![]() |
|
![]() |
#18 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Paradoksalt at man opbygger en sikkerhedskultur på at man stoler på at de ansatte siger fra og når de så gør det, så vil ingen lytte.
Man behøver ikke at have snuset til branchen i mange dage for tydeligt at kunne se hvor sikkerhedsniveauet er på vej hen - og det er ikke en forbedring. Det kræver blot øjne og sund fornuft. Talknusere eller statistikere kan sikker finde en eller anden statistik de kan bruge lang tid på at få til at sige noget andet - men det ændrer ikke på at folk der oplever det på egen krop hver dag og har mange tusinde timers erfaring i luften klart ser en forværring. Og det er ikke enkeltstående tilfælde der er tale om. De schedules jeg har set ville jeg nødigt bytte mit job med. Ej heller hvis den kæmpe "overbetalte millionløn" følger med. Der bliver faktisk arbejdet rigtigt, rigtigt hårdt og længe ude på linierne. Det må være utroligt frustrerende at ingen gider lytte på faresignalerne og den store erfarng men money talks og laveste fællesnævner skal åbenbart sætte standarden. Endda med myndighedernes velsignelse. Og nej - det handler ikke om løn, forkælede piloter, for megen fritid med rødvinen eller lign., men om sikkerhed, rimelighed og ganske almindelig sund fornuft. De fleste piloter jeg kender orker knapt at drikke bare et glas rødvin med familien når de kommer hjem fra 5 dage på job - og det gælder forøvrigt kabinen også. Jeg frygter for den dag vi ser resultatet af myndigheder ignorance omkring dette problem. Men der skal nok desværre lig på bordet inden der sker noget. Lad mig kondolere på forhånd. Min største medfølelse til de efterladte.
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ikke bare SK med røde tall - Virgin Atlantic med tap | krølle | Småprat | 2 | 12-03-2013 13:46 |
Gratulerer med rundt tall | Discus | Småprat | 3 | 31-07-2011 00:25 |
Sjokkrapport om nestenulykker med fly | Farmer | Flyforum | 4 | 01-01-2008 20:38 |
Første oktober-tall ute - CPH med sterke tall | LN-KGL | Flyforum | 8 | 09-11-2005 18:46 |
Disse flyselskapene krasjer mest | LN-KOG | Flyforum | 9 | 17-08-2005 21:48 |