![]() |
|
|
![]() |
#1 |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
|
![]()
Chat sa for eit par dagar sidan at periode før 01. Sept er på gamle reglar. Har ikkje lagra det, så det kan sikkert ikkje kallast bekrefting.
![]() |
#2 |
EBD
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Rakettforskar
|
![]()
Det var 1. eller 2. Det eg stussa på var at dei sa 1. Sept og ikkje 1. Okt slik fleire her har skreve før.
![]() |
#4 |
EBD
|
![]()
En annen ting som forsåvidt var forventet er at jeg ikke lenger får 15% ekstra poeng med sølv selv om sas Chat så jeg ville få det da min kvalifiseringsperiode er til mai..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Rakettforskar
|
![]()
Dette blir meir og meir spennande. Eg vart oppgradert til EBS på nye reglar. Det var vel 31. Mars det begynte å gjelde? Samme dag hadde eg turen som uansett ville gitt med 20k poeng. Og der har eg fått 575 poeng... Då er spørsmålet: fekk eg 15% ekstra fordi dette var flight før 1. April (men eg var oppgradert til EBS likevel), eller meinar SAS at eg likevel er på gamle reglar og får 15% ekstra framover? Resten av turane forrige veke var på WF anbudsruter, så eg får jo ingenting for det uansett. Blir spennande å sjå kva som kjem ur av påsketuren neste veke, får sjå om eg fremdeles får 15% då.
![]() |
#6 |
EBD
|
![]()
Jeg fikk kun 500 poeng for leg nr 28 på fredag 4 april, så man må nok krangle for å få de resterende 75 på hver flight frem til gull. Selv om det tidligere ble bekreftet at opptjeningsperiode før oktober ville følge gamle regler og gi 15% ekstra..
Interessant at flighten var registrert 1 dag senere.. normalt tar det nesten en uke.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Rakettforskar
|
![]()
Der låg ny kortstokk til meg i postkassen no. Ser at SEB framleis skryt av 15% fleire poeng til sølvmedlem. Får ta vare på det brevet, tenkjer eg.
![]()
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg fikk svar nå på epost etter at jeg klagde på at de gikk tilbake på 35 segments for gullkort, her sier en av deres kunderservice medarbeidere at jeg skal gi lyd fra meg om jeg klarer 35 flights i løpet av min kvalifiseringsperiode så skal de oppgradere meg. Denne eposten fikk jeg nå i dag. Jeg har periode fra 1 aug - 30 juli.
Challenge accepted! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
EBD
|
![]()
Det er godt og se at de tar til fornuften. Selv om det var trist at de i heletatt prøvde seg på noe slikt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
kona har opptjening fra 1 april til 31 mars. ved 31 mars hadde hun 49120 poeng, de siste 10800 kom ikke inn på konto før 4 april. fikk ikke gulloppgradering ved henvendelse til gullmailen, da hun må ha 50000 poeng. ja ja, får prøve med en ny mail....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det høres litt rart ut, for det finnes vel folk på forumet som har blitt oppgradert i forkant av en tur selv om de ikke hadde nok poeng ( men de ville få det iløpet av turen).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
EBD
|
![]() Quote:
Jeg har sett flere poster hvor de ikke har blitt oppgradert før kvalifiseringskriteriet er registrert hos SAS. Feks 35 legs hvor siste tar 1 uke å registrere.. Når jeg ble oppgradert til EBS og fikk endret mine billetter med nytt nummer spurte jeg om de hadde mulighet til å legge EBG på flights fom. Nr 36 men det var ikke mulig... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Star Alliance only.
|
![]()
Gikk akkurat fra sølv til gull.
Hadde 15 fremtidige bookinger, men da stod jeg som EBS. Da klikket selvfølgelig systemet - det gikk ikke an å endre eller velge sete... Mange feilmeldinger. "Navnet stemmer ikke med Eurobonusnummer" etc. Tok veldig lang tid å oppgi alle 15 referansenumrene til en svenske på telefonen som ikke hørte forskjell på I og Y eller S og Z da nesten alle mine referansenumre bestod av dette... Så husk dette hvis du går fra sølv til gull ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Flysitter
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Livsnyter
|
![]()
Vent ca. 1 uke (max 2) fra du er blitt EBG, så kan du selv gå inn å endre dette på feks. lot.com sine nettsider.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]()
Skjønner ikke hvorfor SAS ikke finner et mer robust system. Dette skaper jo bare mer arbeid for dem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Rakettforskar
|
![]()
Tja, då er siste melding frå sas dette:
"Vi beklagar att det blivit oklara besked i ditt fall. Utifrån de besked som vi har idag kommer du att gå på de gamla reglerna för norska medlemmar." Så, sidan dei er såpass "greie" (og forhåpentlegvis ikkje ombestemmer seg), så lurer eg på om eg skal hive meg på og løyse utfordring 1): 11 segment eller 2): 15000 poeng... Kjem jo aldri til å få sjansen igjen i nærmaste framtid, så det fristar... Eg har då i praksis halve juli og august til å gjere dette på med utgangspunkt TRD. Vi får sjå. Det kan kanskje ligge an til ein Norge-rundt-billett. Får kike litt på kartet.
![]() |
#19 |
EBD
|
![]()
11 legs er vel langt mer omfattende en 15000 poeng..
Men du kan få 12 raske legs om du flyr fra hjem til OSL og fra OSL til HEL via ARN. Dette trenge ikke koste mye og ser relativt kurant ut. Lurer på en slik tur selv for å toppe EuroBonus Challenge.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Noen som har lykkes i det siste. Jeg har 33 legs, og en periode som utgår nå i Mai. Har ingen planlagte turer med jobb dessverre, men vurdere å ta meg en tur/retur bare for å opprettholde gullkortet da jeg skal ha noen lengre turer til høsten med Star Alliance selskapene.
Så da er spørsmålet, har de gått tilbake til opprinnelig medling, om at alle beholder gullkortet med 35 legs dersom opptjeningsperioden utgår nå i sommer? |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Fra blått til gull hos SAS på 2 måneder | lutt | TripReports | 11 | 03-12-2015 19:41 |
Airbus bekymret for 32x salget i overgangen til NEO | Someone | Flyforum | 4 | 11-03-2012 10:13 |
Fra EBS til EBG - når skjer selve overgangen? | Fly med oss | Reiseforum | 2 | 01-06-2011 21:21 |
Jeg trenger hjelp til EB sølv oppgradering! | Fredrik Propell | Reiseforum | 21 | 28-07-2009 00:06 |
Gull til Norge | EB | Flyforum | 6 | 02-03-2007 19:18 |