![]() |
|
![]() |
#21 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ja, det er korrekt, og alle vil selvfølgelig tjene penger. Men når du ser å rutetilbudet (point to point på tunge ruter mot 'komplett' rutetilbud) skjønner jeg egentlig ikke hvordan du kan se 'skumming av fløten' som noe positivt, annet enn på bunnlinjen tilø LCC'en. Distrikts-Norge (og andre for den del) har fått et dårligere tilbud etter at BU ble borte som hovedkonkurrent innenlands. Spør f.eks. militutten som må hente kofferten sin etter sin flight fra Bardufoss før han skal videre til Sogndal ...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jeg ser Braathens nevnes et par ganger her. Jeg ser ikke helt poenget. Braathens er ikke mer, det er borte. Og selv om du skulle starte et selskap med samme navn igjen så er det ikke gamle Braathens. Ganske menigsløst spør du meg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
Ja, jeg skjønte at du mente det var selskapene som driver konkurranseutsatt som skulle endre seg og at man burde nedlegge forbud mot andre forretningsmodeller innenriks enn tradisjonelt nettverksselskap, men det er nok nærmere at det vil være de som har konsesjon og lovbestemt monopol som må tilpasse seg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Regjeringen ber om fullmakt til SAS-salg | AirbusTrond | Flyforum | 70 | 04-07-2011 18:02 |
SAS ber ansatte gå ned i lønn | Brandal | Flyforum | 130 | 16-01-2009 10:25 |
Ber staten vurdere sin eierposisjon i SAS | TG923 | Flyforum | 13 | 30-04-2008 19:27 |
Ordfører ber SAS rydde opp | AirbusTrond | Flyforum | 10 | 23-10-2007 13:44 |