![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2007
Location: Bergen.
Posts: 1,288
|
![]()
Hei folkens!
Er det noen forskjell mellom business-serveringen på rutene til SAS innad Europa når det gjelder London kontra destinasjoner som Athen/Nice/Milano? Jeg har lest flere rapporter og det ser ut til at måltidene på de lengre flygningene ikke er av større omfang enn feks Oslo-London/København-London. Setter pris på positive svar ![]()
__________________
Smil til livet, så vil livet også smile til deg ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
|
![]()
Forskjellen ligger mellom kaldt måltid og varmt måltid - og London ligger innenfor tidsmarginen for å kvalifisere til varmt måltid, så det er nok ikke så store forskjeller mellom de rutene du nevner. Men har sett at de bruker mer tid på champagne, konfekt, varme kluter, etc. på de lengre rutene og også at desserten serveres separat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2007
Location: Bergen.
Posts: 1,288
|
![]()
Noen her inne som har erfaringer med å reise med samme fly til eksempel Nice, og ta samme flyet tilbake igjen
![]()
__________________
Smil til livet, så vil livet også smile til deg ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,715
|
![]()
Hvis du har retur med samme flyet, så vil SAS normalt spørre deg om du vil sjekke inn på returen også når du sjekker inn på nett eller maskin. Det anbefales nok, tror ikke flyet står lenge på bakken der nede.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]()
Det er vel bare at checke ind online 22 timer før returen, så skulle det vel ikke være noget problem når du ikke har bagage med.
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,135
|
![]() Quote:
Fløy DUB-CPH i C igår kveld (flytid 2:10), forøvrig min fjerde flight i C på strekningen siste halvåret, og fikk servert den vanlige kalde roast beefen med tilbehør. Tror det er varmt måltid på STO-Europa i likhet med OSL, andre får evt. korrigere meg på det. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]() Quote:
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,135
|
![]()
CPH-DUB har faktisk en smule lengre blocktid enn CPH-LON, merkelig at det da serveres varmt måltid til/fra LON og ikke til/fra DUB. Kanskje fordi CPH-LON er en såpass tung og viktig businessrute at de må gjøre det av konkurransehensyn.
Ble servert kaldt måltid også på GVA-CPH for noen år siden, faktisk har jeg aldri fått varmt måltid på dansk Europa-produksjon. Men hørt fra kolleger som har fått varm mat CPH-MAD. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]() Quote:
SAS' C-produkt med vel opgraderet på et tidspunkt (Mener det var sidste år, men tager muligvis fejl af de utallige ændringer og opdateringer af procedurer som SAS har haft ![]()
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2010
Location: Copenhagen and Risskov, Aarhus
Posts: 266
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2007
Location: Bergen.
Posts: 1,288
|
![]()
Føler ikke flytid og servering alltid henger helt sammen, dessverre. Men er det bare jeg som føler maten holder høyere kvalitet på de tyngre business-strekkene? Jeg hadde NCE-CPH i business i fjor sommer, ingen "reserved for comfort" - trekk mellom setene, ingen godkjent dessert og et høyst middelmåldig måltid.
__________________
Smil til livet, så vil livet også smile til deg ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,926
|
![]()
Uten å kuppe tråden, er CPG - St. Petersburg varmmat eller kaldmat?
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2010
Location: Copenhagen and Risskov, Aarhus
Posts: 266
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,926
|
![]()
Cool. Takk skal du ha.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2007
Location: Bergen.
Posts: 1,288
|
![]()
Fnate: CPH-LED har vel en flytid under to timer meg bekjent, og serveringen vil være kald. Jeg regner med at SAS CC kan gi deg det absolutte korrekte svaret.
Spørsmål til SAS CC: Er det rutiner hos dere at det skal legges "Reserved for comfort"-trekk mellom setene i Business? Opplever du at servicenivået er bedre på strekningene med mer konkurranse i Business?
__________________
Smil til livet, så vil livet også smile til deg ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2010
Location: Copenhagen and Risskov, Aarhus
Posts: 266
|
![]() Quote:
På strækninger med Long Concept i Business (bl.a LHR, CDG, NCE, FCO) er det da en lidt hyggeligere oplevelse at kunne byde vores Businesskunder på en snack og drink, og derefter et varmt måltid. Og SAS ser gerne at vi byder på seperat avec og sommetider dessert. Lidt mere som i "the old days". Dog serverer vi naturligvis ikke snack og drinks på morgenflyvninger før kl. 9.30, men selvfølgelig et varmt morgenmåltid. Uanset om det er varm eller kold mad på Business/Medium vs Long, er jeg sikker på, at mine kollegaer tilbyder det, der skal tilbydes - og gerne lidt til. Som kunde er vores Long Concept nok en smule mere "value for money"-oplevelse ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,135
|
![]()
Takk for oppdateringen SAS CC. Jeg flyr SAS en del på business, mest innen Europa, noe intrascand og long haul kanskje 1-2 rundturer i året. Jeg er generelt sett meget fornøyd med varmmaten som blir servert, og produktet som blir levert er i mine øyne noe av det bedre innen Europa i C.
Igår kveld på DUB-CPH leverte flyvertinnen med ansvar for C og Y en fin vri. Vanligvis blir vin- og champagneflasker overlevert uåpnet til passasjeren sammen med vinglasset, men hun helte litt oppi glasset før det ble servert. Nesten som å være på restaurant ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2010
Location: Copenhagen and Risskov, Aarhus
Posts: 266
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2007
Location: Bergen.
Posts: 1,288
|
![]()
Hjertelig takk for hyggelig svar, SAS CC
![]() Jeg opplevde selv forrige sommer på SK 2796 NCE-CPH at man ikke hadde Reserved For Comfort-banner på midtsetet, selv om jeg var den eneste i Business den aktuelle formiddagen. Det høres kanskje spesielt ut, men disse små "touchene" er det som er med på utgjøre hele opplevelsen for min del. Synes det var flott å få oppklart i hvor grensene går for de forskjellige servicekonseptene ombord!!
__________________
Smil til livet, så vil livet også smile til deg ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2010
Location: Copenhagen and Risskov, Aarhus
Posts: 266
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ønsker ikke konkurrere med Norwegian mellom Europa og Asia | LN-VLE | Flyforum | 53 | 05-06-2013 23:11 |
Boeing 777-300 mellom Nord-Amerika og Europa? | LN-REF | Småprat | 16 | 23-03-2012 14:36 |
Det gode liv i EU - en rundtur i Mellom-Europa | Discus | TripReports | 16 | 01-11-2008 06:36 |
Oekt reiselyst mellom USA og Europa | LN-MOW | Flyforum | 0 | 11-07-2006 14:42 |