![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Familien på fire skal nedover til PMI med Ryanair i slutten av måneden, og billetter ble kjøpt for lenge siden. I går ringte tante min mor og sa at hennes master-graduation i et eller annet i London er på samme dag som vi reiser sørover. Min mor har et sterkt ønske om å være der på den store dagen til tante, hvilket betyr at hun i så fall ikke kan reise med oss nedover. Hun har spurt meg om jeg kunne sjekke priser på Oslo-LON, og LON-PMI dagen etter, for å møte oss da. Har funnet greie priser med DY og EasyJet til hhv ca 350kr og 1000 kr.
Problemet da er Ryanair. Av en eller annen grunn fornemmer jeg at billetten hennes blir ugyldig dersom hun ikke reiser med "hele" billetten slik den ble bestilt. Er det sånn at hun bare kan bestille OSL-LON, LON-PMI og så reise hjem igjen fra Mallorca med samme Ryanair-booking som oss andre, selv om hun ikke ble med sørover? For ordens skyld skal vi andre som også reiser fortsatt reise med Ryanair både ned og hjem igjen, slik som i utgangspunktet. Må vi si ifra til Ryanair at hun ikke blir med sydover på utreisen? Eller er det for hennes del bare å ikke møte opp, uten at det får noen konsekvenser for oss andre, eller henne på hjemreisen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvis din mor ikke benytter utreisen vil returen bli automatisk kansellert. Det er standard hos de aller fleste flyselskaper.
Du kan jo bare bestille en ny enveisbillett fra PMI med Ryanair?
Upcoming flights: 20.09:OSL-ARN-CPH (SK) 24.09:CPH-OSL (SK) 09.10:OSL-ARN (SK) 10.10:ARN-OSL (SK) 25.10:OSL-SVG (SK) 27:10: SVG-OSL (SK) 29:10:OSL-ARN (DY) 31:10:ARN-OSL (DY) 12.11:OSL-FRA-AMM (LH) 16.11:AMM-FRA-OSL (LH) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Passasjerer som ikke bruker utreiseflyvningen, kan bruke returflyvningen.
http://www.ryanair.com/no/sporsmal/c...not-travelling
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Vidar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Oisann. Her var jeg for kjapt ute! Var ikke klar over at Ryanair hadde andre regler enn andre selskaper. Beklager det!
Upcoming flights: 20.09:OSL-ARN-CPH (SK) 24.09:CPH-OSL (SK) 09.10:OSL-ARN (SK) 10.10:ARN-OSL (SK) 25.10:OSL-SVG (SK) 27:10: SVG-OSL (SK) 29:10:OSL-ARN (DY) 31:10:ARN-OSL (DY) 12.11:OSL-FRA-AMM (LH) 16.11:AMM-FRA-OSL (LH) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Flysitter
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
En konsekvens av at Ryanair alltid ( så langt tilbake som jeg har brukt dem, iallfall) bare har solgt enveisbilletter.
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg har gjort dette flere ganger, kun brukt returbilletten, dette er nok pga at man sjekker inn selv og at billetten ikke "henger sammen" , hos andre selskap blir utreisen stående som Airport og ikke FLOWN og da kanselleres returen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Har ikke noe å gjøre med at du sjekker inn selv, og heller ikke at kupongstatus blir airport - alle kuponger går til airport control uansett (og tilbake til open om den ikke er benyttet).
Det handler bare om hvordan selskapet har valg å gjøre det - selge alt som én reise, eller selge alle flighter som énveisbilletter. For selskap som kansellerer resterende flighter dersom man ikke dukker opp, og det er nok fortsatt de fleste, så går det en melding fra innsjekksystemet om hvilke pax som var noshow (mener det står på PFSen - pax final sales, men ble litt i tvil nå), og resterende bookinger på flighter med aktuelt flyselskap blir kansellert automatisk på grunnlag av den meldingen. E-ticketen er ikke kansellert dog, den lever videre. Noen selskap tillater at man betaler et noshowgebyr, og ev. ombookingsgebyr, og da benytter man samme e-ticket som grunnlag for den nye. Det kan også være refusjonsverdi igjen. But I digress... |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kansellering av retur om man ikke møter opp på outbound leg hos Ryanair? | Martin | Reiseforum | 28 | 25-09-2014 09:51 |
Mitt møte med drømmen ble ikke 1. Mai | putzmeister | Bilder & foto | 23 | 07-05-2012 09:41 |
LO: Ikke fly med Ryanair - vinn en tur med Ryanair! | Wig-wag | Flyforum | 2 | 25-10-2010 10:39 |
Hvor tidlig skal jeg møte opp? | Gulboble | Flyforum | 23 | 30-10-2008 22:56 |
Når må man møte opp på OSL | EB | Flyforum | 3 | 08-05-2006 07:26 |