Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 05-04-2014, 19:34   #1
krølle
ScanFlyer Crusty

Default Re: BMI Regional og SVG-EVE-TOS ruten

Quote:
Originally Posted by gustavf View Post
Du skal nok ikke se bort fra at denne ruta har blitt et offer for bonuspoeng innenlands, med kunder som heller velger ei ikke-direkte rute der de kan tjene opp bonuspoeng i sitt foretrukne program.
Eller kan det være at realitetene ikke var så rosenrøde?
Mange som kan vri tall til nesten det de vil,
kom til å tenke på han karen som ville starte flybuss mellom Sandnes og Sola,
han hadde budsjettet på en kassalapp, kanskje ikke rart det ikke gikk rundt
krølle is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2014, 13:03   #2
gustavf
ScanFlyer Mile High Club

Galley Slave
Global Moderator

gustavf's Avatar

Quote:
Originally Posted by krølle View Post
Eller kan det være at realitetene ikke var så rosenrøde?
Innføring av bonusprogram innenlands er jo en del av realitetene.

Dersom Eurobonus overhode har noen verdi for SAS, som er den mest opplagte konkurrenten her, så bør det fungere til å få folk til å velge bort denne ruta. SAS hade et tilbud som ikke er spesielt mye dårligere enn BMI på strekningen, selv med bytte i Oslo, og da er det jobben til Eurobonus å sørge for at kundene er lojale til SAS, i stedet for å velge en konkurrent.
Old 06-04-2014, 14:48   #3
Geir
ScanFlyer Blue

UK Re: BMI Regional og SVG-EVE-TOS ruten

Poenget med bonuspoeng er sikkert medvirkende, men først og fremst er det avgangstidene som er feil. Jeg jobber i "oljå" og når jeg bestiller flybilett på jobben så betyr pris lite, bonuspoeng betyr litt, men avgangstid og reisetid betyr mest.

Nordmenn sitter gjerne på fly til Syden midt på natta dersom det bare er billig nok - men det er altså når de reiser på ferie - IKKE når de reiser i jobben. På ferie er alle glade dersom billetten er billig, ungene får is og kona får lov til å shoppe tysk hvitvin og solkrem på tax-free. Slik er det ikke når man er på jobb.

Avgangen fra Evenes skulle vært ca. kl. 6:30. Avgang fra Stavanger skulle vært i 16-17-tiden. Så måtte man funnet en kveldstur til flyet - f.eks. Evenes-Trondhjem-Evenes. Om dette er mulig å få til vet jeg ikke - men slik det er nå er det dødfødt.

SAS gikk i samme fella den gangen de startet opp flygninger mellom Stavanger og Trondhjem (med Fokker 50 for leeenge siden). Avgangstiden var dengang ca. kl. 12 og ruta ble raskt lagt ned - ingen fløy på det tidspunktet. Senere ble ruta startet opp igjen med avganger ca. kl. 6 og 17 - det har fungert veldig bra.
Geir is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2014, 10:38   #4
Isbamse
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally Posted by Geir View Post

Avgangen fra Evenes skulle vært ca. kl. 6:30. Avgang fra Stavanger skulle vært i 16-17-tiden. Så måtte man funnet en kveldstur til flyet - f.eks. Evenes-Trondhjem-Evenes. Om dette er mulig å få til vet jeg ikke - men slik det er nå er det dødfødt.
Pga reiseavstanden fra Harstad til EVE ville jeg hatt avgang fra EVE ca 7:30. Returen kan nok gå noe senere, rundt klokka 18, men jeg er enig i at bizpax kanskje ikke ønsker å lande klokka ti om kvelden, slik at flyet bør kunne brukes til noe mellom 20 og 22.
Isbamse is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules