Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

 
 
Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 21-12-2007, 00:21   #11
Jumper G5
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,185
Default Re: Tåkeproblem for juletrafikken.

På 737 er det alltid en sjekk av motorene på 40% N1-turtall før det gis på til valgt take-off thrust. Når det er dårlig sikt eller kontaminert bane, er det vanlig å bruke full motorkraft. Når det er isingsforhold for motorene gis det på til 70% N1 inntil eventuelle vibrasjoner har gitt seg og motorindikasjonene er stabilisert. Det kan ta 15-20 sek. Så drar man avgårde hvis man er happy.
Jumper G5 is offline   Reply With Quote
 

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Jobber for å redde juletrafikken AirbusTrond Flyforum 29 06-10-2010 11:07
Tåkeproblem i Kirkenes cabincruiser Flyforum 6 05-07-2007 18:12


All times are GMT +2. The time now is 19:06.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.