige om sommeren. Da DY introduserte fem ukentlige, skjærte WF ned på frekvensen. DY kuttet ut ruten etter en sommersesong, mens WF aldri økte frekvensen igjen etter sin nedskjæring. Text book example på at konkurranse ikke nødvendigvis fører til bedre tilbud? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
|
![]()
Kunne vel blitt litt som melkeruta til Braathens før i tiden på Vestlandet, den startet vel i Bergen og endte vel i Bodø eller Tromsø.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Air Traffic Controller
![]() Join Date: Mar 2010
Location: Stavanger
Posts: 738
|
![]()
Det må jo nevnes at en Stavanger-Tromsø-rute ikke er udekket i dag heller, den går bare via Oslo.. Nå kjenner jeg ikke belegget på Oslo-Tromsø, eller Stavanger-Oslo for den saks skyld, men 2 ganger daglige mellom Stavanger og Tromsø vil jo tas fra eksisterende ruter.. usikker på hvor mange FLERE som vil reise med en direkterute..?
Men for all del, jeg ønsker enhver ekstra flybevegelse velkommen til Sola ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,682
|
![]()
Dette er vel noe av det også oljenæringen i Sørfylket ønsker for Evenes i flere år uten at det har ført frem til noe.
Er det forretsten vanlig at Avinor "lekker" slike nyheter uten at noe ser ut til å være klart?
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
flyrute, nord-vestlandet til nordnorge? | flysas94 | Småprat | 17 | 18-03-2011 21:14 |
SAS vurderer Tokyo-Nordnorge | catocontrol | Flyforum | 103 | 29-03-2009 17:26 |
Vil knytte vestlandet sammen | fkrlf | Flyforum | 3 | 12-07-2007 09:45 |
Nordnorge fra lufta | salmon-air | Flyforum | 7 | 05-10-2006 21:47 |