![]() |
|
![]() |
#41 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Gud hjelpe meg, du vet absolutt ingenting om hvordan en road warrior har det. Jeg hadde over 250 flighter i fjor. Dagene starter ofte (som i morgen og dagen etter) kl 0400 og man er ikke hjemme/ paa hotellet foer kl 21-2200 om kvelden. Overtid? LOL, det kan du glemme i de aller fleste bedrifter i Norge og ingen betaler overtid her i USA. Saa kan du dra paa vaer, tekniske problemer, alt for tette schedules for flyene saa forsinkelser (som din arbeidsgiver gjoer det). Saa kommer vinteren. Hundrevis av timer tilbringes paa flyplassen der man venter naar du og andre som jobber 10 timer dagen sitter hjemme i sofaen og koper paa TV. Saa de "godene" du henviser til synes jeg at vi har fortjent og en skikkelig arbeidsgiver (de aller fleste) lar deg beholde poengene. Om ikke, boer man som Someone sier selvsagt faa betalt for maratondagene man er ute aa reiser. Det blir garantert mye dyrere for arbeidsgiveren |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
critical mind
|
![]()
Her blandes sa mye inn hverandre
Bare noen fa tanker: Bonuspoenger eller miles er noen form av rabatt. Og för en selskap XY kan gi noen rabatt, ma de först hente dette fra sine kunder. Dette betyr i praksis at en Kunde Z betaler litt for mye slik at all disse poenger som gi's ut kan bli finansert. Likevel er det slik at for en som reiser av og til det er de facto billigere a ha poenger vekk og nytte istedenfor den lavere billett, rett og slett fordi en god del folk aldri klarer seg a samle sammen en reise för poenger utlöper. Lönn og dietter. Ja, hvilked folk reiser egentlig ofte med fly dersom de er pa jobbreise??? .... Jeg tror hver finner ut svaren. At det skal vaere en vesentlig motivasjon a kunne samle poeng, det tviler jeg pa. Stemmer det hva er skrivet fra Seattle, sa har vi en riktig stor problem i var business ethics. Min beskjeden mening. SAS og Norwegian og dagens situasjon. SAS sitt nedtur kan man umulig skylde pa bonus-forbud. SAS har i arevis ikke gjord sitt "hjemmearbeid". De har investert i mange tapsprosjekter og de har altfor sent begynt a senke sine kostnader. De har soved som en björn i vinter, og har matte finne seg med den posisjon av den gamle grae ulven istedenfor en agil og trysselfyrende shark.
![]() |
#43 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Realistisk aa faa gjort noe med det? Selvsagt ikke. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
critical mind
|
![]()
Tommy, tiltrer du en leder / selger jobb for a kunne sammle poenger???
Jeg er helt klart av den mening at en ansatt som reiser pa jobbtur far betalt dette han jobber / reiser, men likevel ikke dette han sover. Tid som kunne teoretisk bli tilbragt med verdiskapende ting for selskap, men istedenfor ble brukt pa fly, er arbeidstid for meg. Sovetid er ingen arbeidstid siden du ma sove uansett. Man kan stride om det er nödvendig at en selskap betaler mat / drikke til sine ansatte. Yes and No, fordi det er selvsagt dyrere enn under normale forhold, likevel ville du har vaert i nöd a spise uansett. Bak tilbake, for meg er det helt uten tvil at de aller-fleste av disse 100+ reisedögn kandidater ikke tok jobben fordi de kunne samle miles, sitte pa lounges etc. De vil lede selskaper, forandre ting. Det er mitt poeng.
![]() |
#45 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() Selvsagt tar man ikke en lederjobb/salgsjobb for aa tjene poeng, men det er klart at det er en hyggelig perk som delvis godtgjoer den tiden man tilbringer hjemmefra |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Så jobben din hadde vært mindre attraktiv uten lounger og poeng?
![]() |
#47 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#49 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
jeg ler meg skakk ![]()
![]() |
![]() |
#50 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Hvis du er misfornøyd med lønn og goder så finnes det andre jobber.....og gudskjelov så er poengene borte på norsk innenriks. Ingen vil tilbake til de tider da folk reiste fra BGO til CPH via OSL bare for å få mer poeng. Bonusen skapte unaturlige reisemønstre og jeg kan aldri tenke meg at dette var optimalt for bedriftene. Husker med grøss tiden da jeg jobbet i bryå og kundene ville ha mellomlandinger og flybytte i stedet for direkte og mindre poeng.
![]() |
#51 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Hva ler du av? Tenk deg om så skjønner du hva jeg mener. Bonus er tull!
![]() |
#52 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Det har absolutt ingenting med attraktivitet...poengene og spesiellt loungene er arvbeidsverktoey for Road Warriors....i ettermiddags rushet i SFO er det umulig aa finne et sted aa jobbe mens du venter paa flyet som er forsinket (for det er det) en lounge er dermed et sted aa jobbe...et verktoey...poengene er ogsaa arbeidsverktoey som du virkleig trenger naar "shit happens" (noe det ofte gjoer) og du maa forandre reisen fordi det er taake i SFO (Big Surprise !!) eller innstillt pga teknisk....poengen gir detg status som igjen gir deg prioritet til meget faa setene som er tilgjengelig....om Alaska eller Untied instiller en avgang i rushtiden hjem fra SFO til SEA er du heldig om du ankommer paa "riktig" side av midnatt...og i sterk kontrast til din stillig gir ikke vaar stillig noe krav paa hviletid mellom flighter....kommer jeg hjem til vaar lille oey klokken 01:55 saa er det like fullt avgang med 07:55 fergen 6 timer senere....
![]() |
#53 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
MD11 trenger å slutte å drikke Kjo .. jeg mener Kool-Aid ....
Jeg jobbet selv i et par år i en jobb som holdt meg mer på veien enn hjemme. Noen av trip-reportene mine bevitner vel det ... Det er langt fra noe luskusliv og jeg satt på et hotellrom, i et flysete eller en på en milititærbase på dager hvor jeg heller ville vært hjemme med familien. Jeg kunne være borte 14 dager i strekk, misse bursdager og høytider, men fikk jeg noe ekstra betalt for det? Nei. Det eneste jeg fikk var en og annen oppgradering pga opptjent status pluss litt miles. Hurra. Quote:
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=53421 Se dette Frequent Flier-forumet med over 220.000 medlemmer. Milsamling er for noen veldig nær en sykdom .... http://www.flyertalk.com/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#55 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#56 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Det er fri konkurranse på norsk innenriks, uten fordyrende og konkurransevridende bonuspoeng. Til det beste for privatreisende, bedrifter ( som får billigere reiser ) og flyselskapene.
![]() |
#58 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Jeg vet ikke om de gjør det fremdeles, men i hvertfall for få år siden kunne man møte opp på flyplassen i Amsterdam for å kjøpe en superbillig (nesten gratis) flyreise til en eller annen destinasjon. Jeg tror faktisk man kun betalte avgiftene. Mange gjorde dette, og tok en tur/retur på samme fly for eksempel til USA. Bort og snu. Hvorfor? For å få gratis mat og drikke? Nei. Fordi de likte å fly? Nei. Fordi de kunne se filmer ombord? Nei.
For å samle poeng? Ja. Min personlige mening er at bonusprogram er noe ordentlig tull. Det var vel greit i de dagene hvor man faktisk fikk en gratis reise når man skulle. Men sånn jeg hører (fra dere på forumet og en del andre) så er det mer irritasjon enn glede med disse bonuskortene. Flyselskapene blir kjipere og kjipere, det er koster mer og mer, det er vanskelig å komme igjennom til de man skal hos flyselskapene (du er nå nummer 100 i køen, forventet ventetid er 2 timer...). Jeg lurer på hvor mange årsverk flyselskapene bruker på dette arbeidet, og hvor mye det koster. Kutt kostnadene og gi de innsparte pengene til de som kjøper billettene. "Gud den almektige sa at alt som er for komplisert er unødvendig, og det som er nødvendig, er enkelt" - Livsmottoet til Mikhail Kalasnjikov.
![]() |
#59 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Helt enig med IMM og hvor attraktivt er det når det koster 3 TUSENlapper for en SK bonustripp til NYC....
![]() |
#60 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Danske SAS toppsjefer i kø ut av Selskapet | MartinL | Flyforum | 13 | 20-03-2009 10:13 |
Fredagsklummen - Den danske bølge i SAS | TG923 | Flyforum | 20 | 20-02-2008 03:02 |
Danske SAS-flygere avblåser aksjon | X-BU | Flyforum | 21 | 26-01-2006 10:19 |
Danske Sas piloter vil ikke jobbe for SAS DK.. | Tertit54 | Flyforum | 65 | 23-01-2006 23:03 |
Danske SAS-sjefer sparkes | X-BU | Flyforum | 0 | 04-01-2006 10:38 |