![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ikke enda i følge Hangar.no
http://www.hangar.no/kan-ikke-love-i...nnen-1-januar/ |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det blir helt sikkert en ordning skal du se.
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Kan de ikke bare leie inn europeisk crew i overgangen?
|
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det hjelper lite når flyene er groundet.
|
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Vil tro det jobbes med saken ellers har de jo alltids Hifly.
|
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Og nå melder Luftfartstilsynet at Norwegian har fått utvidet disp frem til første april.
http://e24.no/boers-og-finans/tilsyn...n-opp/22670222
#28 | |
ScanFlyer Molded
|
![]()
SAS er ikke uventet missfornøyd med avgjørelsen.
DN Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#29 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
http://www.hegnar.no/okonomi/article751091.ece Vidar |
|
![]() |
![]() |
#30 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Jeg har ikke oppfattet årsaken til at DY registrerte flyene sine i Irland var at dette hadde med utvidede trafikkrettigheter i EU å gjøre (men trodde det hadde med bruk av ikke-EØS personell på flygningene), men det er kanskje et tilleggsmoment? Forøvrig forstår jeg lite av SAS sin misnøye. Jeg tror man kan regne det som sikkert at DY får en irsk AOC, så ingenting vil endres (bortsett fra at norsk LT får overoppsyn med selskapet i noen flere måneder). Det er således vanskelig å se poenget i SAS sin argumentasjon. Det er nesten litt skåneviksk argumentasjon, men jeg regner med å de som normalt sett refererer til komiske Ali kommer med dette poenget i forhold til Roalds uttalelser om ikke så lenge... |
|
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
SAS har skandinavisk AOC, det vil si at de har tre i en. Men hva det ville gi av fordeler for Norwegian foran et irsk vet jeg ikke.
#32 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Även med ett irländskt EU AOC kan DY troligen inte flyga till vissa destinationer från skandinavien pga politiska bilaterala avtal.
Linjer till Kina är nog inte att tänka på. Även till Japan blir nog tufft. Destinationer i Turkiet kan troligen bara flygas från Irland om nu Kjos vill flyga 787 dit. |
![]() |
![]() |
#33 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Ikke skjønner jeg at SAS gidder bry seg. Og ikke skjønner jeg hva Skånvik babler om, for de har vel aldri tidligere nevnt det de nå syter for.
Uansett, når DU flytter sin AOC til Irland, må ikke alle trafikkrettigheter da søkes på nytt? Tillatelsen de fikk fra USA for å fly til JFK tilhører Norwegian Air Shuttle og ikke Norwegian Long Haul. |
![]() |
![]() |
#35 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#36 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#37 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Dagens Næringsliv kommenterer SAS på lederplass i dag:
SAS-syting ... Hvis SAS ikke tåler at Norwegians langdistansefly er i Norge seks måneder til, er det tvilsomt om selskapet har fremtiden for seg. Asiatiske flyselskaper kan fly til Norge med ansatte på asiatiske vilkår. http://www.dn.no/forsiden/kommentare...cle2735517.ece
#39 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() Roalds uttalelser går egentlig Skåneviks uttalelser en høy gang, men vi ser likevel fint lite til komiske Ali-paralleller (som jo sitter løst i forhold til andre selskaper). |
|
![]() |
![]() |
#40 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Jeg sier bare gjesp. SAS og Roald har rotet seg bort i argumentasjon som hører hjemme i en fagforening, og det er noe uheldig spør du meg. Og strengt skjønner jeg ikke hva som er så "meget interessant observasjon" at DNs leder påpeker at asiatiske flyselskaper kan fly til Norge med asiatiske vilkår. Ingen har vel vært uenige i at det er greit? Og det har vel ikke akkurat det som har vært problemstillingen.
|
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
USA-godkjenning av Irsk AOC trekker ut - konsekvenser for Norwegian longhaul | Wahoo | Flyforum | 238 | 04-07-2014 08:01 |
Den som venter forgjeves kan bare ha det så godt! | findus | Bilder & foto | 7 | 22-06-2010 07:15 |
Kan det bli penere? | EB | Bilder & foto | 13 | 22-07-2008 09:13 |
Continental kan bli saksøkt | snag | Flyforum | 3 | 12-03-2008 20:07 |
Hvorfor stod LN-RPM parkert på HAU julaften? | LN-KGL | Flyforum | 2 | 02-01-2006 14:20 |