![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
Join Date: Jan 2010
Location: Karup, Danmark
Posts: 44
|
![]()
TV2 News melder at DY er tilbage på KRP - med 4 daglige afgange fra på Søndag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
|
![]()
Koselig, har hatt noen fine stopp der
![]()
__________________
ThomAAs Flying the Norwegian way ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2009
Location: USM/BKK/CPH
Posts: 1,812
|
![]()
Så mangler vi bare BLL-CPH for at lappe indenrigshullerne. Hvem mon tager over der?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,921
|
![]()
Synes Karup høres ut som en tapsrute med 738....det gjelder forsåvidt alle innenriksruter i Danmark!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]() Quote:
KRP fungerer ikke med store maskiner. Små fly og mange frekvenser er løsningen - og ikke mindst interline aftaler, så det midtjyske erhvervsliv kan komme videre ud i verden. Synd for QI og ikke mindst synd for erhverslivet i midtjylland, at de nu ender op med en langt dårligere løsning end tidligere. Men de var delvist selv medskyldige i det, da mange købte billigere DY billetter da de kom på markedet (og dermed var medskyldige i at gøre livet svært for QI) - uden at tænke over konsekvenserne når QI var væk. Nu har de sparet nogle småpenge i første omgang, men ender med at det bliver langt dyrere for dem i fremtiden når deres muligheder for interline m.v. forsvinder...
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Business Analyst |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2005
Location: Jessheim
Posts: 260
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
|
![]() Quote:
Hvordan oppførte Cimber seg overfor kundene, når ansatte i selskapet kjøpte opp alle 1-kroners billettene til Norwegian, og dermed ødela muligheten forbrukerne hadde til å reise "gratis" den gangen? Mange kunder i KRP får faktisk et bedre produkt nå, med B738 og gratis WiFi, fremfor ATR. Last edited by Boeing_fan; 03-05-2012 at 23:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2008
Posts: 686
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]() Quote:
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]() Quote:
En halvering af afgangene og ingen interline er en voldsom forringelse ift tidligere. At kunne bruge wifi (hvis man er så heldig at få en 738) i 6-8 minutter er jeg ganske sikker på er ganske ligegyldigt i denne sammenhæng. Men de valgte selv at flyve med DY for at spare lidt småpenge og nu får de det produkt de har bedt om, men ikke tænkt over konsekvenserne af. Privatkunder er en anden snak. Dem ved vi at der kun er 3 salgsargumenter der virker overfor: pris, pris og pris. De lever også bedre med dårligere frekvens.
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,304
|
![]()
Hvis DY skal satse på en bredere feeding rutesatsning, bør vel DY også tenke litt regionalfly i størrelsen 50-80 seter? Som flere andre sier er det vel ganske mange innenriksruter som ikke vil gå med en 738 maskin?
DY flyr jo både KRS-BGO og KRS-TRD med 738 med frekvenser på 4-7 ganger i uka. Hadde de hatt mindre fly kunne de nok heller klare flere frekvenser og sånn sett konkurrert bedre med SAS? Samme ville vel gjelde i DK. Men det er kanskje ikke sånn strategien deres er?? BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Onkel reisende kekker
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
|
![]()
Hvor stor andel av passasjerene mellom KRP og CPH hadde transfer videre?
Mener å ha lest et sted her på forumet at det er snakk om ca 30% transfer på OSL, men det kan vel være at det tallet er noe større på CPH?! For de som bare skal til CPH er vel det forholdsvis likegyldigt hvilken farge det er på setene i maskinen de skal flyve med. Men skal man videre ut i verden hadde jo QI en helt klar fordel. Men nå er jo ikke DYs opperasjon ut av CPH liten heller. Uansett synd at QI ikke klarte videre drift og kanskje like ille for SK at de mister endel feed, som etterhvert kan havne hos konkurrentene.
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down. - Toni Morrison |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]()
Tipper på at omkring 50 % af pax fra KRP er/var Transfer pax.
Her i AAR er ca Hovedparten af vore psgr transfer pax Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Uten at jeg har oversikt over hvilke alternativer som finnes på nærliggende flyplasser, så er det vel en knapp time unna Billund med bil, er det ikke? 1.5 timer + til Aarhus? Ikke verdens undergang, men opplagt en forrigelse for de som er transfer passasjerer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,590
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,159
|
![]()
I følge CH-aviation vil ruten bli fløyet av en 737-300 på wetlease fra JetTime fra mars
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]() Quote:
Og erhvervslivet i midtjylland slider endnu mere med et historisk dårlig flyudbud fra KRP. Desuden er KRP på et kritisk minimum hvor man overvejer om det kan betale sig at drive civil luftfart. 737 er og bliver for stor til den rute og så længe DY findes der kommer der ikke en operatør med mindre fly/flere frekvenser/interline, som erhvervslivet har brug for. Godt eksempel på at LCC og discount priser ikke altid er godt for markedet. Men men, det var midtjyderne selv der valgte at spare nogle få hundrede kroner og flyve DY istedet for QI uden at tænke over hvor stor regningen blev efterfølgende. Det er der mange der fortryder idag. Alle har tabt. DY tjener ikke penge på ruten, QI gik konkurs (bl.a. pga manglende indtægter fra denne rute) og erhvervslivet har aldrig haft dårligere muligheder. Tror det ville være bedst for alle hvis DY lukkede ruten og SK/QA eller DAT fløj den med ATR.
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel Last edited by FlyHi; 25-02-2013 at 18:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2011
Posts: 600
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
KRP på HAU i dag? | Basse-HAU | Flyforum | 6 | 20-09-2010 09:47 |
DY på KRP | MD80Kristian | Flyforum | 11 | 02-02-2010 20:57 |
spottervenligt flyshow i KRP | Guest | Flyforum | 0 | 29-05-2005 12:51 |
Airshow i KRP | Guest | Flyforum | 1 | 29-03-2005 00:19 |
QI nu med CRJ på KRP | Guest | Flyforum | 4 | 18-10-2004 19:03 |