Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 01-10-2008, 04:00   #2
SAJblue
ScanFlyer Blue

SAJblue's Avatar

Default OSL-SVO

Strekning: OSL-SVO (Oslo Gardermoen - Moskva Sheremetyevo)
Flyselskap: Aeroflot
Rutenummer: SU 212
Registreringsnummer: VP-BWI, Alexander Glazunov.
Levert: nybygg til SU 04.03.2004
Avgangstid: 09:00, Torsdag 18.09.2008 (lokal tid)
Ankomsttid: 13:35, Torsdag 18.09.2008 (lokal tid).

Som nevnt i første tråd startet innsjekk klokken 07:00. Jeg var den eneste som stod å ventet på at innsjekk skulle åpne. Etter innsjekk måtte jeg av uviss grunn bort på Aeroflot-kontoret for å registrere passet mitt. Jeg aner ikke hvorfor, spesielt siden jeg ikke skulle gjennom passkontroll i Moskva, men bare bytte fly der.

Det var relativ lang kø i sikkerhetskontrollen, men det gikk fort fremover. Tror jeg kanskje brukte et kvarter på å komme meg gjennom. Jeg ble den heldige utvalgte til å bli ekstra befølt med håndholdt detektor. Og da mener jeg befølt Damen som drev på skyldte på dårlig batteri eller noe sånn, så hun gnikket den detektoren opp og ned kroppen min, i tillegg til at hun skulle se på innersiden av bukselinningen.

Da jeg ikke skulle ha noe på Tax-free gikk jeg mer eller mindre rett til ikke-Schengen-området for å slappe av samt lade mobiltelefonen.

Flyet overnatter på Gardermoen, så det stod på gate. Det var VP-BWI, en A320 i Aeroflots flotte farger som var dagens fly på denne ruten.

Ombordstigning startet en halv time før avgang. Det var tydelig at flyet ikke kom til å bli fullt allerede nå. Aeroflot deler ut gratis aviser, så jeg tok et eksemplar av Aftenposten med meg(Aftenposten var eneste norske avis).

Flyet var iskaldt, de hadde ikke noe varme på. Jeg satte meg i setet jeg var tildelt (sete 10A) som viste seg å være vindussete ved nødutgang. Vindussete ved nødutgang var en stor skuffelse, det var virkelig ikke noe godt å sitte i. Setet lente mot vinduet slik at jeg følte jeg ble veltet, og det var heller ikke ordentlig armlene mot veggen. Da hjelper det ikke at det er ekstra benplass. Men som nevnt var flyet langt fra fullt så jeg flyttet meg til sete 11F, og fikk hele raden for meg selv.

God benplass også på raden etter nødutgang

Flyet var ikke særlig rent, en kunne blandt annet finne tyggegummi klistret inn i setelommen. Og selv om flyet er ganske nytt virket interiøret slitt.

Flyet gikk på oppsatt rutetid, og etter langt og lenge ble skiltet med fest setebeltet slukket slik at serveringen kunne starte. Aeroflot har som de fleste andre flyselskap også kvesset sparekniven. Drikkeserveringen kom først, her var vann og juice gratis. Dette ble servert standard små plastbeger (2 dl). Etter en god stund kom maten, samtidig som en ble tilbudt påfyll av vann eller juice. Jeg fikk ikke tatt bilde av maten, men her følger en kjapp beskrivelse: Røkyet laks anlagt på Lollo-rosso-salat med en sitronbåt. Et (meget) lite rundstykke, en pakke smør, en pakke baconost og et lite sjokoladekakestykke. Maten, og spesielt kakestykket, smakte godt. Dessverre var det for lite, slik at jeg fortsatt var sulten etter å ha spist opp. Vi ble tilbudt drikke for tredje gang rett etter at maten var servert, og denne gangen hadde de også kokt opp en OK kaffe.

Resten av den 2 timer og 35 minutter lange flyturen forløp uten sælig mye innhold. Jeg sovnet, og våknet først da flyet landet meget hardt på Moskva Sheremetyevo.

Jeg talte 47 passasjerer i turistklasse. Fikk ikke talt foran gardinen, men det var ikke fullt der heller.

Så da bar det inn i terminal 2 for å vente fem timer og 45 minutter på neste flytur.

Fortsettelse følger

Last edited by SAJblue; 04-12-2008 at 19:56.
SAJblue is offline   Reply With Quote

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules