![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2005
Posts: 167
|
![]()
Ikke enda i følge Hangar.no
http://www.hangar.no/kan-ikke-love-i...nnen-1-januar/ |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2007
Posts: 479
|
![]()
Det blir helt sikkert en ordning skal du se.
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2009
Posts: 357
|
![]()
Kan de ikke bare leie inn europeisk crew i overgangen?
|
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,522
|
![]()
Det hjelper lite når flyene er groundet.
|
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2011
Location: Norge/ litt omkring
Posts: 1,295
|
![]()
Vil tro det jobbes med saken ellers har de jo alltids Hifly.
|
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2009
Location: MEL
Posts: 247
|
![]()
Og nå melder Luftfartstilsynet at Norwegian har fått utvidet disp frem til første april.
http://e24.no/boers-og-finans/tilsyn...n-opp/22670222
__________________
Over skyene er himmelen alltid blå! |
![]() |
![]() |
#28 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]()
SAS er ikke uventet missfornøyd med avgjørelsen.
DN Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#29 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2010
Location: Berlebyen
Posts: 1,496
|
![]() Quote:
http://www.hegnar.no/okonomi/article751091.ece Vidar |
|
![]() |
![]() |
#30 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
Jeg har ikke oppfattet årsaken til at DY registrerte flyene sine i Irland var at dette hadde med utvidede trafikkrettigheter i EU å gjøre (men trodde det hadde med bruk av ikke-EØS personell på flygningene), men det er kanskje et tilleggsmoment? Forøvrig forstår jeg lite av SAS sin misnøye. Jeg tror man kan regne det som sikkert at DY får en irsk AOC, så ingenting vil endres (bortsett fra at norsk LT får overoppsyn med selskapet i noen flere måneder). Det er således vanskelig å se poenget i SAS sin argumentasjon. Det er nesten litt skåneviksk argumentasjon, men jeg regner med å de som normalt sett refererer til komiske Ali kommer med dette poenget i forhold til Roalds uttalelser om ikke så lenge... |
|
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
SAS har skandinavisk AOC, det vil si at de har tre i en. Men hva det ville gi av fordeler for Norwegian foran et irsk vet jeg ikke.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,320
|
![]()
Även med ett irländskt EU AOC kan DY troligen inte flyga till vissa destinationer från skandinavien pga politiska bilaterala avtal.
Linjer till Kina är nog inte att tänka på. Även till Japan blir nog tufft. Destinationer i Turkiet kan troligen bara flygas från Irland om nu Kjos vill flyga 787 dit. |
![]() |
![]() |
#33 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Ikke skjønner jeg at SAS gidder bry seg. Og ikke skjønner jeg hva Skånvik babler om, for de har vel aldri tidligere nevnt det de nå syter for.
Uansett, når DU flytter sin AOC til Irland, må ikke alle trafikkrettigheter da søkes på nytt? Tillatelsen de fikk fra USA for å fly til JFK tilhører Norwegian Air Shuttle og ikke Norwegian Long Haul. |
![]() |
![]() |
#35 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#36 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#37 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2011
Posts: 294
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Flakk, Birkenes
Posts: 1,820
|
![]()
Dagens Næringsliv kommenterer SAS på lederplass i dag:
SAS-syting ... Hvis SAS ikke tåler at Norwegians langdistansefly er i Norge seks måneder til, er det tvilsomt om selskapet har fremtiden for seg. Asiatiske flyselskaper kan fly til Norge med ansatte på asiatiske vilkår. http://www.dn.no/forsiden/kommentare...cle2735517.ece
__________________
Gunnar Kjeviksiden: http://kjevik.dk ...mange gode minner |
![]() |
![]() |
#39 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
![]() Roalds uttalelser går egentlig Skåneviks uttalelser en høy gang, men vi ser likevel fint lite til komiske Ali-paralleller (som jo sitter løst i forhold til andre selskaper). |
|
![]() |
![]() |
#40 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Jeg sier bare gjesp. SAS og Roald har rotet seg bort i argumentasjon som hører hjemme i en fagforening, og det er noe uheldig spør du meg. Og strengt skjønner jeg ikke hva som er så "meget interessant observasjon" at DNs leder påpeker at asiatiske flyselskaper kan fly til Norge med asiatiske vilkår. Ingen har vel vært uenige i at det er greit? Og det har vel ikke akkurat det som har vært problemstillingen.
|
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
USA-godkjenning av Irsk AOC trekker ut - konsekvenser for Norwegian longhaul | Wahoo | Flyforum | 238 | 04-07-2014 08:01 |
Den som venter forgjeves kan bare ha det så godt! | findus | Bilder & foto | 7 | 22-06-2010 07:15 |
Kan det bli penere? | EB | Bilder & foto | 13 | 22-07-2008 09:13 |
Continental kan bli saksøkt | snag | Flyforum | 3 | 12-03-2008 20:07 |
Hvorfor stod LN-RPM parkert på HAU julaften? | LN-KGL | Flyforum | 2 | 02-01-2006 14:20 |