![]() |
|
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() Quote:
Men det var et spørsmål fra Bengt om 737-800 klarer å fly så langt uten mellomlanding. Å da lurte jeg på at ettersom Norwegian gjør det, er det noen forskjell i rekkevidde på Norwegian og Ryanairs 800'er? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Men om jag minns rätt så har FRs -800 lägre klassade motorer (något med lägre MTOW för att få lägre landningsavgifter). Kan de då klara 189 personer + bagage + bränsle så att det räcker till Kanarieöarna?
Spanairs MD-87 och MD-83 brukade kräva mellanlandning ganska ofta när de gick från Norrköping till Las Palmas... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Thomas Cook flyr IKKE t/r fra Oslo til Kanariøyene med samme crew, og har det skjedd, er det ekstraordinært, og ikke noe som er normalt. Fra andre baser som MMX, BLL, CPH flyr kabinen iblant t/r, men heller ikke der pilotene t/r, noen gang. Tvert i mot blir en del crew fra TC liggende på standby der nede, slik at man hele tiden har en back up. TUI har også stopp der nede. Hva gjelder DY og SAS er hovedregelen t/r samme dag, etter hva jeg er informert om. Tally-Ho |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
SAS flyr V slinger eks TRD-ACE-SVG, SVG-LPA-TRD etc. Men FR vil selvsagt prøve så langt det lar seg gjøre og schedulere tur/retur fra øyene.
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Det er good news! Jeg har dette fra piloter i DY, så jeg trodde de visste hva de snakket om, da de sa at de fløy t/r... Men meget gledelig at også DY's personell får hvile der nede på nesten alle slinger, og ikke presser subpart Q til grensen. Da har DY faktisk det bedre enn SK-personellet, som flyr t/r (igjen har jeg dette fra cockpit-SK)...Så regner med at det stemmer. Så da sees vi kanskje på Binter...;-) Tally-Ho |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Stemmer, på sommeren er antall flighter betraktelig redusert. Hvordan det blir til sommeren nå vet jeg ikke, da øker antall flighter grunnet charterproduksjonen til Star Tour.
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ryanair åbner Billund - Malta | Bll spotter | Flyforum | 11 | 04-03-2010 16:39 |
Ryanair åbner 3 nye ruter fra Billund | Bll spotter | Flyforum | 9 | 21-01-2010 13:31 |
Nye baser | MD11 | Flyforum | 22 | 22-01-2007 19:52 |
Ryanair skal åpne to nye europeiske baser i 2005 | CK | Flyforum | 27 | 08-11-2004 13:41 |