Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 23-09-2012, 20:15   #61
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Default Re: Chicago-tråden

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Har tatt t-bane et par ganger og synes det har funket greit, da slipper en lure på om det er trafikkaos. Vet ikke hvor Sofitel ligger da. Tommy nevnte vel en Towncartjeneste som kostet samme som taxi.
Vi lander sent på kvelden, så trafikk bør ikke ære noe problem. Dessuten e vi på bryllupsreise....så da utgår T-banen
Old 24-09-2012, 11:17   #62
Eriksan
ScanFlyer Gold

Eriksan's Avatar

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Hva er greiste måten for transport fra ORD til sentrum? Hva koster taxi og er det noen bedre alternativer som ikke koster veldig mye mer?

Tommy: De restaurantene du nevner, er det steder som bør bestilles eller funker det med drop-in?
Har tatt taxi t/r ORD-sentrum begge gangene jeg har vært i Chicago (hotell ved North Michigan avenue), kom på USD 40-45 inkl. tips på alle fire turene.
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 25-09-2012, 12:18   #63
VirreVapp
ScanFlyer Silver

Jeg ser meg ut et par netter tidlig August 2013 på Radisson Blu Aqua Hotel. Bruke poengene der så det blir noen gratisnetter..

Greit hotell ?? Blir med kone og 2 barn, tar en kjapp tur innom Chicago før vi flyr hjem. Barna har aldri vært innom Chicago så vi tenkte kanskje å gjøre noe som to 13-14 åringer ville synes var gøy...
Old 25-09-2012, 12:39   #64
darkcho
ScanFlyer Gold

Supert hotell for en grei penge. Greit pool område også, både for store og små. Fin lokasjon, kan lett anbefales.
Old 26-09-2012, 03:06   #65
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Vi lander sent på kvelden, så trafikk bør ikke ære noe problem. Dessuten e vi på bryllupsreise....så da utgår T-banen
Jeg bruker en meget stødig kar som kun eier to Town Car, nyere modeller. Joe's Limo +1 773 837 6336

Han tar 40-45 dollar fra O Hare til sentrum

Hils fra Tommy
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2012, 08:05   #66
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

SÅnn værmessig, så antar jeg rett at det i starten av november kan være alt fra OK høsttemperaturer til kanadisk gufs?
Old 15-10-2012, 10:39   #67
Eriksan
ScanFlyer Gold

Eriksan's Avatar

Andre får komme med bredere erfaring... Men jeg husker godt når vi ankom CHI påsken i 2007 (primo april). Samme kveld som vi landet gikk vi med t-skjorte, neste morgen var det på med vinterjakken.
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 16-10-2012, 21:19   #68
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
SÅnn værmessig, så antar jeg rett at det i starten av november kan være alt fra OK høsttemperaturer til kanadisk gufs?
Rimelig god beskrivelse. Men ikke noe snoe
Old 30-01-2013, 12:52   #69
Cecilie
ScanFlyer Crusty

Cecilie's Avatar

På vei hjem fra USAs vestkyst nå til påsken har mor, far og undertegnede 2 timer å slå ihjel på ORD før SAS tar oss til CPH. Kikker på lounge oversikten til Star Alliance og jeg har tilgang til både Swiss' og SAS' lounger som EBG. Men det er kanskje bare i SAS-loungen jeg har mulighet til å ta med to gjester inn? Hvis jeg ikke får med to gjester inn i Swiss-loungen, parkerer jeg mor og far i SAS kantina mens jeg bedriver litt lounge-hopping
Old 30-01-2013, 13:25   #70
GinTonic
ScanFlyer Silver

GinTonic's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cecilie View Post
På vei hjem fra USAs vestkyst nå til påsken har mor, far og undertegnede 2 timer å slå ihjel på ORD før SAS tar oss til CPH. Kikker på lounge oversikten til Star Alliance og jeg har tilgang til både Swiss' og SAS' lounger som EBG. Men det er kanskje bare i SAS-loungen jeg har mulighet til å ta med to gjester inn? Hvis jeg ikke får med to gjester inn i Swiss-loungen, parkerer jeg mor og far i SAS kantina mens jeg bedriver litt lounge-hopping
ORD T5 er jo omtrent like spennende som en pakke frossen fisk Vet ikke hvordan det er med gjester i Swissport som EBG, men jeg betalte hvertfall 40$ for inngang. Ikke helt store greiene, men helt ok. Definitivt mye bedre atmosfære enn terminalen, rent og pent, wi-fi, greit utvalgt av drikke og godsaker. Men den blir rimelig stappa ettersom både LOT og Turkish har avganger tett opp mot SK944.

Bildet tatt tidlig på kvelden
GinTonic is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2013, 13:26   #71
VirreVapp
ScanFlyer Silver

Vi var vel der sommeren 2011 og med både EBG og Senator LH kort var vi innom begge steder. Snakker da om SAS loungen og LH sin lounge som ligger vegg i vegg. LH sin var veldig liten og ble VELDIG full, så vi endte opp på SAS siden..
Old 01-02-2013, 03:19   #72
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by VirreVapp View Post
Vi var vel der sommeren 2011 og med både EBG og Senator LH kort var vi innom begge steder. Snakker da om SAS loungen og LH sin lounge som ligger vegg i vegg. LH sin var veldig liten og ble VELDIG full, så vi endte opp på SAS siden..
Nå tror jeg du surrer. LH har ingen lounge på ORD, de flyr ut av T1, ikke T5 og UA varter opp med lunger der.

som GT sier, ORD T5 har lite å by på, men SAS sin lounge er den beste og jeg har aldri noe problem å slå ihjel tid der.

Merk at 2 timer på ORD ikke gir deg to timer med transfer T1 til T5. Det går fort en halvtime mellom terminalene medregnet tog og security.
Old 01-02-2013, 07:06   #73
VirreVapp
ScanFlyer Silver

Stemmer det, ser av reiseruten at jeg blander med NY. Chicago har den lille loungen ute "in the middle of nowhere".. Når man passerte security var det ingen kafee'r puber eller noe, kun en og annen kiosk og loungen..
Old 01-02-2013, 08:41   #74
Cecilie
ScanFlyer Crusty

Cecilie's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Nå tror jeg du surrer. LH har ingen lounge på ORD, de flyr ut av T1, ikke T5 og UA varter opp med lunger der.

som GT sier, ORD T5 har lite å by på, men SAS sin lounge er den beste og jeg har aldri noe problem å slå ihjel tid der.

Merk at 2 timer på ORD ikke gir deg to timer med transfer T1 til T5. Det går fort en halvtime mellom terminalene medregnet tog og security.

Takk for svar, da tror jeg vi satser på SAS-kantina den drøye timen vi har til rådighet (etter transfer og styr og stell)
Old 06-04-2013, 12:30   #75
VirreVapp
ScanFlyer Silver

Default One-Stop shopping

Vi starter og avslutter årests USA tur i Chicago, og barna på 13 har store ønsker om mye shopping før vi drar hjem. Sko, bukser, t-shirts skjorter etc, og pussig nok; gjerne merketing. For ikke å drasse alt dette rundt over hele USA tenkte vi på å ta et par shoppingdager i Chicago, er det noe som har tips om steder der vi kan finne aktuellevting i stort utvalg på et lite område? Feks outlet, malls etc etc???
Old 06-04-2013, 13:10   #76
Altitude
ScanFlyer Blue

Default Re: One-Stop shopping

Quote:
Originally Posted by VirreVapp View Post
Vi starter og avslutter årests USA tur i Chicago, og barna på 13 har store ønsker om mye shopping før vi drar hjem. Sko, bukser, t-shirts skjorter etc, og pussig nok; gjerne merketing. For ikke å drasse alt dette rundt over hele USA tenkte vi på å ta et par shoppingdager i Chicago, er det noe som har tips om steder der vi kan finne aktuellevting i stort utvalg på et lite område? Feks outlet, malls etc etc???
Magnificent Mile/North Michigan Ave har alt. Virkelig alt, ikke minst de hotteste merkene for tenåringer.

Mange liker området rundt Lincoln Park, litt nordover, med mer arty butikker.

Kommer an på hvor mye tid dere vil sette av. Men Mich. Ave. er mer enn tilstrekkelig :-)
Altitude is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2013, 17:00   #77
OSL-FLL
Newcomer

Default Re: One-Stop shopping

Som Altitude sier så er Magnificent Mile/North Michigan Ave tingen. Ikke minst senteret Water Tower Place. Her finner du bl.a. Abercrombie som er ungdomsbutikken til Abercrombie & Fitch. Egen Macy´s er det også her.

A

http://www.shopwatertower.com

http://www.themagnificentmile.com/shopping/
Old 08-04-2013, 19:39   #78
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Regner med at folket er interessert i aa finne gode dealer, ikke bare butikkene. Det aa si at Mag Mile har alt, er fullstendig feil. Ja, du finner flagship store som North Face store som aldri har ett eneste plagg paa salg, mens feks REI, Dicks, Bloomingdales og andre kjeder selger North Face rabattert. Butikkene paa mag mile er ogsaa generelt mindre og rabattene likesaa. Salgsskatten utenfor Chicago er ogsaa lavere enn i sentrum

Prisene i turistomraadene i Chicago er mye dyrere enn omraader rett utenfor Chicago. Skal du gjoere store innkjoep ville jeg leid bil for en dag og tatt turen til enten Woodfield Mall (ligger en time unna uten trafikk), Old Orchard, Northbrook Court (25 minutt eller 35 minutt uten trafikk), eller Oak Brook mall (ca. halvtimen unna). Utenfor byen finner du ogsaa Sacks off fifth, Nordstrom Rack, Marshall og TJ Maxx + mange andre som har siste sesongs varer til 50%++ off. Kjoepte selv en Hugo Boss Colombo som hadde kostet 1199 for 499 paa Nordstrom Rack sist jeg var der. Mye aa spare.

I selve sentrum, finner du den store Macy'en ca. 10 kvartaler soer for elven, addressen er 111 State. Ta med passet og faa 10% paa hele kjoepet (i tillegg til andre rabatter)

Det ligger ogsaa en Nordstrom Rack paa skraa over gaten der.

Det hjelper ogsaa selvsagt aa sjekke websidene til de butikkene du er interessert i for kuponger etc foer du stikker ut og handler. Macys har feks 25% online passes som gir deg 25% over hele sjappa relativt ofte. Det gjelder ogsaa i sentrum selv om den butikken er mer fancy og har mindre varer paa salg
Old 08-04-2013, 20:08   #79
Altitude
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Kjoepte selv en Hugo Boss Colombo som hadde kostet 1199 for 499 paa Nordstrom Rack sist jeg var der. Mye aa spare.

Det ligger ogsaa en Nordstrom Rack paa skraa over gaten der.
Kompis - tror deg når du poster et bilde av deg i outlet-Boss eller noe fra Nordstrom Rack.

Fjompete av meg, ser det, men Outlets har vel sjelden hjulpet andre enn Ralph Laurent & Co og det han ikke fikk solgt i den virkelige verden?

Digger Tommy 777, men her har du lite å melde, min venn. Jeg tar dette.
Altitude is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2013, 23:01   #80
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by Altitude View Post
Kompis - tror deg når du poster et bilde av deg i outlet-Boss eller noe fra Nordstrom Rack.

Fjompete av meg, ser det, men Outlets har vel sjelden hjulpet andre enn Ralph Laurent & Co og det han ikke fikk solgt i den virkelige verden?

Digger Tommy 777, men her har du lite å melde, min venn. Jeg tar dette.
Vet ikke helt hva det er du forsoeker aa si, men regner med at du hadde tatt deg ett dusin GTer naar du skrev dette.
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules