![]() |
|
![]() |
#21 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]() Quote:
Bremseeffekten på banen måles og oppgis til flyene på vei inn. Deretter gjøres det beregninger i cockpit for å finne ut om de kan lande under de rådende forhold. Derfor kan SAS finne ut at de kan lande med sin "lille" maskin, mens DY ikke kan lande med sin "store" maskin. TWR/banemannskapene kan imidlertid bestemme at banen må stenges dersom forholdene er for dårlige. Og da kommer selvfølgelig ingen seg ned. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
Men flyr DY fast med -800 på AES? Sist jeg fløy var det iallefall en -300 som var satt opp, og jeg forstod at det var vanlig materiell.
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2004
Posts: 110
|
![]() Quote:
Noen som vet om det er noe planer om å endre på dette? Opplevelsen bidro i hvert fall til å gjøre valget mellom Vigra og Hovden enda enklere så fremt prisforskjellen ikke er for stor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2007
Posts: 196
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
|
![]()
Det var jo nettopp ombygginger der, så det er vel slik det skal være de neste 10-20 årene, regner jeg med. I mine øyne er det en skam at man ikke tilbyr finere og bedre fasiliteter i Norge i 2010. De som venter på reisende må nå gjennom sikkerhetskontrollen for å komme til kafeen. Regner med disse også fyller opp plass. Synes det er en trist utvikling at man ikke ser det viktige i god utforming av fellesarealer knyttet til transport. Se på Moldefjorden: Nå fjernes fylkets flotteste ferge, "Tresfjord" med panoramasalogn, "framskrittet" er salong på bildekk på nye gassferger.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]()
Snøværet de siste dagene har skapt problemer på kystrutene og både DY og SK er rammet. På TRD så jeg i går at SK's rute kl 1705 TRD-BOO-TOS var over 3 timer forsinket. Også DY var en drøy time sein på samme rute.
Terminalen på Vigra er en katastrofe, enkelt og greit. Kjevik stiller i samme kategori.
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: May 2009
Posts: 615
|
![]() Quote:
Sorry for at dette ble litt OT. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2009
Posts: 69
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2008
Posts: 92
|
![]()
DY408, med LN-KKN, som er en -300, som også skulle til Vigra, gikk jo også til molde, så argumentet om større fly holder ikke. SAS har vært der med LN-TUD, som er -700.
Edit: Norwegian er vel unnskyldt for DY408, så etter at jeg hadde posta at SAS hadde diverta til molde samtidig. På generelt grunnlag vil jeg si at dersom en flight blir kansellert/utsatt pga teknisk feil, eller vær o.l. er det gjort for passasjerenes egen sikkerhet, og de burde være glad for at det skjer. Last edited by torer; 31-12-2009 at 02:35. Reason: Så at SAS hadde diverta i samme periode. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: May 2009
Posts: 615
|
![]() Quote:
Når det er sagt, så måtte også SAS gi opp å lande på Vigra etterhvert. Mener jeg observerte 3 diverta fly fra SAS på ank/avg infoen til MOL som skulle ha vært på AES. Tar jeg ikke helt feil så kom vel ikke West Air Sweden ned på AES heller. Mener jeg hørte 2 ATP ta av fra MOL i kveld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,439
|
![]()
Da er ihvertfall RRN på vei tom fra OSL for å berge morgenavgangen fra AES ... Så får vi håpe at forholdene nå er bra nok til at de kommer seg ned.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2007
Posts: 918
|
![]() Quote:
__________________
Upcoming flights; mange! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,778
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,778
|
![]() Quote:
![]() Quote:
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
||
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Turbulens er gøy! | LN-MOW | Småprat | 30 | 29-04-2021 14:59 |
Gøy i Atlanta | LN-MOW | Småprat | 4 | 26-07-2019 21:58 |
Gøy med vind | catocontrol | Småprat | 6 | 09-09-2012 12:42 |
Gøy på vannet | CK | General Aviation og sjøfly | 33 | 06-04-2005 23:01 |
Statistikk er gøy! | LN-AFG | Flyforum | 1 | 21-10-2004 03:43 |