![]() |
|
![]() |
#1 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,596
|
![]()
Ta å å rull disse professoridiotene i tjære og fjær! Hilsen Foreningen GMGKOCBIN !!! (Gutta med gullkort og champagnebobler i nesen)
http://www.aftenposten.no/okonomi/Si...y-7359897.html ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2013
Posts: 211
|
![]()
Får håpe att han importøren ikke skal i noen viktige møter. Med FR hvet en vel ikke helt når og hvor en lander. Jobben til han professoren kune sikkert en inder gjort bedre, og til 1/10 av lønna...
Last edited by LN-WIC; 03-11-2013 at 21:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 12,027
|
![]()
Artikkelen irriterte meg litt også. Ihvertfall vinklingen med champagne og gullkort.
Det er jo tross alt ikke det som gjør at jeg foretrekker SAS foran DY&FR når jeg reiser.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
|
![]()
Dette er garantert bollocks.
De reiser nok med det som passer best og jeg blir ikke forundret om jeg ser dem i 2. etg på osl.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]()
Noe så dumt. Fyren i artikkelen bor jo i Sarpsborg.. Overskriften burde vært "Foretningsfolk nært Rygge, velger Rygge"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
NSB First Class
Join Date: Apr 2013
Posts: 199
|
![]()
Hjelpes.. Ja gullkort og champagnebobler er jo god grunn til å velge vekk *A, ST eller OW..
Jeg lurer på hvor mye han faktisk kunne spart i både tid og penger om han reiste med *A, tjent bøttelass med bonuspoeng og fått fordeler under reise. FR flyr da sjeldent til sentrale flyplasser.. "Billetten min frem og tilbake til Spania kostet 500 kroner, og vi lander på den samme flyplassen som de «store» selskapene bruker" Men FR bruker da ikke BCN? Korreksjon: Det gjør de faktisk leste jeg nå... Last edited by Helimaf; 03-11-2013 at 22:41. Reason: tok feil |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
Til det første: Er dette seriøst ment? Er det slik at FR er spesielt sene? Er det slik at kundene ikke vet hvor man lander, og at FR velger slikt litt tilfeldig avhengig av dagsformen til piloten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,310
|
![]()
MOW: Meld meg også inn i den foreningen min. Her gjelder det å stå på krava!
Hver gang det kommer en konsulent eller selger som flyr Ryainair til mitt kontor, kaster jeg ham loddret ut igjen!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
|
![]()
Skal man tro det man leser her på forumet er både gullkort og champagne relativt viktig for noen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,310
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2011
Posts: 165
|
![]()
Et raskt søk viser at Affish Norway med sine 2 ansatte gikk med 610.000 i underskudd i fjor. Mon tro om det gjør noe for betalingsviljen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2013
Posts: 211
|
![]() Quote:
Dette om han proffesoren var egentlig tenkt som en komentar til det høye lønnsnivået i Norge. Noe også Skånvik i Noregian påpekte i en artikkel. Jeg finner den ikke igjenn. Tror det er lenket til den her i forumet tidligere. Det jeg mener er at alle lønninger i Norge er høye, sammelignet med de fleste andre land. Det meste kan gjøres billigere av utenlandske arbeidstakere. Vi ser jo at Statoil har planer om å outssourche til lavkostland. Om FR er spesielt sene hvet jeg ikke. Men har jo lest noen historier om at FR ved noen tilfeller har landet på en annen flyplass enn den som var målet. OG det var ikke p.g.a. værproblem. En annen ting er at FR flyr bare noen få ganger i uka RYG - BCN. Er jo ikke alltid de dagene passer en som skal på forretningsreise. Og bare for å klargjøre. Jeg er ikke annsatt i luftfarten. Jeg bare liker å fly. Og mener at det som gjør jobben skal ha en grei lønn. Sett i forhold til andre grupper. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
Selv om Norge er et høykostland så er det nok av eksempler på personer med ekspertkompetanse som drar til land med i utgangspunktet lavere kostnadsnivå, men som likevel får høyere lønn. Dette er greit å ha i bakhodet når man snakker om outsourcing, konkurranseutsetting, osv. Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
Lurer veldig på hva som var poenget med artikkelen. Den var utdatert og full av både vås og påstander som i beste fall er unøyaktige. Skuffende dårlig artikkel fra et medie som Aftenposten.
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2011
Location: Oslo
Posts: 321
|
![]()
Artikkelen var litt smårar, men kjenner meg igjen.
Her hvor jeg jobber (stort Europeisk finans/bankkonsern) er det ingen som flyr med annet enn billigste billett , vi kjøper ny i tilfelle ombooking, og det gjelder topplederne i Europa også... Det er strict policy. Rekker stort sett bare å kaste i oss mat på vei til gaten for all reiseaktivitet måles av HR i forhold til utbytte og miljøhensyn. Har inntrykk av at det er slik flere og flere steder selv om det fremdeles sikkert er mange som kan sitte og kose seg med bobler i loungen ;-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,492
|
![]()
Artikkel i DN som delvis sier det motsatte....
http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article2711811.ece Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 12,027
|
![]() Quote:
Men det er jo et regnestykke det hele, og det tror jeg jo også HR-avdelinger kan regne ut. Sett at du i utgangspunktet genererer drøyt 1000,- kroner i verdier pr. time arbeidet. Det tror jeg ikke er et ekstremt usannsynlig tall. Så koster f.eks SAS til Frankfurt 1600,- (i PLUS) og DY 1100,-. Med SAS sparer du 2*10 minutter i kø i security (verdi 330,-). Du kan også spise gratis. I lounge eller ombord (verdi 150?). Så kan du arbeide uforstyrret i loungen før avgang. Verdi usikker, ettersom du strengt tatt kan sitte på en krakk i terminalen også. Men på returen sparer du 15 Euro i internet kostnad. Totalt har du mer en veiet opp prisforskjellen, og du har hatt det mer komfortabelt. Så kommer den lavere stressfaktoren. Oooops, møtet i Frankfurt medførte at du må ta med en koffert hjem. Åjj... Eeeeh... Skal vi se. Da må du møte opp før, kjøpe bagasje... Så det er ikke så enkelt, med mindre man tenker at de ansatte ikke genererer verdi når de er i arbeid. Hos meg nyttevurderer vi turene og bruken av transportmiddel. Ingenting utelukkes, og man skal få mest spenn i retur.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,310
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Onkel reisende kekker
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
|
![]() Quote:
DEt er strengt tatt det viktigste. Jeg bryr meg fint lite om hvilken logo det er på haleroret, vi skal fly billigste alternativ, men om det betyr at jeg må vente 2 timer, så utgår det elegant. Om det derimot er snakk om 2 000, kan jeg vurdere å vente et par timer og heller spise middag og jobbe litt, alltid greit med noen overtidstimer man kan ta ut når man skal på spontantur.
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down. - Toni Morrison |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ikke takk nei til vodka i Russland! | jameson82 | Reiseforum | 10 | 08-03-2012 13:58 |
Kabinpersonalet sier nei til spareplan | MartinL | Flyforum | 29 | 08-07-2009 12:08 |
Førsteklasse? Nei takk! | Bizflyer | Flyforum | 2 | 01-08-2008 00:59 |
SAS sier nei takk til mynter | sirpjalle | Flyforum | 72 | 17-09-2007 16:51 |
Midwest Express sier nei til airTran (del III) | CK | Flyforum | 2 | 16-04-2007 08:18 |