![]() |
|
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Til det første: Er dette seriøst ment? Er det slik at FR er spesielt sene? Er det slik at kundene ikke vet hvor man lander, og at FR velger slikt litt tilfeldig avhengig av dagsformen til piloten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Dette om han proffesoren var egentlig tenkt som en komentar til det høye lønnsnivået i Norge. Noe også Skånvik i Noregian påpekte i en artikkel. Jeg finner den ikke igjenn. Tror det er lenket til den her i forumet tidligere. Det jeg mener er at alle lønninger i Norge er høye, sammelignet med de fleste andre land. Det meste kan gjøres billigere av utenlandske arbeidstakere. Vi ser jo at Statoil har planer om å outssourche til lavkostland. Om FR er spesielt sene hvet jeg ikke. Men har jo lest noen historier om at FR ved noen tilfeller har landet på en annen flyplass enn den som var målet. OG det var ikke p.g.a. værproblem. En annen ting er at FR flyr bare noen få ganger i uka RYG - BCN. Er jo ikke alltid de dagene passer en som skal på forretningsreise. Og bare for å klargjøre. Jeg er ikke annsatt i luftfarten. Jeg bare liker å fly. Og mener at det som gjør jobben skal ha en grei lønn. Sett i forhold til andre grupper. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Selv om Norge er et høykostland så er det nok av eksempler på personer med ekspertkompetanse som drar til land med i utgangspunktet lavere kostnadsnivå, men som likevel får høyere lønn. Dette er greit å ha i bakhodet når man snakker om outsourcing, konkurranseutsetting, osv. Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ikke takk nei til vodka i Russland! | jameson82 | Reiseforum | 10 | 08-03-2012 13:58 |
Kabinpersonalet sier nei til spareplan | MartinL | Flyforum | 29 | 08-07-2009 12:08 |
Førsteklasse? Nei takk! | Bizflyer | Flyforum | 2 | 01-08-2008 00:59 |
SAS sier nei takk til mynter | sirpjalle | Flyforum | 72 | 17-09-2007 16:51 |
Midwest Express sier nei til airTran (del III) | CK | Flyforum | 2 | 16-04-2007 08:18 |