Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat

Notices

Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 01-07-2014, 20:02   #26
RedLine
ScanFlyer Silver

RedLine's Avatar

Default Gardermoen - hjernedød flyplass!

Quote:
Originally Posted by LN-VLE View Post
Skrev jeg det?
Quote:
Sorry, det blir feil å legge skylden på flyplassen.
Jeg oppfatter at du her viste til at det ikke er flyplassene sin feil at det går for sakte i fast-tracken. Jeg er sterkt uenig i akkurat det, men det kan hende jeg tolket deg feil

Quote:
Det jeg skrev var vel at om du ser to køer og den ene går raskere enn den andre, så kan du ikke velge den køen som går tregest og så klage på at flyplassen er hjernedød. Og det er ikke slik at alt som har ordet fast, kjapp, hurtig, snøgg etc. nødvendigvis lever opp til navnet.
Har du kjøpt tilgang til et produkt så ønsker du selvfølgelig det levert, når det ikke blir levert så er det klart at kunden blir skuffet. Hvis det bevvist er slik, ja da er det strengt tatt villedende markedsføring og salg av et produkt som ikke holder helt det det lover.

Quote:
Så trakk du frem internetthastighet. Jeg har levd så lenge at jeg har fulgt internetthastigheten fra telfonlinje og modem fram til i dag. Og der det noe jeg har opplevd så er det at etterhvert som linjeleverandørene har klart å få flere til å oppgradere raskere linjer så har hastigheten gått ned frem til neste oppgradering av nettverket. Og slik er det kanskje med sikkerhetskontrollen også. Flere og flere kjøper seg kanskje ut avden vanlige køen og skal gjennom fast-tracken. Da er det ikke rert at tempoet går ned til den neste gang blir oppgradert.

Vidar

Da må leverandøren justere opp prisen slik at de sikrer at dem som ønsker "fast" fortsatt får den hastigheten. Hvis du ikke kan levere lovet tjeneste så har de faktisk ikke lov til å selge den heller. Men sammenligningen din er også helt relevant, internetleverandørene gjør det samme som flyplassene. De selger tilgang til et produkt uten å være sikre på at de faktisk har mulighet til å levere produktet stabilt til kundene til enhver tid.

Last edited by RedLine; 01-07-2014 at 20:12.
RedLine is offline   Reply With Quote

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules