Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 16-02-2012, 21:55   #1
Fredrik Propell
ScanFlyer Silver

Fredrik Propell's Avatar

Default Re: Ny IT Plattform for SAS 26.02.2012

Quote:
During February 17 to 26, it is not possible to create new profiles, update existing profiles or delete profiles.

Between February 24 until the end of March, it is not possible to book a confirmed upgrade for points with SAS or Star Alliance.
Standby upgrade at gate for points is still available during that time when you are flying with SAS.
Yikes, det var ikke liten nedetid de forventer å ha. Men det kommer vel noe godt ut av dette til slutt.

-Fredrik Propell-
Fredrik Propell is offline   Reply With Quote
Old 16-02-2012, 22:14   #2
Commuter
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Men, "lykke til med den nye løsningen". Ingenting om hva som skulle bli så bra."Javel?...?.!%??..." - tenkte jeg egentlig
Urovekkende nok synes jeg mailene var ganske greie, men det kan like gjerne bety at jeg som oftest opplever at slik informasjon fra SAS er ganske kryptisk. Skulle bare ønske at de var litt mer presis på hva som faktisk endres for oss etter oppgraderingen.

...og TPI-bookingen kan gjerne dø umiddelbart. Jeg har ikke tall for antall bookinger med problemer (registrert som boardet før jeg har ankommet flyplassen, ikke mulig å sjekke inn, seter som forsvinner etc)

Quote:
Originally Posted by Fredrik Propell View Post
Yikes, det var ikke liten nedetid de forventer å ha. Men det kommer vel noe godt ut av dette til slutt.
Jeg har selv brukt flere dager på å oppgradere en liten (i denne skalaen) CRM-løsning (med bl.a. 36 timer arbeid i strekk uten noen form for pause eller avslapping).

Utrulling tar tid, flytting av data tar tid, reindeksering tar tid og backup tar tid. Når man (forhåpentligvis) samtidig skal sanere et stort volum av obskure støttesystemer blir det ganske hårete.

Jeg er glad for at de beregner god tid - det viser at de har en relativt forsvarlig utrullingsplan.
Commuter is offline   Reply With Quote
Old 16-02-2012, 22:27   #3
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by Commuter View Post

...og TPI-bookingen kan gjerne dø umiddelbart. Jeg har ikke tall for antall bookinger med problemer (registrert som boardet før jeg har ankommet flyplassen, ikke mulig å sjekke inn, seter som forsvinner
Der ser du. Jeg bruker bare TPC og det er kjempefint. Veldig oversiktlig er det også. Kanskje til,og med mailene var ulike.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2012, 11:53   #4
Robbiedeluxe
ScanFlyer Silver

Robbiedeluxe's Avatar

Quote:
Originally Posted by Commuter View Post
...og TPI-bookingen kan gjerne dø umiddelbart. Jeg har ikke tall for antall bookinger med problemer (registrert som boardet før jeg har ankommet flyplassen, ikke mulig å sjekke inn, seter som forsvinner etc)
Amen. Har hatt litt problemer denne uken, bl.a. bookinger som ikke vises når man swiper kortet (men bookingen finnes) – og setereservasjoner som har forsvunnet uten forklaring.

Håper dette betyr at vi ikke nå lenger behøver 4 innlogginger: TPI, TPC, EuroBonus og Bedriftsbestilling.
Robbiedeluxe is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules