Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 08-03-2012, 11:22   #1
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
Default Re: Norwegian tar ikke kundene på alvor

Å bestille billett hos Norwegian uten å ha reiseforsikring er litt bingopreget. At de har gebyr for betaling med kredittkort gjør sikkert at mange velger bort nettopp dette, og dermed mister reiseforsikringen de ellers ville hatt. Det koster å være gnien!
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 08-03-2012, 11:33   #2
laurenz
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
Default Re: Norwegian tar ikke kundene på alvor

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Å bestille billett hos Norwegian uten å ha reiseforsikring er litt bingopreget.
Du, det er jo bare tull. Skulle nesten tro at det var 1 av 10 fly som kom fram.
laurenz is offline   Reply With Quote
Old 08-03-2012, 11:50   #3
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
Default Re: Norwegian tar ikke kundene på alvor

Quote:
Originally Posted by laurenz View Post
Du, det er jo bare tull. Skulle nesten tro at det var 1 av 10 fly som kom fram.
Det var ikke myntet på kun Norwegian. Reise uten reiseforsikring er bare tull i utgangspunktet.
Ut fra artikkelen i VG skulle man tro at mange ikke har reiseforsikring. De har kanskje for store forventninger til at flyselskapet ordner opp, og at man alltid kommer seg frem til bestemmelsestedet innen rimelig tid.
Forskjellen på LCC og nettverk-selskap når ting går galt er nok veldig uklar for mange.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 08-03-2012, 18:12   #4
Hpkris
Front section flyer
 
Hpkris's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
Default Re: Norwegian tar ikke kundene på alvor

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Å bestille billett hos Norwegian uten å ha reiseforsikring er litt bingopreget. At de har gebyr for betaling med kredittkort gjør sikkert at mange velger bort nettopp dette, og dermed mister reiseforsikringen de ellers ville hatt. Det koster å være gnien!
I følge denne artikkelen i aftenposten så dekkes ikke dette av reiseforsikringen.

Quote:
Reiseforsikringen dekker ingenting
Emma Elisabeth Vennesland, assisterende informasjonsdirektør i Europeiske, forteller at det her er ingenting å hente i forhold til reiseforsikringen.

- Dette er ikke omfattet av reiseforsikringen. Her er det nok om å gjøre at Norwegian tar hånd om sine kunder, sier hun.

- Det er mange ting man kan legge inn i reiseforsikringen, men vi må legge inn det folk flest trenger forsikring for på reise. Slik som sykdom, død, uhell, mistet bagasje. Skulle vi lagt inn alt, ville forsikringen blitt for dyr.
Kilde:http://old.aftenposten.no/reise/article4278914.ece
__________________
Upcoming Flights 2016
24. April BKK-OSL (DY)
22.Aug OSL-DXB-BKK (EK)
05.Sept BKK-DXB-OSL
06. Oktober OSL-IST-BKK (TK)
30. Oktober BKK-OSL (DY)
Hpkris is offline   Reply With Quote
Old 08-03-2012, 21:44   #5
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
Default Re: Norwegian tar ikke kundene på alvor

Quote:
Originally Posted by Hpkris View Post
I følge denne artikkelen i aftenposten så dekkes ikke dette av reiseforsikringen.

Kilde:http://old.aftenposten.no/reise/article4278914.ece
Ja, det har du rett i. Men hva hvis hotell og opphold er kjøpt med kredittkort, er det ikke da kredittkortselskapet sitt ansvar å levere varen kunden har kjøpt? Blir det en sak mellom flyselskapet og kredittkortselskapet?
Må si at jeg ikke er stø på dette i det hele tatt.

Etter hva jeg skjønner så forholder ikke DY seg til forordning 261
http://www.nholuftfart.no/article169.html

Quote:
alternativ reiserute med første mulige forbindelse til ditt endelige bestemmelsessted;
Noen som kan utdype? Kan Norwegian velge å la første mulige forbindelse kun gjelde egne flighter?
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 08-03-2012, 23:13   #6
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: Norwegian tar ikke kundene på alvor

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Noen som kan utdype? Kan Norwegian velge å la første mulige forbindelse kun gjelde egne flighter?
Hvis så er tilfellet så er det flere herværende skandinaviske selskaper som bryter med forordningen, men vi får kanskje en juridisk betenkning om dette fra noen av juristene...?
TOS is offline   Reply With Quote
Old 08-03-2012, 23:22   #7
Hpkris
Front section flyer
 
Hpkris's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
Default Re: Norwegian tar ikke kundene på alvor

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Ja, det har du rett i. Men hva hvis hotell og opphold er kjøpt med kredittkort, er det ikke da kredittkortselskapet sitt ansvar å levere varen kunden har kjøpt? Blir det en sak mellom flyselskapet og kredittkortselskapet?
Må si at jeg ikke er stø på dette i det hele tatt.

Etter hva jeg skjønner så forholder ikke DY seg til forordning 261
http://www.nholuftfart.no/article169.html


Noen som kan utdype? Kan Norwegian velge å la første mulige forbindelse kun gjelde egne flighter?
Har heldigvis ikke brukt reiseforsikringen på slike saker foreløpig. Men finner det merkelig at Europeiske går ut bastant å sier at det er noe DY må fikse opp i. Poenget er vel om DY kan vri seg unna pga den bestemmelsen om "plutselig uforutsett" som de ikke hadde kontroll over. Dette er jo en arbeidskonflikt som DY selv har lagt opp til, da de sier selv de er avhengig av å kjøpe fridager for å få kabalen til å gå opp.
Skal man tolke første mulige forbindelse, så må det være første fly evnt via div steder for å komme hjem. Noe ansvar må vel tross alt DY ta på sin kappe.
__________________
Upcoming Flights 2016
24. April BKK-OSL (DY)
22.Aug OSL-DXB-BKK (EK)
05.Sept BKK-DXB-OSL
06. Oktober OSL-IST-BKK (TK)
30. Oktober BKK-OSL (DY)
Hpkris is offline   Reply With Quote
Old 08-03-2012, 23:27   #8
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: Norwegian tar ikke kundene på alvor

Quote:
Originally Posted by Hpkris View Post
Har heldigvis ikke brukt reiseforsikringen på slike saker foreløpig. Men finner det merkelig at Europeiske går ut bastant å sier at det er noe DY må fikse opp i. Poenget er vel om DY kan vri seg unna pga den bestemmelsen om "plutselig uforutsett" som de ikke hadde kontroll over. Dette er jo en arbeidskonflikt som DY selv har lagt opp til, da de sier selv de er avhengig av å kjøpe fridager for å få kabalen til å gå opp.
Skal man tolke første mulige forbindelse, så må det være første fly evnt via div steder for å komme hjem. Noe ansvar må vel tross alt DY ta på sin kappe.
Jeg kan vanskelig skjønne at de kan vri seg unna dette med å vise til en arbeidskonflikt. De har ikke nok crew til å håndtere sin produksjon, og det er jo ingen aksjon - bare det faktum at piloter ikke ønsker å selge sine fridager. Det synes åpenbart på meg at DY har ansvaret for dette.
TOS is offline   Reply With Quote
Old 08-03-2012, 23:34   #9
Bacardi
Lurker
 
Bacardi's Avatar
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 665
Default Re: Norwegian tar ikke kundene på alvor

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Jeg kan vanskelig skjønne at de kan vri seg unna dette med å vise til en arbeidskonflikt. De har ikke nok crew til å håndtere sin produksjon, og det er jo ingen aksjon - bare det faktum at piloter ikke ønsker å selge sine fridager. Det synes åpenbart på meg at DY har ansvaret for dette.
DY har ved en anledning nå de siste dagene opplyst at "mangel på crew" er innenfor selskapets kontroll og gir rettigheter som gratis overatting, mat og taxi - som seg hør og bør jf. vilkårene dems.
Bacardi is offline   Reply With Quote
Old 08-03-2012, 23:36   #10
Hpkris
Front section flyer
 
Hpkris's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
Default Re: Norwegian tar ikke kundene på alvor

Quote:
Originally Posted by Bacardi View Post
DY har ved en anledning nå de siste dagene opplyst at "mangel på crew" er innenfor selskapets kontroll og gir rettigheter som gratis overatting, mat og taxi - som seg hør og bør jf. vilkårene dems.
Hva med resta ferien, hotell, leiebil evnt vidre flyforbindelser? Hvem dekker det når forsikringa sier nei?
__________________
Upcoming Flights 2016
24. April BKK-OSL (DY)
22.Aug OSL-DXB-BKK (EK)
05.Sept BKK-DXB-OSL
06. Oktober OSL-IST-BKK (TK)
30. Oktober BKK-OSL (DY)
Hpkris is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
For mye motvind, så vi tar ikke med bagasje Discus Småprat 2 05-01-2016 18:53
Flyene på OSL tar ikke juleferie findus Bilder & foto 14 27-12-2010 22:54
Fly som ikke tar opp landingshjulene. Furahini Flyteknisk forum 18 31-08-2010 18:23
easyJet tar passasjerenes sikkerhet på alvor - SKANDALE! CK Flyforum 8 28-10-2008 09:35
Norwegian økte gebyrene uten å si det høyt til kundene. LN-RRA Flyforum 20 09-05-2008 19:26


All times are GMT +2. The time now is 20:46.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.