![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hei, jeg er ny her inne, og vil begynne med å si tusen takk for sist til dem jeg traff på Sola de gangene jeg har fotografert...
Å fly var min store drøm, begynte både på flysertifikat og fallskjermkurs, men brakk ryggen i en bilulykke kun kort tid etter - så var det over... Etter mange år med "fortrenging" av fly-hobbyen, har jeg funnet ut at det faktisk er veldig kjekt igjen, å fotografere. Jeg er avhengig av rullestol (kan gå litt på krykker, bitte litt...), så det er ikke alltid så lett å fotografere fly. På Sola er man jo i 737-land, og det hadde vært kjekt å utvidet horisonten litt. Jeg har sett spotter-beskrivelsen fra Gardermoen, en utmerket ting... - og lurer på om noen kan svare på meg om noen av disse spotte-plasser er tilgjengelig med rullestol hvis jeg skulle ta en dagstur t/r Sola-Gardermoen... Altså at jeg kan trille hele veien fra terminal til spotteplass, og tilbake... Slenger med et par bilder fra Sola i samme slengen... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() MIN FLY-SIDE: http://WWW.fister.no Hei å hå Harald Last edited by Harald Oanes; 10-09-2009 at 17:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det her var utrolig fine bilder! Likte særlig SAS MD-80 og Lufthansa 737!
Gardermoen har jeg ikke peiling på - men det er garantert mange her som vet hvor det er best for deg og ta bilder fra rullestol. Lykke til! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banned
|
![]()
Veldig bra og skal vi gå og spotte en dag på sola ????
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Canonskytter
|
![]()
Flotte bilder dette her!
Ang. spotting på OSL så går det busser frem og tilbake nesten rundt flyplassen hele tiden, men for å komme seg inn til spotteplassene så er det ofte et lite stykke. men du har jo den nye rampa ved SAS museet da. ![]() Btw. er med og spotter på Sola jeg, så lenge jeg ikke jobber. Bare si ifra når..
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Du har klart å finne veien inn hit nå Harald, det er bra
![]() Bare synd du ikke kunne kjøre hit denne gangen da, for skulle tatt deg med til par steder jeg vet du kunne brukt.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Bare si ifra!
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Der var du også registrert, Harald.
Flotte bilder ifra nok en Nikonist, på Sola Eg er snart den eneste med Canon her ute ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() Men dette forutsetter at du får skyss fra OSL terminal til Vollen da, det er et stykke..... Uansett, velkommen til forumet! ![]()
Mine bilder på Airliners Last edited by sirpjalle; 10-09-2009 at 15:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Canonskytter
|
![]()
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hei og velkommen til Forume. Det var vell ikke du som spottet på sola på Mandag i 17-18 tiden
![]()
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Dersom du først skal til OSL så må du jo oppleve "Vollen", kanskje en av de beste spotteplassene i Nord-Europa.. ![]() Men da er vi avhengig av riktig vindretning og at bane 19R brukes, med andre ord vind fra sør og sør-vest. Så det kreves litt reaserch på forhånd. Men tilbake til tema: Plukk deg ut noen mulige datoer, så er jeg sikker på at det praktiske blir ivaretatt av spottervenner. Skulle bare mangle! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Fint at rullestolen ikke hindrer deg fra i å drive en hyggelig hobby som flyspotter. Bare husk å bestille rullestol viss du skal ut og fly slik at du slipper å få flyet ditt parkert på den nye innlandsterminalen som er uten broer.
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
H |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
hei å hå H. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Fritjof Flyparkerer .... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
[reklame] Litt på siden av det du spør om, men noterte meg at du begynte med flysertifikat. Til informasjon har Norges Luftsportforbund/Seilflyseksjonen et to-seters seilfly tilrettelagt for folk med lammelse i bena. Sideror opereres med venstre arm. Kjenner ikke din situasjon, men ville tipse deg om det i tilfelle du kunne tenke deg en tur i lufta. Flyet er normalt stasjonert på Elverum (ENHN)- NLF/S kan sikkert gi deg mer info om evt. tilbud og evt. begrensninger o.l. [/reklame] Lykke til med spottingen.
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Gardermoen spotting, Video nr 200 | Siggdude | Bilder & foto | 8 | 17-05-2012 13:41 |
Spotting på Gardermoen? | Yankee | Flyspotting | 8 | 21-10-2011 14:21 |
Rullestol-spotting, noen forslag? | Harald Oanes | Bilder & foto | 20 | 18-11-2009 19:31 |
Spotting på Gardermoen noen som vet? | radeon | Flyforum | 9 | 29-05-2006 21:40 |