Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 30-11-2009, 22:17   #1
raskefot
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 327
Default Re: AF incident

Må ha vært en lite behagelig opplevelse for både crew og passasjerer
Mitt inntrykk, etter å ha jobbet i kabinen i omtrent 7 år, er at det blir mer og mer turbulens for hvert år. Spesielt de to siste årene har det blitt verre. Jeg har alltid hatt respekt for turbulens og satt meg ned når det har blitt ille. Men jeg vil anslå at antallet flyvninger hvor man ikke får på fasten seatbelt-skiltet i marsjhøyde nå hører til unntakene.
raskefot is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2009, 22:41   #2
Lystige Laura
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 57
Default Re: AF incident

Quote:
Originally Posted by raskefot View Post
Må ha vært en lite behagelig opplevelse for både crew og passasjerer
Mitt inntrykk, etter å ha jobbet i kabinen i omtrent 7 år, er at det blir mer og mer turbulens for hvert år. Spesielt de to siste årene har det blitt verre. Jeg har alltid hatt respekt for turbulens og satt meg ned når det har blitt ille. Men jeg vil anslå at antallet flyvninger hvor man ikke får på fasten seatbelt-skiltet i marsjhøyde nå hører til unntakene.
Da tenker jeg at du jobber i Widerøe og flyr både mer gjennom været pga lavere marsjhøyde og mellom fjellene i nordnorge.

Hvis du hadde jobbet ombord i en maskin som flyr høyere og ellers i Europa vil jeg påstå at setebelteskiltet settes på en liten stund på grunn av turbulens i maks 1 av kanskje 30 turer.
Lystige Laura is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2009, 20:07   #3
TCAS
ScanFlyer Crusty
 
TCAS's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
Default Re: AF incident

Quote:
Originally Posted by raskefot View Post
Mitt inntrykk, etter å ha jobbet i kabinen i omtrent 7 år, er at det blir mer og mer turbulens for hvert år. Spesielt de to siste årene har det blitt verre.
Er selvfølgelig ikke uenig med din egen oppfattelse, men med så mange tilfeldigheter som spiller inn når man snakker om turbulens, så er det vanskelig å si om det er en trend eller ikke. Under de samme værforholdene kan to fly som flyr samme rute/innflyging/utflyging med bare få minutters mellomrom oppleve helt forskjellige turbulensforhold. Selv om jeg en vinter kan oppleve mindre turbulens enn "normalt", så skyldes det som regel at jeg har hatt fri de gangene det har stormet som verst. Min teori er at man enten jobber på samme rotasjon som dårlig vær, eller jobber motsatt rotasjon. Og da blir turbulensopplevelsen deretter
TCAS is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Hop ATR-42 incident CFM Flyforum 0 27-03-2018 10:56
Incident på AAL flyplats Ludde Flyforum 0 14-12-2017 12:52
Air Asia X incident SQ 777 Flyforum 5 26-06-2017 13:10
GOT-PMI Incident jefi99 Småprat 7 04-05-2011 21:07
Ramp-incident på GOT Blubird Flyforum 7 10-10-2005 18:23


All times are GMT +2. The time now is 04:04.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.