![]() |
|
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,575
|
![]() Quote:
Og selv om de nå tjener OK, er jo marginene ikke veldig høye |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,777
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]() Quote:
Chicago-Paris, New York-Paris, Los Angeles-London, New York - Barcelona, New York-Madrid |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,575
|
![]()
Dessuten kan man ta med X-antall via XXX, da man ikke kan se isolert per rute på det
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,777
|
![]() Quote:
Det er klart at selskapene må forholde seg en viss grad til prisene på dette også, men disse alternativene er ikke like konkurransedrivende. Hvor stor andel av trafikken OSL-New York går f.eks nå via XXX og ikke direkte? Ikke veldig mye vil jeg anta. Den måten å reise på vil nok bli mindre og mindre av i årene fremover. Spesielt når det blir billigere å reise, tilbudet blir bedre og bedre pluss at man må nok anta at før eller siden kommer det miljøavgifter som vil gjøre det ugunstig å reise lenger enn nødvendig. W |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,935
|
![]() Quote:
Ja det kommer noen faa nye nonstop ruter, men fremdeles vil 80-90% av den transatlantiske trafikken gaa via, ja selv DU startet jo opp baade LAX og OAK i Mars/April "VIA" ARN aller CPH ![]() ![]()
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,631
|
![]()
Her viser du hvor lite peiling du har på det du uttaler deg om ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,777
|
![]() Quote:
Du vet tydligvis svaret.... noen spesiell årsak til at du ikke vil opplyse om hvor stor andel det er? W |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,935
|
![]() Quote:
Quote:
Quote:
![]() Selv min lille by her paa Vestkysten har alle de 3 alliansene i full konkuranse til London og Seattle har i sommer 2000 seter til Europa hver dag. Av disse er 300 LCC seter med LCC produkt og priser. Vi har ogsaa daglig 500+ Premium Seter til Europa. I sommer har vi priser til Europa fra NOK 1400.00 en vei opp til USD 23175.00 tur/retur med British Airways First og vi har et marked som etterspoer hele spektret av priser. Paa ingen maate blir vi flaadd - vi har et sunnt marked med god konkurranse, firmaene i omraadet har ingen problemer med prisnivaaet, et av dem er saagar blant verdens 10 stoerste innkjoepere av flyreiser (og lar alle ansatte reise Business Class Transatlantisk uten unntak). Saa bruk litt mindre tid paa Skaanviks mindre heldige utsagn og noe mere tid paa sette deg inn i den virkelige verden.
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,777
|
![]() Quote:
det bør du kanskje sette deg inn i? Det er også ett faktum at de fleste selskapene tjener godt på flyvningene over atlanteren, noe som også tyder på svak konkurranse. Quote:
BA oppgir i sommer SEA-LHR t/r og de ligger ikke i nærheten av det du antyder. Enveisbilletter ligger på $1845 hele sommeren. W Last edited by Wahoo; 28-05-2014 at 14:33. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,935
|
![]() Quote:
At det er 2-3 aktoerer er din paastand som jeg uenig i - i vaare analyser og i det arbeidet jeg legger ned i aa finne den beste verdien for mine egne innkjoep er det 10 aktoerer i konkuransen - at flere av disse er med i de 3 alliansene betyr paa ingen maate at de ikke konkurerer seg i mellom, det er din paastand som jeg ikke har sett noen som helst dekning for - derimot benytter jeg meg til stadighet av konkuransen mellom United og Lufthansa og ser tydelig hvordan f.eks British Airways og American konkurerer paa nettopp pris. Priser er ferskvare - naar de er solgt kan du ikke finne dem, en maa vare aktivt inne i markedet, som jeg er faar a ha oversikt, paa lik linje med at du ikke kan finne de laveste prisene til Norwegian naar de er utsolgt, finner du ikke mitt eksempel med Condors USD 224.00 Seattle Frankfurt envei - de er forlengst utsolgt - noe jeg gaar ut i fra at Norwegians USD 208.00 Los Angeles - Oslo ogsaa er (priser jeg saa paa Norwegians Google Annonser som dukker opp her paa forumet naar jeg sitter her paa vest kysten). British Airways som jeg brukte som eksempel paa priser i den helt andre enden av skalaen er aldri billigst, faktisk aldri billig - de ligger normalt 6-700 USD over United / Lufthansa som jeg benytter meg mest av - allikevel er BA saapass etterspurt at de i sommer har 2 avganger til London (1x 747-400 og en 777). At selskapene tjener gode penger er da ingen grunn for at en skal kunne paastaa at de flaar oss som kunder, jeg har f.eks. ingen problemer med aa faa godkjent de prisene jeg betalte i 2013 av lignings vesenet og skal hvorfor skal ikke flyselskap som andre foretak kunne tjene gode penger ?
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norge-Australia-Norge på kortest mulig tid. | Twin Otter | Reiseforum | 2 | 17-07-2010 12:54 |
Jobber flyselskapene i Norge får å få tilbake bonuspoeng i norge? | vstenhjem | Flyforum | 6 | 22-03-2010 00:54 |
SAS Norge kutter i Nord-Norge (10 %) | BU595 | Flyforum | 5 | 08-12-2008 23:36 |
Prissammenligning Ryanair-Norwegian | LN-KOG | Flyforum | 41 | 12-02-2008 16:47 |
Prissammenligning på flybilletter | FlyHi | Flyforum | 5 | 29-10-2005 16:43 |