Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 20-07-2006, 12:27   #21
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Default Re: Førsteklasses leger?

Quote:
Originally posted by ph-ndr

Quote:
Originally posted by Tommy777

Quote:
Originally posted by Someone

40.000 betyr vel at han hadde det som tidligere het Eurosleeper frem til de fikk nye seter
Faktisk ikke. Full C ex USA koster ca. 7000 USD, rundt det vå "good Doctor" betalte.

C er selvsagt mye bedre enn Y/M, men jeg må være helt ærlig å si at jeg er overrasket over at Staten ikke har noen kraftige rabatter på disse billettene

Jeg tok kontakt med SAS for et pristilbut på akkurat USA-Norge. Vi åpner kontor i Chicago 1. oktober og jeg skal jobbe en uke i måneden i Norge. Bare ved å forplikte oss til 15 t/r ORD-OSL i C, fikk vi en pris på ca. USD 3000, altså under 20.000 t/r. Billettene har noen restriksjoner, som ombookingsgebyrer, men det er ingen minimum dager for opphold.
[ta på tabloid-og-trolle-hatten sin] Så du mener at staten skal forplikte seg til storforbruk av luksuriøse førsteklasses-billetter for skattepengene våre og sløse bort på alle som heller kan sitte i P-klasse og spare mange, mange, veldig mange ører? [/ta av hatt]

-A
Dere kaller det for P-klasse på dette forumet også. Meget vittig :-)
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2006, 12:28   #22
Utflyttet
Ute på tur

Jeg bruker P-klasse, om de andre her er inforstått med P-klasse vet jeg ikke, har ikke sett andre her bruke det.

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2006, 12:29   #23
The Ticketor
ScanFlyer Dusty

Nja, ville ikke gå så langt at det er noe felles for forumet. Jeg gjør det ikke.
Old 20-07-2006, 12:36   #24
Utflyttet
Ute på tur

For å forklare:

FlyerTalk sitt SAS-forum så er man litt lei av SAS sine stadige "enhancements", og speiselt av det helt bakerst i bussen hvor det ser ut til å være et poeng i å stue folk så godt sammen som man kan, uansett hvor mye ledige seter som ellers er i flyet. Der av Punishment-classe, eller forkortet: P-klasse.

Det er noen derfra som er aktive brukere her, men jeg kan ike huske å ha sett noen herfra ta del i ting der, og det er uansett et bra forum for SAS-info.

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2006, 12:38   #25
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally posted by ph-ndr

For å forklare:

FlyerTalk sitt SAS-forum så er man litt lei av SAS sine stadige "enhancements", og speiselt av det helt bakerst i bussen hvor det ser ut til å være et poeng i å stue folk så godt sammen som man kan, uansett hvor mye ledige seter som ellers er i flyet. Der av Punishment-classe, eller forkortet: P-klasse.

Det er noen derfra som er aktive brukere her, men jeg kan ike huske å ha sett noen herfra ta del i ting der, og det er uansett et bra forum for SAS-info.

-A
Punishment class står ihvertfall i min ordbok :-)
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2006, 13:58   #26
The Ticketor
ScanFlyer Dusty

Aha, det er det det betyr. Det nærmeste vi kommer "i bransjen" er vel Monkey Class, som jo er litt artigere, siden "M" ofte brukes som en fellesnevner for all økonomiklasse.
Old 20-07-2006, 14:29   #27
LN-FHU
Superflyer

LN-FHU's Avatar

Jeg synes cattle-class er morsommer å bruke om økonomiklasse. Begynte å bruke det da jeg overhørte en engelskmann og hans kone på dengang Braathens Back.
" We've been treated like second-grade citizens.......no food, no newspapers, no legroom, no nothing. When we were walking down the aisle, we saw people with coffe, food and papers..... WHY!!!!!! You might as well call it cattle-class......"

Hi hi, det var morsomt å høre på, men følte med den stakkers flyvertinna som måtte prøve å roe ham ned. Det viste seg at reisebyrået hadde booket reise til ham , og var visst ikke så informert om hva Braathens Back var.....

Frode H.
LN-FHU is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules