![]() |
|
![]() |
#61 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
45 mill holder jo ikke lenge i denne bransjen uansett...kanskje det er eierne som raider kassen fordi de vet at det snart ikke er mer å raide?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Det var tanken som slo meg sånn umiddelbart også.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
Dårlig tegn når selskapets grundere trekker kapitalen ut av selskapet.
Her er man tydeligvis igang med å berge sine verdier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Hilsen ole |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det begynder at se sort ud for dem.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Dette blir spennende å se om det blir noe av denne børsnoteringen! Jeg tviler
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ja, det ser virkelig ikke bra ut... Klarer QI å frakte julepaxen begge veier, mon tro?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ja, det er er ikke lovende overhovedet...
Er det ved at være "final call" ?? Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Måtte for guds skyld danskene beholde Cimber. Trenger noen som kan gi Dy en
aldri så liden kamp ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ser ut til å kunne bli en trist juletid for de ansatte. Ikke noe moro for dem det gjelder, om dette blir en "Sterling 2".
Firmaet har fremstått som en seriøs aktør, med greie arbeidsavtaler, om ikke akkurat ekstravagante... Transavia og Norwegian deler nok byttet mellom seg. Har Cimber Sterling fortsatt SAS-ansatte på kontrakt? Tally-Ho |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Ja Cimber-Sterling har fortsat SAS-ansatte på kontrakt. De fleste af dem er vel allerede opsagt til juni 2010. Men ved dog at Cimber i øjeblikket taler med nogle om at ansatte dem -ligesom der er flere af dem som er på Skipper-check i Tyskland for øjeblikket (for egen regning, men med Cimbers hjælp)
Det ville være tragisk, hvis Cimber krakkede. De har været en vigtig del af dansk luftfart og har altid stået for et godt og stabilt produkt. Specielt Vest Danmark vil blive hårdt ramt, hvis Cimber knækker og man er "efterladt" med DY på KRP og BLL - det vil komme til at gøre ondt på erhverslivet på længere sigt. Omvendt kan det måske give lidt flere kunder til SAS, hvis de formår at gå ind på disse ruter inden andre tager markedet. Kunne godt se SAS være stærke på indenrigs på AAL, AAR, KRP og BLL - det ville ihvertfald klæde selskabet at gøre det. Når det så er sagt, så krydser jeg fingre for at Cimber overlever - selvom det ikke ser for godt ud lige p.t. Synd at de ikke holdt sig til de niche-produkter de altid har været så gode til. For både de ansattes, for Cimbers og for Danmarks skyld, så håber jeg de overlever - men jeg kommer da mere og mere i tvivl for hver dag der går. Personligt turde jeg ikke bestille billet med QI langt ud i fremtiden - og det plejer at være det der kan være med til at starte den negative spiral, hvis man har det sådan - for så slipper de hurtigt op for cash...
![]() |
#72 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Kanskje skulle de holdt seg til det de var gode på - ATR? Vel,, nå er tydelig at Norwegian vil ha de vekk. I dag så jeg at DY bl.a. introduserte en pris på DKK 336,- når de setter i gang Karup - CPH, som et svar på Cimbers pris som var 1.336-. Jeg tror at det eneste som kan redde Cimber, er full oppbakking av dansk næringsliv og lokalbefolkningen, hvor de aktivt støtter sitt "lokale" selskap. Men det er som kjent billettprisen som bestemmer folks valg i dag, og DY har nok større finansielle krefter enn Cimber, når det gjelder å holde urealistisk lave priser, til de er vekke med en av konkurrentene. De SAS-pilotene på kontrakt, er det ex SAS-Commuter gutter? Tally-Ho |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#75 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Vil en eventuell konkurs i Cimber Sterling gi grunnlag for en mindre Sun-Air-ekspansjon? Eller er de rutene QI flyr som ikke er i SAS-samarbeid allerede belastet med konkurranse fra Norwegian og Transavia?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Jeg har nu den modsatte opfattelse, jeg mener det kan blive en gevinst for erhvervslivet i Vest Danmark på lang sigt.Knækker Cimber vil de ruter hurtig blive samlet op af andre ud af BLL og så er det godt at DY er ved at være på plads og kan hjælpe med dette. Der bliver nok et par tomme Lufthavne i Sønderborg og til dels Karup, som jeg tror hurtig vil knække. Det vil give større opland for lufthavnene i Specielt BLL men også AAL (Så vil vi nok hurtig se KLM der) hvilket vil medfører flere passagerer og ruteudbud og det er netop det erhvervslivet i Vest, sukker efter. Prøv bare at spørge virksomhederne der er med i Cotra, de vil gøre meget for at slippe uden om CPH. Hvis man prøver og se på afstanden til disse 2 lufthavne(AAR ikke med medregnet) så er der meget få i Jylland/Fyn der vil få mere end 120 km til nærmeste lufthavn(Ca. samme afstand som fra Vestsjælland til Amager) for at komme hurtigt til en af de reele hub som eks. AMS/MUC/FRA og sammentidigt spare omvejen over CPH. Det er ikke hverken indenrigs eller lufthavne vi mangler i vest, det er udenrigs der sukkes efter og flere udenrigs afgange + flere destinationer kræver færre lufthavne, der findes 7 nu i Vest Danmark med trafik, 2-3 er rigelige hvis der skal være et ordentligt udbud. Nu er det ikke sådan jeg går og håber på at de går konkurs, men omvendt vil jeg nok heller ikke komme til at savne dem hvis de forsvinder. Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Selv så bestemt gerne AAR tiltrække mere udenrigstrafik end det har lige nu, men desværre formår ledelsen i AAR ikke at gøre noget som helst for at tiltrække ny trafik.
Det virker som at de kun vil have FR trafik,, resten er lige meget. SAS ønsker givet ikke at starte ny trafik fra AAR, det er vist helt sikkert og samme gælder nok for både BLL,KRP og AAL Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
..og ja mener der udelukkende er ex-commuter der flyver CRJ200 hos QI idag...
![]() |
![]() |
#80 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
'Investorer sloss om å overta flyplass' (Leirin/Fagernes) | LN-MOW | Flyforum | 9 | 31-12-2019 13:34 |
Air Baltic søker investorer | willl | Flyforum | 5 | 04-12-2015 09:37 |
Presisering til Norwegians investorer (børsmelding 20. aug) | sail4fun | Flyforum | 22 | 23-08-2010 02:03 |
Icelandair solgt til 3 investorer | Jan | Flyforum | 2 | 16-10-2006 15:06 |
Eksterne investorer vurderer United .. | LN-MOW | Flyforum | 4 | 14-06-2005 22:15 |