![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
La oss slå fast med en gang at frikonkurranse ikke alltid gir gode løsninger, og det vil etableres bedrifter og bedrifter vil gå konkurs (bl.a. fordi for mange etablerer seg, eller at bedriftene gjør en dårlig jobb med forretningsplaner, finansiering, osv.). Det betyr ikke at regulering nødvendigvis er svaret. Enkelte elementer av luftfarten kan kanskje underlegges regulering, som f.eks. lufttrafikktjenester, flyplassdrift og annen essensiell infrastruktur, men jeg vil tro at det i selve driften av flyselskapene burde ligge godt til rette for å utnytte konkurransemarkeder. Man bør selvsagt også ha et sterkt konkurransetilsyn som sikrer at store aktører ikke misbruker sin dominerende stilling slik at mindre aktører, som i fraværet av slikt misbruk ville hatt livets rett, går konkurs. Crandalls forslag er iallefall ikke egnet til å være til fordel for kundene, men kan kanskje bidra til at noen selskap som ikke har livets rett opprettholdes på life support.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,929
|
![]() Quote:
Og som jeg har vært inne på i tidligere debatter, så er ikke en konkurs nødvendigvis noe negativt, selv om det er kjipt for dem som blir rammet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Bob Crandall og Peter Greenberg om amerikansk luftfart | Someone | Flyforum | 13 | 17-03-2012 16:07 |
Katastrofespådommer om amerikansk luftfart | k.s. | Flyforum | 18 | 16-06-2008 21:04 |
Spm ang amerikansk luftfart | Rusl | Flyforum | 3 | 18-11-2004 20:00 |