![]() |
|
|
![]() |
#1 |
Newcomer
Join Date: Aug 2013
Posts: 14
|
![]()
Fasttracken er seriøst helt håpløst på Gardermoen. Selv om dem i dag tok i bruk en vanlig passasjersluse i tillegg til de fasttrack slusene gikk det bare tregt. Må faktisk innrømme at den "vanlige" passasjerslusen fikk folk fortere gjennom enn fasttrackene! Dobbelsluse med 2 vektere foran hver side og bak metalldetektoren en som vinket gjennom og to som sjekket folk, samt at det bak ble ryddet opp fort. I motsetning er fasttrack oppleget håpløst med to enkle sluser hvor en vekter sjekker folk i metalldetektoren og hver gang det piper står folk og må vente. Bak opphoper seg boksene og (det noe tregere?) båndet stopper hele tiden. Gjør OSL det med vilje?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2010
Location: Berlebyen
Posts: 1,496
|
![]() Quote:
Vidar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]()
Bekreftet du akkurat påstanden i trådens tittel?
![]()
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Bekrefter du ikke noe annet nå?
Jeg vil si det slik at for en fast track skal gi noe igjen må alternativet være lang tid i kø; slik som på Manchester Airport Terminal 3 hvor det for vanlige passasjerer tar 40 minutter eller mer for å komme gjennom sikkerhetskontrollen før kl. 8 om morgenen. OSL må være hjernedø siden de ikke har slike lange køer for den vanlige passasjer (er hele 9 minutter akkurat nå siden et flytog nettopp har ankommet).
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2010
Location: Berlebyen
Posts: 1,496
|
![]()
Sitter ikke akkurat med den følelsen.
Om du ser to køer som fører deg gjennom sikkerhetskontrollen på Gardermoen, og den ene går raskere enn den andre. For så å gå å stille deg i den køen som beveger seg tregest for så å klage på at den køen du stilte deg i var saktegående i forhold til den andre, ville jeg ikke benevnt flyplassen for hjernedød. Sorry, det blir feil å legge skylden på flyplassen. Vidar |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2014
Posts: 853
|
![]() Quote:
Selvfølgelig er det flyplassen sin feil at Fast-Track ikke fungerer. Det er flyselskapene som betaler for sikkerhetskontrollen, en del flyselskap velger å betale mer for denne sikkerhetskontrollen skal være raskere for en utvalgt gruppe passasjerer som gjerne betaler mer for billetten. Da er det flyplassen sitt ansvar og sørge for at det dyre produktet er bedre enn det billigste, ellers så forsvinner jo meningen med hele tjenesten og kjøperen av tjenesten vil i neste omgang ikke lengre være interessert i å betale ekstra. Ta en sammenligning med internett hastighet. Leverandører har en gitt total kapasitet tilgjengelig og fordeler denne ut på bakgrunn av betalingsvilje for hastigheten på nettet. Dersom jeg da abonnerer på det dyre abonnementet og får dårligere hastighet enn det billigste så er det min feil og ikke leverandørens? Jeg har selvfølgelig ikke gjort et smart valg, men jeg har betalt for noe dyrere og raskere som jeg ikke får. Da driver leverandøren med en hjernedød praksis, i dette tilfellet er leverandøren OSL. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]() Quote:
Hilsen en som velger den korteste køen, uten å irritere seg over det, men heller setter pris på å bruke 35 minutter fra Nationaltheatret via bagasjeinnsjekk til gaten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2014
Posts: 853
|
![]() Quote:
Jeg er helt enig med deg, og velger raskeste (les slow-track) køen selv til tross for at jeg også som oftest også har tilgang til fast-track. Setter veldig stor pris generelt korte køer i sikkerhetskontrollen. Selvfølgelig er ikke dette et stort problem, men mitt svar var til LN-VLE som mente at prioriteringene i fast-tracken ikke var flyplassen (leverandørens) ansvar. Kun det, og ikke klaging på noe annet overhode. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2010
Location: Berlebyen
Posts: 1,496
|
![]() Quote:
For min del er jeg svært kritisk til hvilke tilleggstjenester jeg velger å benytte. Jeg kjøper f.eks ikke sete på flighten. Jeg vet at jeg får et sete uansett. Det skal alle ha, med setebelte og greier. Hvorfor skal jeg da betale ekstra for det? Og velger flyselskapet å plassere meg på sete B eller E, så er det ikke mitt problem, men flyselskapet og de passasjerene som eventuelt sitter på A/C eller D/F om de ikke liker å ha meg mellom seg. det er ikke en krangel jeg legger meg bort i. Så også med fast-track og lounger. Tåler jeg ikke å oppholde meg med almuen (alle oss andre) får jeg heller leie meg en privat flymaskin, selv om den som regel leveres med en eller to personer, kalles ofte piloter. Eventuelt om man ikke tåler disse to heller, ta eget flysertifikat og kjøp eget fly. Vidar Last edited by LN-VLE; 01-07-2014 at 20:44. Reason: Fjernet en Vidar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Newcomer
Join Date: Aug 2013
Posts: 14
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kart over flyplass | eligent | Småprat | 2 | 14-09-2015 14:52 |
Arbeide på flyplass | S. Holberg | Flyforum | 3 | 08-01-2010 22:37 |
Ny flyplass i London | S. Holberg | Flyforum | 1 | 22-08-2009 21:44 |
Identifisering av flyplass | RH | Flyforum | 12 | 04-02-2009 14:00 |
Ny flyplass i Alta om 2 år | SK384 | Flyforum | 13 | 10-08-2006 00:17 |