Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Closed Thread

Thread Tools Display Modes
Old 10-08-2011, 21:08   #81
Polaris
Free Luigi

Default Re: US Airways med ny 100% Promo (del 2)

Halloooo jeg har så lyst men samtidig har jeg ikke snøring åååeee. Kan'ke noen komme og være støttekontakt bak skjermen a?
Old 10-08-2011, 21:16   #82
Ståle
Amatør

Ståle's Avatar

Tror jeg nesten kommer til å gå for forslaget ditt jameson82, virker veldig bra og prisene på toget Shanghai - Beijing er meget gode ser det ut til. Med etpar overnattinger på hver av stedene kan det bli en fin - fin weekend. ;-)

Alt ser ut til å være klart nå, men så er jo det store spørsmålet om jeg skal dra alene eller vente..

Since 01.02.2007
Ståle is offline  
Old 11-08-2011, 01:26   #83
jameson82
Flysitter

jameson82's Avatar

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Er den routingen lovlig? Dvs går open jaw av denne typen?
Liten update på min reply:
Quote:
Open jaw travel is not permitted when an en route stopover is included in the award itinerary. Open jaw travel is defined as flying to a city and returning from a different city on a valid routing having one common city. The distance between the two open jaw cities cannot exceed the distance of the outbound or return trip. This may include certain itinerary restrictions. Check with the booking agent when making reservation
http://shopping.usairways.com/en-US/...mberguide.html
OSL-ZRH-PVG-Open jaw--> PEK-MUC-OSL er innenfor reglene.

Last edited by jameson82; 11-08-2011 at 01:29.
jameson82 is offline  
Old 11-08-2011, 10:05   #84
LCH
ScanFlyer Crusty

LCH's Avatar

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Så lenge man bestiller, får bekreftet bookingen og kjøper poeng sånn ca likt, så bør det ikke være noen særlig fare.
Så man får hoppe ut i det!
Regner med at man er trygg når man først har fått bestilt, uansett hva *A måtte finne på å gjøre? Planlegger en tur ikke ulil din i mars.
Old 11-08-2011, 10:25   #85
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

<mod>
Da har fluxie laget en introduksjon, les den før du stiller alt for mange spørsmål:
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=91157

Link ligge også i innholdsfortegnelsen
</mod>

Last edited by Discus; 11-08-2011 at 10:28.
Discus is offline  
Old 11-08-2011, 18:10   #86
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Har dest denne og andre tråder om dette tilbudet. Slik jeg har oppfattet det:
-Veldig få plasser tilgjengelig så folk endre stort sett opp med en tur til Seoul på datoer som egentlig ikke passer.
-Man betaler ca. 3 ganger mer enn beste tilbud i økonomi.
-Man risikerer endringer som gjør at man mister pengene eller får mye mindre igjen for dem.
-Man må legge inn flere timers arbeid for en komplisert booking.
-Man får bedre sete og forpleiing på et fly hvor de fleste uansett sover.
-På flyplassen får egne køer og muligens bedre lounge enn hva man får med Diners.
-Man kan skryte av å ha flydd første klasse.

Er det noe jeg har misoppfattet eller ikke fått med meg?

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline  
Old 11-08-2011, 18:23   #87
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Det har du forsåvidrt rett i, men man kan vel ikke sammenligne økonomi med first?
Martin is offline  
Old 11-08-2011, 18:55   #88
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Hvis man planlegger kan man få First uten problem inn i fremtiden..

Venner av meg booket til BKK i dag, to seter, uten problem...... På de datoer de ville ha..

Jeg kunne velge BKK og HKG lett for to neste juni... På de datoer jeg ville ha...

Priser vi alle betalte med taxes og kjøp av bonuspoeng var ca. 9.000 ( varierer med $ kursen ) .. Noe høyere til BKK...

Det er vel det folk flest betaler til disse stedene så sant ikke LH og andre har et tidsbegrenst supertilbud.. Vi kan velge 365 dager i året....

Edit: ICN er ikke å forakte, var førstevalg for oss sist januar....

Last edited by SQ 777; 11-08-2011 at 18:57.
SQ 777 is offline  
Old 11-08-2011, 19:12   #89
A-380
ScanFlyer Silver

I fjor reiste jeg til BKK midt i juletiden, og bestilte kun 2 mnd i forveien. Prismessig ble en tur ned der i F mye billigere enn det f.eks SAS skulle ha på samme datoer. Så trenger ikke bli dyrere enn vanlig økonomi.

At en kommer frem til destinasjonen eller hjem mye mer uthvilt (dog kanskje litt fullere) er jo heller ikke å forakte. Så betaler gledelig 8-10.000 for en billett i F, selv om det kanskje er noen timers planlegging for å finne den perfekte ruten.
Old 11-08-2011, 19:21   #90
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by A-380 View Post
I fjor reiste jeg til BKK midt i juletiden, og bestilte kun 2 mnd i forveien. Prismessig ble en tur ned der i F mye billigere enn det f.eks SAS skulle ha på samme datoer. Så trenger ikke bli dyrere enn vanlig økonomi.

At en kommer frem til destinasjonen eller hjem mye mer uthvilt (dog kanskje litt fullere) er jo heller ikke å forakte. Så betaler gledelig 8-10.000 for en billett i F, selv om det kanskje er noen timers planlegging for å finne den perfekte ruten.
Skjønner egentlig ikke helt poenget. Når ble det negativt å måtte bruke et par timer på planlegging? Er jo halve morroen!
Hickok is offline  
Old 11-08-2011, 19:51   #91
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Ja, prisen for billetten er den samme uansett om du booker 330 dager i forveien eller for en tur neste uke (en del selskaper, eks. ANA og LX(?) slipper awardseter tett opptil avgang). Ledig med LH til EZE i F/C/M neste uke (vanlig billett koster 10.650 på Economy)

Billettene kan endres mot et gebyr på USD/NOK 150.

Old 12-08-2011, 09:57   #92
Ståle
Amatør

Ståle's Avatar

Om man benytter tilbudet til Hawaii, er det da mulig å få en RTW på bookingen siden Hawaii er sånn ca midt på i andre siden for oss i Norge?

Since 01.02.2007
Ståle is offline  
Old 12-08-2011, 10:19   #93
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
-Veldig få plasser tilgjengelig så folk endre stort sett opp med en tur til Seoul på datoer som egentlig ikke passer.
-Man risikerer endringer som gjør at man mister pengene eller får mye mindre igjen for dem.
-På flyplassen får egne køer og muligens bedre lounge enn hva man får med Diners.

Vel det er flust med plasser om man gidder a lete litt, det er riktig at man ma bruke litt tid, men det er ikke verre enn at man kan gjore slikt nar man ellers sitter pa pcen og surfrer rundt. Fa plasser? Den er jeg litt uenig i. Det er fa plasser til noen destinasjoner (les USA), men til Asia er det flust med plasser.

Kan godt hende man betaler 3 ganger mer enn BESTE tilbud i okonomi, men reiser man i ferier og hoysesong er det saerdeles gunstig hvor prisene er skrudd opp allikevel til omtrent det nivaet. T/r Seoul i sommerferien koster fort opp mot 8-9k i monkey.

Endringer? Joda kan hende man sier fra seg noen rettigheter pa en bonusbillett, men en billett er en billett uansett om den er betalt med cash eller poeng. I 95 % av tilfellene gar det bra.

Flere timers arbeid? For en tur i forste klasse sa er det verdt a gjore litt forarbeid. Men min erfaring er at man likevel ma gjore dette selv for en tur i okonomi for a sammenligne priser sa det tar ikke noe stort lengre tid egentlig.

Bedre sete og bedre forpleining? Jepp det far man og forsteklassesetene er fine til a sove i.

Muligens bedre lounge enn med Diners? Jeg kan omtrent garantere at man far det. First class loungen og terminalen i Frankfurt til Lufthansa er det fa ting som slar. Man har intet mindre enn ca 70 slag med whisky i First class loungene til Lufthansa. Dessuten far man som regel tilgang til en Star Alliance first lounge utenfor hubbene.

Skryte? Jepp og det er litt kult.
Hypern is offline  
Old 12-08-2011, 12:34   #94
jameson82
Flysitter

jameson82's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ståle View Post
Om man benytter tilbudet til Hawaii, er det da mulig å få en RTW på bookingen siden Hawaii er sånn ca midt på i andre siden for oss i Norge?
Ja det er fullt mulig med litt flaks i agent rulletten. Kan fly med LH A388 i C FRA-NRT og NRT-HNL med ANA(operated by Japan Air) . .Jeg angrer på at jeg ikke tenkte på det da jeg bestilte turen min
Old 12-08-2011, 13:08   #95
MD90
ScanFlyer Blue

MD90's Avatar

Quote:

Jeg har lest innlegget ditt, og slik som jeg oppfatter det, synes du vi andre er ganske tåpelige som hopper på disse tilbudene. Men du er kanskje også litt irritert for at du ikke selv ser fornøyelsen i dette. Don't you worry - det er ikke for sent å like det gode liv!
MD90 is offline  
Old 12-08-2011, 13:20   #96
Ståle
Amatør

Ståle's Avatar

Quote:
Originally Posted by jameson82 View Post
Ja det er fullt mulig med litt flaks i agent rulletten. Kan fly med LH A388 i C FRA-NRT og NRT-HNL med ANA(operated by Japan Air) . .Jeg angrer på at jeg ikke tenkte på det da jeg bestilte turen min
Ser det, frister noe jævlig å slå til på en Hawaiitur nå i januar med følgende routing; OSL-ZRH med LX, ZRH-LAX med LX, LAX-HNL med CO og hjemreise med ANA HNL-NRT, NRT-ICN med Asiana og tilslutt Thai via BKK og tilslutt OSL.

Kommer US til å gå med på dette? Ser for meg å få igjennomført dette i biz.

Since 01.02.2007
Ståle is offline  
Old 12-08-2011, 13:27   #97
jameson82
Flysitter

jameson82's Avatar

Quote:
Ser det, frister noe jævlig å slå til på en Hawaiitur nå i januar med følgende routing; OSL-ZRH med LX, ZRH-LAX med LX, LAX-HNL med CO og hjemreise med ANA HNL-NRT, NRT-ICN med Asiana og tilslutt Thai via BKK og tilslutt OSL.

Kommer US til å gå med på dette? Ser for meg å få igjennomført dette i biz.
ICN-BKK har flere fått nei til pga det kan bli oppfattet som backtracking. Kommer ann på geografi kunnskapene til agenten du treffer
Old 12-08-2011, 13:28   #98
Ståle
Amatør

Ståle's Avatar

Quote:
Originally Posted by jameson82 View Post
ICN-BKK har flere fått nei til pga det kan bli oppfattet som backtracking. Kommer ann på geografi kunnskapene til agenten du treffer
Tok meg bare fem minutter å sette opp forslaget på *A`s nettsider, husker jeg rett så har jo LH rute ICN-FRA..bør ikke være så vanskelig å komme seg hjem på en god måte for både meg og US.

Since 01.02.2007
Ståle is offline  
Old 12-08-2011, 13:38   #99
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Tok meg bare fem minutter å sette opp forslaget på *A`s nettsider, husker jeg rett så har jo LH rute ICN-FRA..bør ikke være så vanskelig å komme seg hjem på en god måte for både meg og US.
OZ flyr også der, og tror jeg hadde velgt dem fremfor LH også i C

Ihvertfall valgte vi dem i F fremfor LH i F nå i oktober
Old 12-08-2011, 13:57   #100
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by MD90 View Post
Jeg har lest innlegget ditt, og slik som jeg oppfatter det, synes du vi andre er ganske tåpelige som hopper på disse tilbudene.
Folk er forskjellige og bra er det. Det enkelte kan finne på å betale ekstra for en annen bil eller klokke er jo langt mere.

Quote:
Men du er kanskje også litt irritert for at du ikke selv ser fornøyelsen i dette. Don't you worry - det er ikke for sent å like det gode liv!
Har et begrenset budsjett og prøver få så mye reise som mulig ut av det. Jeg argumenterer kanskje for meg selv for at jeg skal holde meg unna og ikke miste evnen til å reise med og nyte turen på økonomiklasse.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline  
Closed Thread

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules