![]() |
|
![]() |
#1 |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 2,293
|
![]()
Har ein case no; fekk sjekkinn-sms i går, og var så dum at eg svara ja på den. Vi er tre som reiser; to voksne og ein på fanget. SMS-innsjekk gav jo berre sete til ho som ikkje er registert reisande med spedbarn. Og eg får ikkje til å sjekke inn oss andre på nett... "Det er ikke mulig å sjekke in på internet - Sjekk in på flyplassen". Så, då er spørsmålet; kjem det til å bli krøll så vi ikkje får sitte i lag no? SAS Chat kunne ikkje hjelpe. Det er jo berre ein kort flight frå BGO til TRD, men det er praktisk både for oss og alle andre at vi får sitte saman. Har jo vore borti check-in-hikke tidlegare, men det gjekk jo bra på turen frå TRD til BGO før helga...
__________________
none.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2007
Posts: 666
|
![]()
Her hadde jeg møtt opp i veldig god tid på flyplassen, så er jeg sikker på at innsjekk fikser det for dere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Superflyer
Join Date: Oct 2004
Location: Barteland
Posts: 4,569
|
![]()
Drar opp denne litt.
Samme skjedde med oss fra BGO til TRD. Vi var 4 stk som skulle reise - to voksne,ett barn og spedbarn. Fikk ikke sjekke inn 22 timer før via OLCI- svarte ja på sms som kom tilbake med kun to seter- 7B og 7C. Dagen etter dro vi til Flesland , ikke tidlig, for å sitte lenge på en flyplass med to smårollinger, er mer enn slitsomt. Innsjekk var IKKE interessert i å hjelpe, de trykket kun ut boardingkort til meg og spedbarnet-på 21B. Kona og størstemann på nevnte 7B og 7C( for ordens skyld - alle 4 var på samme booking og samme ref.nr.) På innsjekk slengte de surt etter oss at vi skulle ta kontakt med gate så skulle de endre seter. På gate gjentok historien seg- null interesse for å hjelpe, og som nede skjøv de problemet videre, og ba oss kontakte personalet ombord.Det var også minst 2 andre familier som var blitt rammet av splittelser. Ombord var det bare kaos- og også der var det liten interesse av å hjelpe vi som var plassert vilkårlig omkring, kun høylytte, og tildels ufine beskjeder om å sette oss ned. Min eldste sønn var i tillegg syk, og ønsket å ha begge foreldre ved siden av seg. Heldigvis var det en hyggelig familie med et eldre barn som tilbød seg å bytte seter, slik at vi fikk sitte sammen, og de delte seg. Mannen der tilbydde seg å ta mitt sete-21B,langt bak i midten. Fra rad 6 ...... Så at de andre to familiene måtte bare sette seg ned.......og crewet stolt proklamerte at de landet før rutetid på TRD. Purseren kom i tillegg forbi på cruise og sa " se der ja, vi ordnet det for dere"....... Valgte å avstå fra å kommentere den slengbemerkningen..... Skarp klagemail er avsendt!!! Det her var så langt fra god kundebehandling i alle ledd, som det er mulig å komme, og spørsmålet mitt er hvorfor de ikke pre-seater familier med spedbarn. Det ble nevnt flybytte denne formiddagen, men hvorfor fikk jeg ikke sjekke inn ettermiddagen før......Det var null problem fra TRD til BGO-og vi var på samme booking..... Uansett - dette var for dårlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]()
Dette er ikke bra, og overhodet ikke slik det skal være.
Flott at dere klager, slike ting MÅ komme inn til selskapet |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2004
Location: Somewhere near(-ish) OSL
Posts: 661
|
![]()
Min erfaring er at OLCI alltid feiler når man reiser med spedbarn uten eget sete. Fikk forklart engang at dette var slik det skulle være - man skal ikke kunne velge fritt siden man da fort kan ende opp med for mange personer på en rad i forhold til antall oksygenmasker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Superflyer
Join Date: Oct 2004
Location: Barteland
Posts: 4,569
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Onkel reisende kekker
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
|
![]()
Det er vel det aller viktigste, vi kan sitte her å klage på det ene eller andre selskapet, men det hjelper fint lite om man ikke gir en faktisk beskjed til det aktuelle selskapet.
At folk gjør feil og at ting skjærer seg er en fysisk lov, men når det virker som det er et gjennomgående problem, må noen lengre opp i systemet ta tak i det og rydde. Jeg tror jeg må kunne anses som kunde fra hel* til tider, ikke det at jeg lager mye bråk på flyet etc. Men jeg er fryktelig flink til å sende en epost når ting ikke er på stell. Trikset er å ta med en setning noe alà, "jeg velger å sende en epost til dere i XXXXXX, fremfor å ringe VG, da jeg håper dere kan forbedre rutinene deres og gi meg som kunde en bedre opplevelse." Den taktikken har medført et knippe hotellovernattinger, middager og diverse andre frills. Jeg har egentlig konkludert med at det sjelden hjelper å ta opp saken der å da, vedkommende som gjør en dårlig jobb kommer neppe til å gjøre en bedre jobb bare fordi at jeg klager akkurat den dagen. Jeg gir derimot gladelig bort setet mitt til trengende, dog sitter det lengre inn å gi bort nødutgangssetet.. ![]() Så er det jo viktig å sende en epost når noen strekker seg lengre enn man kan forvente også. For å avslutte et allerede langt innlegg med et solskinnshistorie som er mange år gammel nå. "Kortversjonen" er som følger: Som bondesønn, er man, om ikke født, så oppvokst i en traktor. På sommeren går det stort sett i 130% på et middels stort melkebruk på trøndelagskysten, i en herlig kombinasjon av fôrproduksjon, laksefiske og annet forfallent arbeid. Siloslåtten nærmest seg faretruende, men eldstesønnen på farmen hadde enda noen eksamener igjen før han kunne melde seg for fulltids sommerjobb. Jeg konkluderte med at det å ta en langhelg hjemme for å hjelpe opphavet ville være en god idè, siden slike opphav av god bondeætt evner å jobbe armene av seg om det trengs. Som sagt så gjort, jeg booket en studentbillett, uten helt å ta transport fra TRD videre til OSY med i beregninga. Vel framme på OSL, konkluderte jeg med at det kom til å holde særdeles hardt å nå siste toget fra TRD til Steinkjer. Så da måtte jeg altså hentes på TRD, som ville føre til mye klabb og babb, for tidligere nevnte opphav. Vel framme ved gaten, spurte jeg om det var noen som helst sjangs i havet å rekke det toget, hvorpå beskjeden var at de skulle se hva de kunne få til. Boarding startet uvanlig tidlig, folk ble slengt på flyet, og vi var avgårde 15 minutter tidligere enn beregnet, samt at vi landet 20 minutter før ETA. Dermed rakk jeg toget med glans, samt at opphavet slapp å jobbe seg fordervet påfølgende dag. Hele denne historien førte til en svært rosende epost til SAS, hvor jeg etter beste evne takket for hjelp, som var langt utover det man kan forvente.. ![]() Nuvel, back to topic.
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down. - Toni Morrison |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 2,293
|
![]() Quote:
Merkeleg det der, ja. Ved chekin med spedbarn viser setekartet dei seta ein får lov å velje. Ikkje alle sete kan veljast, og kun eit pr rad og side av midtgang. Så det med oksygenmasker er nok under kontroll.
__________________
none.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Bakgrunnet til at dette skjer er at når vi fikk Altea så var det meningen at den ordnet preseating av slike tilfeller, før så ble dette gjort manuelt dagen før. Nå har det vist seg å ikke fungere (sammen med tusen andre ting), så vi er nødt til å bruke ekstra ressurser på denne jobben som ikke er planlagt, og nå i sommerrushet og ferieavvikling er det en utfordring. Det ser ikke ut som BGO har klart å løse dette tilfredsstillende.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Superflyer
Join Date: Oct 2004
Location: Barteland
Posts: 4,569
|
![]() Quote:
Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,781
|
![]() Quote:
Kan man i tillegg si, underbemanning, underbemanning, underbemanning |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,479
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,135
|
![]()
Det er flyselskapene som setter prisene. Passasjerene (kundene) bare shopper.
__________________
Die, my dear? Why that's the last thing I'll do! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Flyselskapene tilpasser seg konkurransen, dermed må enkeltkundene tilpasse seg flyselskapene. Konkurransen blir ikke regulert av enkeltkundene men av kundemassen.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,781
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,781
|
![]()
Javel, derfor der er så mange, bl.a her inne, som sliter med at f.eks SK gjorde noen konsept endringer. Det er kundene som ikke er tilpassningsdyktige og ikke konseptet er feil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Legal Eagle
Join Date: Feb 2010
Location: Oslo
Posts: 1,560
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]() Quote:
Om man ikke er tilfreds med produktet, men likevel bruker det så betyr det at det dekker et behov, og det man ikke er tilfreds med får man tilpasse seg.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,781
|
![]() Quote:
Konkurenten tilbyr, skal vi si next to nothing, SK har rusk i lommene, hva skal en gjøre, prøve å tilpasse seg konkurransen eller grave hull i lomma. Noe forsåvidt SK har gjort allerede. Se det ramaskriket som kom når de tok vekk noe bobblevann på I/C. Folk klarer seg uten i sikkert mer enn 24 timer på jorda, men gud bedre når jeg skal fly. Men nå blir dette vel o/t. So case closed.. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2009
Location: Oslo
Posts: 398
|
![]() Quote:
Kjetil |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Bug SK online innsjekk? | Hypern | Reiseforum | 7 | 01-08-2014 16:13 |
Online innsjekk i Tyskland | raider66 | Småprat | 7 | 10-06-2014 16:32 |
Når åpner DY-innsjekk på OSL | gustavf | Småprat | 18 | 28-05-2011 17:44 |
Problemer med SK online-innsjekk? | Edricson | Flyforum | 3 | 19-05-2010 00:13 |
Online innsjekk Czech. | Hickok | Reiseforum | 14 | 26-02-2010 01:33 |