![]() |
|
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
God kveld. Siste kveld i Varna, får vel si dessverre. Men man skal videre, først til Constanta. Turistkontoret sa at det ikke gikk buss søndager, men hotellet sier at det gjør, men med et rumensk selskap. Så jeg får stole på de myndige damene på Hotel Odessos.
Det har vært særdeles varmt i dag, og nokså slitsomt å bevege seg. Godt da at det bare er et par hundre meter til og fra stranden. Ellers er jo bulgarsk servicenivå under en viss kritikk, og det er til dels vankelig å forstå hvorfor f.eks. en Gin Tonic kan gjøres så vanskelig. I går fikk jeg f.eks. følgende utgaver: 1. Gin i ganske store mengder, is og tonic i en elegant flaske for seg selv. Dette kostet ca 16 kr. 2. Gin og tonic blandet ferdig i et glass, mindre mengder med både gin og tonic, prisen hadde øket til 24 kr! 3. Gin og tonic første gang bestilt på bar - javel, no prob, enkelt og kjapt servert, ca 20 kr. 4. Gin og tonic bestilt på samme bar - spørsmål om hva slags gin jeg skulle ha, og med litt prat, så skjønte han karen ikke mer engelsk, så førstemann måtte trå til. 5. Dagens 5. G&T forsøkt bestilt på "diskotek" - et av de få som har folk over 22 år og som kan spille 80-tallsslagere. Ble oppfattet som "tonic" - så fikk bare dette, måtte peke på flaska. Pris 16 kr. 6. Beveget meg ned i baren på samme sted - ny bestilling, hos sur og en dame som trodde hun var pen (og det var hun jo) - ferdig blandet - plutselig 40 kr!! 7. Lurte på å ta en til, men når jeg satt i baren tok den samme dama bare å fjernet glasset uten å spørre om jeg ønsket mer. Da var det nok for den dagen. :-D |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
God lørdag morgen! | TriStar | Flyforum | 17 | 11-03-2018 05:07 |
God lørdag morgen | EB | Flyforum | 13 | 24-07-2016 03:14 |
God Lørdag Morgen | OSL-MRU | Flyforum | 23 | 23-01-2010 22:52 |