![]() |
|
![]() |
#21 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Men jobb har dere. Tviler på at dere hadde hatt jobb i dag om dere ikke hadde vært samarbeidsvillig tidligere. Da hadde nok SGS vært historie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#23 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Min kjoepekraft har gaatt sterkt ned fra 2000, min loenn har gaatt opp med 50% jeg ligger naa rett under USD 100.000, for aa ta eksemplet med en flybillett hjem til Norge har den gaatt opp med 75% saa en reel nedgang for meg (og jeg har ikke engang nevnt kjoep utenfor USA....hvor bildet er langt mere dramatisk)....
![]() |
#26 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
![]() Tror ikke jeg kjenner noen i Norge som har fått redusert kjøpekraft, bortsett fra noen pensjonsister (og tydeligvis folk i enkelte deler av luftfarten), de siste 5 årene. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Vi har rekordlav inflasjon her ogsaa, men fokus har 190% vaert paa de oevre deler av samfunnet og det har foert til reell nedgang.....og den "effektiviseringen" det snakkes om i SGS vil ogsaa foere til reell nedgang for de beroerte, samtidig som det som det ikke droeftes er bonusene til de som gjennomfoerer salget/effektiviseringen.....
![]() |
#28 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
SAS selger bakkeservice
Konsernsjef Jørgen Lindegaard i det nordiske rengjøringsselskapet ISS ønsker en partneravtale med sin gamle arbeidsgiver SAS. Dersom SAS-ledelsen velger å inngå en avtale om salg av SAS Ground Services med sin tidligere konsernsjef, tas beslutningen på styremøtet i SAS 5. februar. Jacob Wallenberg (Foto: SEB) Jørgen Lindegaard sier til den danske avisen Børsen at dersom SAS ønsker det blir det forhandlinger om kjøp av SAS Ground Sservices. Men han sier at det skal være SAS-konsernets egen beslutning. Vi forsøker oss ikke på fientlig overtagelse av selskaper, sier Jørgen Lindegaard. SAS Ground Services rengjøring løpende fly som har landet.Jørgen Lindegaard ønsker seg også andre av SGS oppgaver. Men konsernsjef Jørgen Lindegaaard i ISS stiller en grunnleggende betingelse at medarbeiderne i SAS Ground Services må støtte en slik løsning. Han sier at det må være enighet om at salg av SGS til ISS er den beste løsningen. Det er totalt uinteressant for oss å overta medarbeoddere, som ikke vil jobbe hos oss, fortsetter Jørgen Lindegaard. Har erfaring ISS har allerede en fot innenfor som serviceselskap for flyindustrien andre steder. Derfor er ISS en interessant partner for SAS, som Jørgen Lindegaard forlot som konsernsjef høsten 2006, etter fem års ansettelse. Dagens Industri skriver denne uken at ISS og SAS allerede er i forhandlinger om SAS Ground Services. Jørgen Lindegaard luftet allerede i sommer sin interesse for SGS – men dengang utsatte Mats Jansson beslutningen om at SAS-konsernet skulle avhende SGS. Et svar på dette var ventet etter gårsdagens styremøte i SAS – men igjen ble avgjørelsen utsatt fordi fagforeningene i SAS og ledelsen ikke kunne bli enige. Nå avgjøres saken 5. februar. Møter motstand SGS-ansatte ønsker trolig ikke en ISS-avtale på det nåværende tidspunkt. Høstens møter mellom fagforeninger og SAS-ledelsen har avdekket at medarbeiderne ønsker fortsatt å være ansatt i SAS. Konsernsjef Nicolas Fischer i SGS venter ikke at de ansatte godtar et salg av selskapet SGS til ISS selvom AS har opplevd nedskjæringer på 14 milliarder som ennå ikke har rammet SGS 900 ansatte med full tyngde. Et interessant poeng er at Jacob Wallenberg , som er nestformann i SAS-konsernets styre også sitter sentralt i investeringsselskapet EQT, som er hovedaksjonær i ISS. Dermed er det Wallenberg-gruppen som avgjør om SGS skal flyttes fra SAS til ISS. Publisert: 29.01.2008 10:40 av Nils Petter Tanderø |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
Det blir bare piloter og adm igjen i SAS da?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Browncoat
|
![]() Quote:
![]() Ja ja...jeg vet....men kunne ikke dy meg ![]()
![]() |
![]() |
#31 |
Banned
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Konsernsjef Nicolas Fischer i SGS venter ikke at de ansatte godtar et salg av selskapet SGS til ISS selvom AS har opplevd nedskjæringer på 14 milliarder som ennå ikke har rammet SGS 900 ansatte med full tyngde.
Koncernchef Nicolas Fischer...in your dreams, in your dreams !!!!!! Good grief.....Så er SAS/SGS helt slut Hilsen ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Skulle det ikke bli salg av SGS, så blir det vel uansett snakk om stor omorganisering og effektivisering for å gjøre butikken mer lønnsom og konkurransedyktig. Så de ansatte må nok uansett akseptere at endringer vil komme, enten fra SAS selv eller annen eier.
Uansett, goood luck! |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Ute på tur
|
![]()
Helt klart ikke. Men når man har 30+ fagforeninger som i mange tilfeller ikke skjønner at valget er enten spiller man ball innomhus og gjør noe sammen, eller så er det ut og bli ryddet etter hverdagens kommerse realiteteter, da er det jo ikke så mange valg igjen?
Hadde SAS vært SAS og hatt 30 fagforeninger som alle skjønte alvoret og dro sammen, da hadde resultatet nok blitt veldig bra, istedet så er resultatet i dag best beskrevet fra en av rutene i et Asterix-blad: "Lett adspredt uorden". -A |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
sater på at dette går bra og at jeg kommer meg frem og tilbake til ARN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvilket resultat kan vi forvente?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Selv om SGS personalet har gjort en formidabel innsats de foregående dagene virker det som at alle er inneforstått med at det blir (del)salg av bakketjenestene. nå er det 48 timer til et resultat foreligger. Regner med at det blir et udramatisk salg..
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Fare for streik i BA | The Ticketor | Flyforum | 3 | 21-02-2008 16:13 |