![]() |
|
![]() |
#81 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Av de som jeg har avvist ved boarding pga av beruselse og ser bort i fra sjømenn og øst-europeiske gjestearbeider (ja, det er en generalisering men reell forskjell fra andre grupper, hvor sistnevnte har forbedret seg) så har de fleste forklart seg med at de er redd for å fly. Selvfølgelig gjelder det ikke alle, og det var ikke det jeg sa heller. Hvis du ser på alle anbefalinger når det gjelder fobien, så står det alltid at det er viktig å unngå alkohol eller andre beroligende, angstdempende midler - grunnen er at en stor andel bruker dette for å komme seg igjennom turen. Siden medikamenter er vanskelig å få tak i, mens alkohol er lett tilgjengelig så bruker man dette, før og/eller under turen. Det gjelder som oftest menn, siden det er alminnelig at menn ikke er like flinke til å søke hjelp - og tradisjonelt vært oftere på karrierestigen, og mange karrierer har innbefattet flyreiser, som man må klare seg igjennom på en eller annen måte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Nei denne tråden er vel normal, sett når to poler bryter sammen i kjent stil. Og for all del, du må si og mene det du vil, for det gjør jeg til tider også ![]()
![]() |
![]() |
#83 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
w |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
![]() ![]() Om noen reagerer på at jeg sitter i cockpiten så hadde selv jeg tilbudt meg å sette meg bak. Om jeg ser at noen åpenbart får store redsler av at jeg sitter der, at noen føler direkte ubehag og helst hadde stoppet flyet og gått av pga min tilstedeværelse der framme - så har jeg jo såpass med empati og respekt for andre at jeg faktisk slutter med det jeg gjør og går bak? ![]() Det er det jeg "har etterlyst" fra denne kapteinen gjennom et par sider i denne tråden nå. Og det gjelder på et helt GENERELT plan forøvrig, ikke bare denne saken. Derav "jeg forventer"-kommentar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hvorfor skal kapteinen uttale seg om dette? Han har jo ikke brutt noen regler!
Quote:
I tillegg hadde du neppe visst om det før du så det i avisen.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Free Luigi
|
![]()
Nei kaptein skal ikke (irrelevant av dame eller mann) uttale seg til noe media, ingen som har snakket om det (?!
![]() Om jeg hadde reagert på en slik person (noe jeg vet jeg kunne, om personen oppførte seg ubehagelig nok) så hadde jeg aldri gått til avisene om kaptein og/eller passasjer forklarte seg - og / eller viste respekt og profesjonalitet ![]() Dermed gjør jeg slutninga - at det ikke har blitt vist nok respekt og profesjonalitet i denne saken ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Jeg opplever nok i løpet av et år med SAS til å fylle opp flere helsider i VG. Kanskje det er på tide å begynne tipse! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Front section flyer
|
![]() Quote:
Da kan du jo tjene litt ekstra gryn da ![]()
![]() |
![]() |
#90 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]() Quote:
![]()
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL Last edited by robertaas; 03-05-2012 at 00:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Front section flyer
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#92 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Dette er den aller største stormen i vannglasset jeg noen gang har sett.
Eller var det noe med at agurkene kommer masjerende j****g tidlig i år...?
![]() |
#93 |
Newcomer
|
![]()
Det er vel de færreste her inne som var ombord og vet nøyaktig hva som skjedde. Derimot var jeg tilstede forrige gang dette kvinnemennesket havnet i avisen. Og det forundrer meg overhodet ikke dersom crewet ikke har behandlet henne med den respekt hun mener å ha krav på. Jeg har vært borti mange uforskammede passasjerer, men hun er uten sammenlikning den jeg har møtt som har oppført seg værst til tross for MANGE forsøk fra crewet på å berolige henne. Kanskje man ikke bør ta det som står i avisa som fakta ettersom det hovedsakelig er én persons framstilling av saken. Norwegian har ikke kommet med utfyldende kommentar, noe jeg anser som meget klokt av dem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#95 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Litt OT:
Makan til negativ og taapelig blekke: http://www.nordlys.no/sok/?q=norwegian Soeker du paa Norwegian saa er det tonnevis med negativ omtale... For en bitter jante-gjeng. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Newcomer
|
![]()
Det kan jeg ikke ettersom jeg, som jeg skrev, ikke var ombord i flyet;-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Ikke direkte uvanlig fenomen det der. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() Seriøst, den pepperen DY får for tiden i all media, er fortjent. Det er viktige prinsipper og policies som står på spill, men det er jo en annen debatt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hadde eigentleg ikkje tenkt å kommentere denne tråden, men klarer ikkje å halde meg.
Eg er heilt enig med dei som hevdar at dette er ei lita sak. At den kjem i avisa, er nok (som nokon har påpeika) eit resultat av at vi er i eit angiversamfunn, der penger eller popularitet ved å tipse pressa går langt over behovet for å fokusere på saker som er viktige i samfinnet. Det er det med dette som med alt anna av små bagateller i kvardagen. Dersom første kontaktpunkt er god på kundebehandling (CC i dette tilfellet), så sovner saka inn. Er derimot første kontaktpunkt litt uheldig i angrepsvinkelen, så blir ei fjør til mange høner. Vi skal ha respekt for dei som er mindre komfortabel i situasjoner enn det vi er sjølve, men venleg, sakleg og forståelsesfull dialog løyser det meste. Du skal derimot vere flink med folk når du blir angrepen agresivt av ein kunde, og alltid klare å snu situasjonen. Vi har alle gode og mindre gode dagar på jobb. Litt OT, så må eg seie at eg var ute for ein episode sist sundag. Eg sit på C-setet mitt, og det skal vere sikkerheitsdemonstrasjon. Eg sit med avisa mot ryggen på setet framfor meg. Flyvertinna hengjer redningsvesten over seteryggen og dekkjer halve avisa mi, eg gløtter opp, og blir møtt med eit unskyldande smil og ein liten kommentar. Ho starter demonstrasjonen, og når ho skal stramme beltet på redningsveste, så,dulter ho bort i meg. På nytt eit smil, og når demonstrasjonen er over, nokre venlege kommentarar. Då ho seinare passerte meg, kom deg og ein liten kommentar. Ho var blid, og eg var blid, begge hadde heilt sikkert ei historie å fortelle seinare. Om eg hadde vore ginete, og ho hadde hatt ein dårleg dag, så kunne denne episoden kome på forumet med eit heilt anna motiv enn no. Så lite forskjell er det på noko som kvikker opp tilværet for mange, og det som blir ei traume. Møt livet med eit smil! |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Tips til plasser å besøke i og rundt Helsinki? | Cavok | Reiseforum | 2 | 25-04-2010 16:31 |
MYT pilot sparket for aa slippe passasjer inn i cockpit | LN-MOW | Flyforum | 22 | 18-10-2007 12:46 |
Flere er redd for å fly | Trety | Flyforum | 0 | 28-06-2005 10:12 |
Redd for å fly? | DY | Flyforum | 1 | 26-01-2005 22:48 |