![]() |
|
![]() |
#21 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
Flere av de musserende dere har - om de er av samme kvalitet som før 1/6 (jeg her ikke flydd noe SAS etter omleggingen) - var også veldig gode. Dog varierende da Kordånjø-greiene var godt under par. Jeg var en sjefskranglefant når det gjelder å fjerne champisen, men der skal jeg i det minste spise deler av hatten min. Final EDIT: Halve posten slettet for å holde meg til topic ![]()
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind Last edited by Fnate; 06-08-2013 at 21:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Men kyllingsalaten vi har nå synes jeg er bedre, det er en kylling-cesar salat. Fresh, crispy og god. Litt liten kanskje, og trenger litt mer dressing, men ellers veldig bra. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
![]() |
#26 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Har dere kuttet ut cashewnøtter eller var dere bare tomme da jeg fløy til Nice i sommer?
Potetgull funker det og og GTen var tross av det viktigste ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]()
Kyllingsalaten som ble servert på AYT-SVG i Pluss i forrige uke var ikke liten; MYE kylling, om enn litt tørr .. men god.
![]() Husker dessverre ikke hvilken musserende som ble servert, men jeg `nekterŽ å tro at dere får mye skryt for akkurat denne, i alle fall hvis en forventer champagne og ikke cider. ![]() Last edited by Eirik; 06-08-2013 at 22:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]()
Wrap-report fra SK4683: Har så vidt hatt en tur med SAS Plus tidligere i sommer, men da var jeg ikke sulten. Så det eneste som ble plukket fra vogna var Boxerchips og øl. Men for et par dager siden skulle jeg en snartur til Malaga, avreise rett fra jobben tidlig ettermiddag med SK4683.
Det så ut til å være god plass i Plus, så favorittsete 2D ble reservert. I følge WF skulle flighten gå med LN-RCZ. Men her var det ugler i mosen, på vei ned til flyet skimtet jeg bokstavene LN-RRF aka RRForferdelig. Altså en av de gamle Air Europa maskinene. Dette er definitivt det tristeste SAS har å by på, spør du meg. Det så ikke ut til å være veldig folksomt på flighten, og til tross for 33 seter i Plus hadde de kun 1 passasjer... Så etter litt prøvesitting i bl.a 1C og 1D havnet jeg på sistnevnte. Purseren syntes kanskje ikke det var så smart bytte, siden det pleier å være en del trafikk forbi bl.a til wc. Men da kom hun på den glimrende ideen at de kunne låse av det fremre toalettet. Ergo hadde jeg egen kabin, eget wc og egen FA ![]() CC'et var meget hyggelige og pratsomme, og turen skulle vise seg å bli riktig så trivelig til tross for både kjipt fly og min skepsis til det nye Pluskonseptet. Når vogna kom valgte jeg en sandwich + en (lunken) øl. På returen ble jeg spurt om jeg ønsket noe mer, F.eks. å smake på den varme wrap'en. Jeg slo til, og den fikk selskap av nok en lunken Carlsberg. Varianten jeg fikk var av vegetartypen, men at den bestod av noe annet en tørt bakverk og tomatsaus var vanskelig å finne ut av... At sausen var av tomat-typen fant jeg heller ikke ut av pga smaken, men fordi den så slik ut når den hadde rent ut av emballasjen og ned på skjorta mi. Deretter ble det heldigvis servert mørk sjokolade, kaffe og cognac x 2. Dette kan jo nesten ikke gå galt, og det smakte faktisk helt fortreffelig. Innen vi var framme i Spania ble det en tredje (ikke lunken, men varm) øl og Boxerchips. Hadde jeg jobbet i VG hadde terningene sett slike ut: Sandwich.....3 Wrap'en.......1 Øl.................2 Kaffe............5 Sjokkis.........5 Cognac........5 Chips...........5 Fly...............1 Innsjekk etc. 4 Crew............6 Etter 3 flighter i Plus så vil jeg si at detter er en litt dårligere Premium Economy enn det Economy Ekstra var. Så hvorfor ikke bare fortsette med Economy og E Extra? Da hadde folk flest kanskje forstått forskjellene mellom de to klassene også. Liker ikke markedsavdelingenes fancy selskapsavhengige navn på de ulike klassene, verken hos SAS eller andre. Forøvrig syntes jeg konseptet funker ok på kortere turer, men på en 4-timers flight faller det totalt igjennom sammenlignet med andre selskapers business. Hjemturen? Man reiser ikke sulten fra Malaga... |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
|
![]()
Go dyrere enn plus...?
CPH-OSL GO Plus Plus full flex 2 045 ,- 1 782 ,- 2 625 ,- 22:45 - 23:55 IT-feil, eller bare fryktelig mange seter solgt i Go? Edit: Forøvrig søndag kveld, så trolig mange "ecoer" Last edited by WF789; 09-08-2013 at 13:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ikke utenkelig at det stemmer, har opplevd flere ganger at det er billigere i business enn economy hos BA f.eks. De burde vel fanget opp dette kanskje, men er ikke overrasket.
![]() |
#34 | |
Flysitter
|
![]()
Siden hovedtråden om lanseringen av Go og + var stengt må jeg ta denne her..
Sas skulle gjøre det så enkelt med kun to klasser men om man bestiller tur til Frankfurt eller Zurich er det 4 å velge mellom. Go Saver-Go-Plus-Pluss Full flex. Go saver var ny for meg Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Denne er vel ikke ny, men en videreføring av Economy Happy Roundtrip eller hva nå de kalte denne klassen før
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Noen som kan sjekke hvor mange rader SAS Plus det blir på SK 4184 fra BGO-TRD i morgen
![]()
![]() |
#37 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Økonomi økonomi fantes ikke engang i det utrolig kompliserte konseptet SAS nå endelig har forenklet...
Forvent at det serveres en forenklet økonomiwrap til en billg penge.
![]() |
#38 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Ny flight for meg i biz/plus LHR-OSL forrige tirsdag, den siste SAS short haul flighten under my itineraries. Ble først plassert i 3B, deretter fikk jeg krangla meg til 3A, men med gaten var det en engelsk tøtte som forbarma seg over meg og ga meg 1A med midtsetet blokkert. 4 GT uten vederlag og konstant dasskø i 2 timer. De ville pushe den knøttlille salaten på alle i Plus (4rader) sto over maten. Fløy Brussels, BA, LH og LX Intra Europa i biz i løpet av forrige uke. O M G for en nedtur sen SAS flighten var i forhold til de andre |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det var da som... Godt planlagt SASfri tur til uken ble dessverre ødelagt pga ett ekstra møte i Frankfurt. Så da ble de SAS Plus igjen på mandag eller å misse møte i Oslo på eftan. La bønnen om ledig midtsete begynne
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
En annen ting er at SAS Go Plus nå har fjernet mulighet for spesialmat på frokost innenriksflyvninger. Fikk det flotte svaret på mail fra SAS gullservice: "Du må kjøpe maten ombord". Noe som for det første er feil, og for det andre ikke var svar på spørsmålet. Ringte dem, de har altså fjernet alternativet. Kun flighter over 90 min intra-europa kvalifiserer.
Forstår ikke helt hvor vanskelig det er å laste et glutenfritt rundstykke inn når alle andre får gratis frokost. Tydelig at de kutter servicenivå hardt. |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kan/bør SAS ta en "Austrian Airlines"? - operasjonell diskusjon | fluxie | Flyforum | 16 | 30-09-2014 09:25 |
SAS Wrap vs LH business + lengre reisetid | Peppep | Reiseforum | 5 | 03-03-2014 23:10 |
Småting på BGO | erlingjo | Småprat | 0 | 11-04-2011 19:34 |
Diskusjon av dumping, konkurranse og prising SK-DY (var Tidenes største SAS-kampanje) | Herlov | Flyforum | 40 | 21-08-2010 13:20 |
Mats Jansson vill overföre SAS Danmark-ruter til SAS Norge og SAS Sverige | MD90 | Flyforum | 86 | 12-08-2007 15:11 |