Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 30-11-2009, 22:17   #1
raskefot
ScanFlyer Blue

Default Re: AF incident

Må ha vært en lite behagelig opplevelse for både crew og passasjerer
Mitt inntrykk, etter å ha jobbet i kabinen i omtrent 7 år, er at det blir mer og mer turbulens for hvert år. Spesielt de to siste årene har det blitt verre. Jeg har alltid hatt respekt for turbulens og satt meg ned når det har blitt ille. Men jeg vil anslå at antallet flyvninger hvor man ikke får på fasten seatbelt-skiltet i marsjhøyde nå hører til unntakene.
raskefot is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2009, 22:41   #2
Lystige Laura
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by raskefot View Post
Må ha vært en lite behagelig opplevelse for både crew og passasjerer
Mitt inntrykk, etter å ha jobbet i kabinen i omtrent 7 år, er at det blir mer og mer turbulens for hvert år. Spesielt de to siste årene har det blitt verre. Jeg har alltid hatt respekt for turbulens og satt meg ned når det har blitt ille. Men jeg vil anslå at antallet flyvninger hvor man ikke får på fasten seatbelt-skiltet i marsjhøyde nå hører til unntakene.
Da tenker jeg at du jobber i Widerøe og flyr både mer gjennom været pga lavere marsjhøyde og mellom fjellene i nordnorge.

Hvis du hadde jobbet ombord i en maskin som flyr høyere og ellers i Europa vil jeg påstå at setebelteskiltet settes på en liten stund på grunn av turbulens i maks 1 av kanskje 30 turer.
Lystige Laura is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2009, 20:07   #3
TCAS
ScanFlyer Crusty

TCAS's Avatar

Quote:
Originally Posted by raskefot View Post
Mitt inntrykk, etter å ha jobbet i kabinen i omtrent 7 år, er at det blir mer og mer turbulens for hvert år. Spesielt de to siste årene har det blitt verre.
Er selvfølgelig ikke uenig med din egen oppfattelse, men med så mange tilfeldigheter som spiller inn når man snakker om turbulens, så er det vanskelig å si om det er en trend eller ikke. Under de samme værforholdene kan to fly som flyr samme rute/innflyging/utflyging med bare få minutters mellomrom oppleve helt forskjellige turbulensforhold. Selv om jeg en vinter kan oppleve mindre turbulens enn "normalt", så skyldes det som regel at jeg har hatt fri de gangene det har stormet som verst. Min teori er at man enten jobber på samme rotasjon som dårlig vær, eller jobber motsatt rotasjon. Og da blir turbulensopplevelsen deretter
TCAS is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules