![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,217
|
![]()
Oisann, et betent tema...
Leste meg litt opp på flynyheter over formiddagskaffen her og kom over denne på hangar.no.....Interessant for å si det mildt...hmmm Jeg sakset artikkelen; Quote:
__________________
I´ve been Teslified ![]() Last edited by ENGM RAMP; 20-03-2013 at 10:49. Reason: La inn hele artikkelen likegodt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2012
Location: BGO
Posts: 1,902
|
![]() Quote:
__________________
AA PLT, A3*G, Carlson Concierge Upcoming: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Hele artikkelen virker det som er basert på spekulasjoner?
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2009
Location: TOS
Posts: 881
|
![]()
Hangar.no er vel den eneste plassen som har bitt på "pakken" fra DY/DU's PR-byrå så langt da.......? Lenge siden man har lest noe med så mye "slagside", men det sier vel mer om hangar.no.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,374
|
![]()
Vill spekulasjon fra Hangar ......... Det er selvfølgelig mulig dette har rot i virkeligheten, men ....
Last edited by LN-MOW; 20-03-2013 at 15:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]()
Før dette drar alt for langt avgårde, siden dette er et lett antennelig tema her på forum: kan noen med faglig kunnskap og pondus komme med noen kloke ord hvorvidt DU og SK har like eller ulike vilkår, ref hva teksten sier?
-A |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,374
|
![]()
Det har vært tungt diskutert tidligere, og DY vil fylle hele kabinen med utlendinger. Fra SAS' side var det aldri snakk om annet enn et par stykker for å hjelpe med språk/kultur til Japan/Kina. De japanske er dessuten trolig dyrere enn de skandinaviske ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Temaet er vel rett og slett at det er to forskjellige regimer DU og SK må forholde seg til. Likhet for loven bør være prinsippet så da bør enten alle japanske vekk fra SK (hvis ikke de er naturalisert i et av de skandinaviske landene da) eller så må det åpens på lik måte for begge to.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Vet ikke hva du kaller likehet for loven LN-KGL, men likhet for loven oppnås hvis DU søker om det samme som SAS. Det har de ikke gjort. De har ønsket seg noe annet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
Posts: 2,367
|
![]()
En meget tynn artikkel, spør du meg. Og åpenbart skrevet av en person som vinkler saken. Jeg reagerer spesielt på to ting. Uttalelsen om at "for Norwegian er ruten til Florida en potensiell gullfugl fra OSL" direkte lattervekkende. Ingen skal fortelle meg at Norwegian unnlater å starte opp en slik rute på grunn av småkrangling med myndighetene, dersom de hadde ansett dette som en "gullfugl".
![]() Det kan virke som man bruker dette i et spill Norwegian også. Etter min mening er det ganske naturlig, og kanskje meget planlagt, at en Florida-rute starter i CPH og ARN. Sverige er dobbelt så stort land som Norge, CPH er en mye større flyplass med mange flere utenlands-passasjerer.
__________________
Neste flyvning: 01.02.2025: OSL-LHR (SK) 04.02.2025: LHR-OSL (SK) 02.03.2025: OSL-AGP (DY) 05.03.2025: AGP-OSL (DY) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,714
|
![]()
Pressmiddel... flyet skal selvsagt ikke stå 2 døgn per uke i FLL. Det er ikke "LCC" stil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Tror nok mer at det er "subsidiene" fra ARN og CPH som teller. Hjelp til markedsføring av nyheter fra OSL sin side er bortimot totalt fraværende. Det er nok ikke bare en Hangar-artikkel (som MOW sier at er basert på noe fra dette forumet); her er det noe mye mer dypgående og seriøst som foregår i helt andre fora enn noen fisslige hobby-forum. Litt-amatør, tro nok ikke den tredje 787 blir parkert arbeidsløs i FLL, men kanskje den tar turer til LGW i stedet, eller HEL?
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2011
Posts: 241
|
![]()
Tror nok Norwegian sitter rolig og venter på valget til høsten. Meningsmålingene tyder på en mer Norwegian vennlig og mindre SAS/LO vennlig regjering. Forskriften om bruk av utenlandsk personell kan være endret før jul og Erna kommer til makten. Tipper det er grunnen til at Skånvik er såvidt dempet i sine utalelser om Florida. Det er mitt tips.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2012
Location: London / Stockholm
Posts: 644
|
![]() Quote:
__________________
Businesstudent, BCN/OSL Gravity, thou art a heartless bitch. ~Sheldon Cooper
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2011
Posts: 62
|
![]()
Uansett om det blir flertallsregjering fra H/FrP så blir ikke dette endret fra høsten av, det er riktig nok morsomt med langdistanse fra Norge, men de har nok mer å gjøre enn å tilferdstille DY/DU i løpet av 2013 og starten på 2014
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2012
Location: London / Stockholm
Posts: 644
|
![]()
Akkurat. Selv om det hadde vært fint med en flyopptatt regjering tviler jeg på at denne saken blir med i valgkampanjen deres.
__________________
Businesstudent, BCN/OSL Gravity, thou art a heartless bitch. ~Sheldon Cooper
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2011
Posts: 241
|
![]()
Har ikke sagt at det blir med i valgkampen. Heller ikke at FrP får flertall. Men Høyre og Viktor Normann var en viktig fødselshjelper for Norwegian. Det kan være greit¨å huske på.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2009
Location: USM/BKK/CPH
Posts: 1,811
|
![]() Quote:
http://www.osl.no/osl/naringslivogei...entivordninger Man kunne udlægge din propaganda som undladelser af den komplette sandhed - eller måske endda løgnagtighed. Men jeg betragter det nu mere som humor på "Chemical Ali"-niveau... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2009
Location: Møre
Posts: 112
|
![]()
Har vel aldri vært imponert over hangar.no for å si det mildt....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
jefi99, la du merke til at subsidie var i " " ? Det er ikke snakk om penger her, men kvaliteten på det markedsføringsarbeidet som utføres av flyplassene. Altså kvalitet til Arlanda og Kastrup er bra for å markedsføre nye flyruter, mens OSL nesten ikke løfter en finger for å hjelpe til. Da vet jeg ikke helt om du fortsatt klassifiserer dette som en "komiske Ali"-uttalelse.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
OSL jakter nye langruter | Cockpitview | Flyforum | 498 | 22-01-2025 20:30 |
Avinor vil ha fler langruter fra Gardermoen | imm | Flyforum | 42 | 08-03-2014 12:07 |
Ny SAS-sjef vil ikke love nye langruter | Flying-news | Flyforum | 11 | 04-02-2011 12:07 |
Erhvervslivet vil måske droppe Billund Lufthavn | Bll spotter | Flyforum | 0 | 04-06-2006 13:48 |
Langruter fra OSL | MD11 | Flyforum | 22 | 20-08-2005 15:06 |