![]() |
|
![]() |
#81 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Et eksempel, for et par år siden ville SAS sette inn en skillevegg i en hattehylle for å slippe at puter og tepper flöyt ut. En prosess man fikk tilbakemelding om at ville ta minimum 12 til 15 måneder. Så folk her kan si og tro hva man vil, men slike ting tar utrolig lang tid og er etter mit syn helt latterlig. Jeg som kabin crew har heller ikke lov til å skru til en lös skrue som holder en gardin på plass. Skulle önske det var så enkelt som å bare å kjöpe inn og laste ombord. Med dette avslutter jeg mitt engasjemang i denne tråden, da jeg ser at mange her åpenbart vet det meste og mer om hva saken spesielt dreier seg om og hvordan det meste fungerer. Så ekspertene får heller fortelle hvordan min arbeidsgiver skal drive selskapet. Men en oppfordring, send dette også til SAS` ledelse så kanskje ting kan få litt fortgang. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
At man har brukt vekt som argument er et vikarierende argument for kostnader. Hjertestartere i seg selv er ikke allverdens dyre, selv om det blir noen kroner når man skal utstyre hundre fly med det. Men med prosessen rundt, før alt er på plass, blir kostnadene mangedoblet. Hos Austrian var de ikke ombord i Dash 8 Q400, Fokker 70/100, men kommer nå etter mye oppmerksomhet i media om temaet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Alt utstyr som monteres/lagres i luftfartøy må sertifiseres som en del av flyets utstyr. Hvis de inneholder batterier (noe de jo gjør), må batteriet også godkjennes og et vedlikeholds-/utskiftingsprogram utarbeides.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Beklager så mye, det var ikke min mening å "tråkke noen på tærne" og nei jeg har absolutt ingen peiling på dette, altså påberoper meg absolutt ingen som helst ekspert status.
Jeg har selv vært i Subsea/offshore bransjen i 20 år, og må innrømme at jeg trodde at vi hadde strenge krav på oss, men det har vi tydeligvis ikke i.f.t. luftfartsbransjen. Jeg stiller kun spørsmål fordi jeg er nysgjerrig og interessert. Det er jo tydelig at det er forskjellige standarder ute og går bransjemessig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Da SAS hadde dette ombord for kort tid siden, kan man da ikke anta at både sertifisering og vedlikeholdsprogram allerede er på plass? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS Braathens fjerner seterad 13 | DY | Flyforum | 12 | 01-03-2018 01:21 |
SAS fjerner gebyr for musikkinstrumenter | FlightDeck | Flyforum | 30 | 11-01-2010 01:29 |
SAS fjerner fuel surcharge på bonusbilletter | Someone | Reiseforum | 20 | 07-12-2009 10:42 |
SAS fjerner aldersgrensen | LN-RRA | Flyforum | 12 | 25-11-2008 17:03 |
SAS fjerner billig-restriksjoner | LN-MOW | Flyforum | 6 | 19-05-2005 16:42 |