![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg håper i hvert fall det ikke skjer noe med bestillingssystemets GUI. Det er helt supert å kunne sammenligne priser på forskjellige booking- og service-klasser i det samme bildet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
SAS vil stenge ned bookingsystemene fra 15:00 lørdag 25/2 til 07:00 søndag 26/2 i forbindelse med migreringen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#24 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jepp - men forhåpendtligvis skinner solen på den andre siden. Hva med å pensjonere den 'gamle' alle feilene-tråden og åpne en ny for det nye systemet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#26 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Kjør gjerne på med en No Comment ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
For å si det på bilspråket: Motoren er ny. Hva SAS har gjort med skroget vet jeg ingenting om. Mange av de gamle problemene vil uansett forsvinne ettersom man får samlet flere programmer 'under ett tak' som før var adskilt.
Alt skal ikke over med en gang, og jeg er ikke sikker på om SAS har kjøpt alle modulene, men her er ihvertfall en oversikt over hele suiten. http://www.amadeus.com/airlineit/sol...ite_1full.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Og det finnes enda flere funksjoner i CM-delen (pax-delen i DCS) enn dem som listes opp der som man kan velge å ha med (og betale for), eller velge å ikke ha med. Mitt selskap har valg med noen ekstrafunksjoner, og valgt bort andre. En del av de bortvalgte vurderes å legges til senere.
Men jeg vil savne native, ja... |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det skal ikke bli noen funksjonelle endringer. Men siden man slipper problemene som har kommet som følge av at bookingsystemet (amadeus) ikke snakker alltid like bra og er helt i synk med resaid, så burde noen feil forsvinne. Eneste som blir endret er TravelPass, som er et rent resaid-produkt og som ikke direkte kunne overføres til altea, men som jeg har skjønt det er det på plass men at det vil nok bli mindre endringer i bruken. Man kommer nok til å ta i bruk en del ny funksjonalitet som altea gir, men det kommer etterhvert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2006
|
![]()
Skjer det store ting i helgen? Se http://www.sas.no/no/info/:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Håper dette betyr at vi ikke nå lenger behøver 4 innlogginger: TPI, TPC, EuroBonus og Bedriftsbestilling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det ser også ut som Amadeus ikke kan levere funksjonalitet i dag som trengs for den "usynlige gardinen" som finnes i dag på innlandsflyene. Det blir heller ikke mulighet til "go-show" på TravelPass, og presentasjonen i sjekkinn-systemet blir forenklet og annerledes. Jeg er spent på overgangen, spesielt for oss på stasjonene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hva mener du med "go-show"?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Dels OT, men minnes BUs løsning der det bare var å trekke kredittkortet i gaten hvis det var ledige plasser og vips var man velkommen med kvittering pr. mail, på samme måte som på flytoget. Men all utvikling går jo ikke fremover.
![]() |
#36 |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
|
![]()
BU hadde jo det mest fantastiske for oss om var studentar; klippekort, fastpris og "full flex". Det var tider!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Takk for oppklaring – men vil dette få noe praktisk betydning for oss TPIere? Vi må jo uansett ha en booking for å kunne komme oss gjennom Fast-Track etc.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Og nå opplyses det på sas.no at frem til slutten av mars vil ikke deres tidstabeller være tilgjengelig på websiden.
![]()
![]() |
#39 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Dette er sikkert ikke en feil, men ralatert til til overgangen til Altea. Det er en enormt stor oppgave som sikkert kan medføre en del hikke i tiden fremover...
--- I am here: http://maps.google.com/maps?ll=65.872713,13.194123 |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Da får vi håpe at tidtabellen funker etter endringen.
Sist jeg forsøkte å få opp tidtabell for OSL-ARN, så fikk jeg kun forslag på ruten via CPH.... ![]()
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS trafikktall for september 2012 | FlightDeck | Flyforum | 3 | 05-10-2012 17:33 |
SAS trafikktall i februar 2012 | FlightDeck | Flyforum | 6 | 07-03-2012 16:22 |
SAS Kalender 2012 | FlyHi | Samlerhjørnet | 14 | 17-12-2011 18:02 |
NSFF åpner plattform på flishaugen | putzmeister | NSFF-forum | 27 | 10-06-2011 22:06 |