Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 04-11-2014, 21:52   #1
NordicMaster
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 87
Default Re: BA Executive Club, Avios, oppgraderinger m.v.

Quote:
Originally Posted by dreamflyer View Post
Kan være verdt å nevne at 4500 avios er nok til en enveisbillett mellom feks. JFK-YYZ med OW-partnere - en tur som ofte koster rundt 4-500USD - slik at en kanskje bør tenke litt nærmere etter hvorvidt det er verdt å gi slipp på 4500 avios for å spare 300kr.
Jeg må innrømme at jeg i OSL sliter litt med å få brukt mine Avios veldig fornuftig. En UuA fra WT+ til CW koster 20 000 Avios t/r TATL (dette er vel kjent som den mest fornuftige bruken av Avios). Med tanke på at man fort tjener 15 000 til 20 000 Avios på den samme reisen for WT+ (med sølvkort) så blir er man ikke mange poeng fattigere når man kommer hjem igjen. Om man i tillegg flyr i Booster-perioden (som er nå) så får man 15 000 på toppen.

Man kan alltids brenne av 80 000 Avios + tax for en billett i CW (Band 5), men tax utgjør fort 5 000,- fra hva jeg har sett. En WT+ billett ligger på rundt 9 000 til 11 000 så dermed ender man opp med å spare 4 000,- (9 000 - 5 000) ved å bruke 60 000 Avios (80 000 - 60 000).

Et annet altnertiv er intra-europeisk .F.eks. OSL-LHR-NCE-LHR-OSL. Dette koster 24 000 Avios og 750,- ved reward flight saver. Når man tenker på at SAS og Norwegian tar deg ned samme sted til mellom 1 500 og 3 000, så frister ikke det så særlig heller.

Jeg sliter rett og slett litt med å få god uttelling for Avios.
NordicMaster is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2014, 23:14   #2
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,695
Default Re: BA Executive Club, Avios, oppgraderinger m.v.

Quote:
Originally Posted by NordicMaster View Post
Et annet altnertiv er intra-europeisk .F.eks. OSL-LHR-NCE-LHR-OSL. Dette koster 24 000 Avios og 750,- ved reward flight saver. Når man tenker på at SAS og Norwegian tar deg ned samme sted til mellom 1 500 og 3 000, så frister ikke det så særlig heller.

Jeg sliter rett og slett litt med å få god uttelling for Avios.
Jeg synes at man får god uttelling på Avios ved oppgraderinger. Men som du sier så brenner man ikke mange avios på det (så det er en evighetsmaskin)

Air Berlin (har du glemt dem?) har vært kjekt på aviosbruk da det kun er 4500 avios OSL-TXL (og 112 kr i avgifter), evt. OSL-TXL-Europa for 9000 Avios en vei, men den muligheten forsvinner jo nå. OSL-HEL er også 4500 avios. Noen ganger er det gunstig, eks. har det hendt det er ledige bonus-seter hos Air Berlin på søndager relativt kort tid før avriese (da sparer man fort 1000-lapper)

Om man reiser innen eks. USA eller Asia så er det jo litt mer muligheter, eks. C-klasse JFK-LAX (på AAs A321) er jo grei bruk av Avios, samme intra-Asia i C og F.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Milage run i Oneworld / BA Executive Club? robertaas Reiseforum 18 13-11-2016 15:58
Endringer i executive club RJon Reiseforum 13 29-01-2015 12:39
Ny design på BA Executive Club kortene? Fnate Reiseforum 5 01-07-2014 19:59
BMI DC: Slutt på Star og blir Executive Club Chriscross Reiseforum 23 30-11-2012 18:24
Setevalg i BA Club World og oppgraderinger Stian Reiseforum 22 04-01-2011 17:25


All times are GMT +2. The time now is 03:55.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.