![]() |
|
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2012
Posts: 349
|
![]() Quote:
Det er normalt i Europa å kreve at varig virksomhet dekkes at fast ansatte. Så kan vikarer dekke sesongtopper og annet midlertidig behov. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]() Quote:
Me andre ord vil DY forbli ett regionalt selskap og sannsynligvis forsvinne over tid da man ikke er stor nok til å overleve. SAS vil lide samme skjebne og bli slukt av ett større selskap. Game over... W |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2012
Posts: 349
|
![]() Quote:
Det er jo akkurat det som kan gjøre at det blir streik. Hvis man ikke kan bo i Norge når man jobber i Norge, for selskapet har "ikke råd" til ansatte, så har man ingenting å tape! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2012
Posts: 349
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2011
Posts: 550
|
![]() Quote:
Ps. det er ingen menneskerett å fly fra torp til bergen for 99 kr... Det er rett og slett sinnsykt og både WF og DY taper penger... uintelligent spør du meg.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2011
Posts: 550
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,548
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]() Quote:
W |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,548
|
![]()
Hvorfor det, så lenge de tar levering og holder cashflowen gående gjennom leasinginntekter? Enklere å selge fly enn passasjerseter så lenge ikke markedet kræsjer. Og selv i et dårlig marked kan man bli kvitt flyene hvis man går lavt nok. Passasjerinntekter kan det være verre med ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]() Quote:
skal bruke dem og investorene har troen på deg? Kjos har fått lån under visse forutsettninger, nå vil disse forrutsettningene forrandre seg dramatisk. Da vil sannsynligvis lånene ryke. Da kan jo du og jeg starte leasingbyrå på mandag, låne 100kkk og bestille 200+ fly da - count me in ![]() W Last edited by Wahoo; 21-04-2012 at 09:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2012
Posts: 349
|
![]() Quote:
Last edited by Pilot1; 21-04-2012 at 10:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,923
|
![]() Quote:
Boeings Managing Director Global Marketing, hadde Sør Amerika som sitt område før han ble forfremmet til å ha jobben på verdens basis. Han deler absolutt ikke dine bekymringer ! (Og Jeff er Flyprat`s kontakt hos Boeing og gammel fagforeningsmann - så han vet godt at det er minst 2 sider av en sak ![]() )
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem Last edited by dc-8-63; 21-04-2012 at 10:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]() Quote:
Nu er jeg ganske overbevist om at det ikke sker, men at give ansatte, der bare gerne vil have ordentlige ansættelsesvilkår skylden for at der potentielt kan gå galt med Kjos' plan - synes jeg faktisk er ganske respektløst. Der er absolut ingen, der siger, at alt hvad Kjos planlægger skal resten af verden bare acceptere og bakke ham op i. Hvorfor i alverden skulle piloter ofre deres rimelige ansættelsesvilkår for at andre kan få dårlige vilkår og Kjos kan fylde sin private pengetank på bekostning af andre menneskers levevilkår. Det er absolut heller ikke nogen ret for Kjos at ekspandere ubegrænset. Der står heller ikke skrevet nogen steder, at det nødvendigvis er den rigtige løsning - for branchen, skatteindtægterne, samfundet osv - at Kjos bare bliver så stor som mulig - slet ikke hvis det er på bekostning af skandinaviske arbejdspladser, ordentlige arbejds- og ansættelsesforhold, skatteindtægter og potentielt flysikkerheden. Rent faktisk er omkostningerne ved at give medarbejderne ordentlige vilkår ganske minimale i forhold hvad det ellers koster at drive et flyselskab. Udgifter til crew fylder ikke meget sammenholdt med leasing, brændstof, afgifter osv osv osv. At de får ordentlige forhold - og at man ikke forsøger at lave konstellationer, som potentielt opfordrer til skatteunddragelse synes jeg kun er rimeligt. At folk ikke kan gennemskue hvad de reelle hensigter bag Kjos såkaldte plan er - undrer mig meget. Hvis man godt kan gennemskue det og stadig synes det er helt okay, så synes jeg faktisk det er ganske usympatisk. Men desværre er det jo nok sådan verden har udviklet sig. Man er sig selv nærmest og hvis man kan spare lidt småpenge på flybilletten, Ikea-reolen eller de polske kødvarer, så bryder ingen sig om arbejdsforhold, social sikring osv. - Bare det ikke rammer en selv. Det er sørgeligt at være vidne til - men sådan ser verden jo nu åbenbart ud. Selv vil jeg ihvertfald forsøge - såvidt det er muligt - at gøre mit til at verden bliver et bedre sted end nogen åbenbart vil have den til at være... Det er trist læsning at læse visse poster i denne tråd... Øv ![]()
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
TK9 på vei mot OSL | AMSKIX | Småprat | 11 | 10-11-2016 21:49 |
Lufthansa kabinansatte mot mulig streik | RIBRO | Flyforum | 103 | 09-09-2012 13:19 |
Ariana på vei mot stupet | CK | Flyforum | 5 | 11-04-2007 12:16 |
det går mot streik i BA | CK | Flyforum | 1 | 16-01-2007 13:49 |
Northwest mot streik? | LN-MOW | Flyforum | 0 | 19-08-2005 16:20 |