![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Kabinansatte i Norwegian, SAS Braathens og Widerøe skal i dag ha en felles demonstrasjon foran Stortinget i en kamp om felles europeisk sertifisering. Les mer på blant annet: boarding.no
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
EB, med den overskriften der skulle man nesten tro du jobbet i VG!
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
...og både VG og jeg får det som vi ønsker! Gode opplagstall!!!
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Fikk pepper fordi jeg ikke var gift da jeg ble 30... Nå er jeg gift og tar vel egentlig det som kommer her som litt annet krydder i hverdagen!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() 08.12: Luftfartstilsynet støtter kabinansattes aksjon Pressemelding nr. 19-2004, 7. desember 2004: Luftfartstilsynet støtter kabinansattes aksjon Felleseuropeiske sertifiseringsregler for kabinpersonell er et viktig bidrag til økt flysikkerhet. Kabinansattes rolle i sikkerhetsarbeidet blir ofte undervurdert, men er helt sentral særlig når det oppstår en krisesituasjon om bord på fly, sier luftfartsdirektør Per-Arne Skogstad. På den internasjonale dagen for sivil luftfart, 7. desember 2004, aksjonerte kabinpersonell verden over for økt flysikkerhet. Kabinansatte fra SAS Braathens, Norwegian og Widerøe aksjonerte foran Samferdselsdepartementet i Oslo. Deretter besøkte de Luftfartstilsynet hvor luftfartsdirektøren forsikret representanter for de kabinansatte at Luftfartstilsynet skal gjøre sitt ytterste for å bidra til innføring av felleseuropeiske regler for sertifisering av kabinansatte gjennom deltakelse i blant annet den europeiske luftfartsorganisasjonen Joint Aviation Authorities (JAA). Bare halvparten av landene i Europa har i dag sertifisering av kabinpersonell. I Norge ble denne sertifiseringen allerede innført tidlig på femtitallet. - Utdanning etter felleseuropeiske regler skal sikre et høyt kompetansenivå blant kabinansatte i alle JAA-medlemsland. Dermed vil sikkerhetsnivået i sivil luftfart kunne øke ytterligere og derfor ønsker jeg å støtte de kabinansattes aksjon, påpekte Skogstad i sitt møte med forbundsleder Lisbeth Eliasson for PRIFO (Privatansattes Fellesorganisasjon) og president Inger Helene Enger for Cabin Crew Committee i ETF (European Transport workers’ Federation). Se også: www.luftfartstilsynet.no Kilde KABIN.no |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian + SAS Norge = sant | EB | Reiseforum | 20 | 03-11-2008 16:34 |
SAS + Norwegian = Sant ? | MountainDew | Flyforum | 6 | 24-03-2008 11:43 |
To av hver (SAS Braathens og Norwegian B737) | LN-MEH | Flyforum | 2 | 09-01-2007 07:16 |
Norwegian misfornøyd med SAS Braathens | EB | Flyforum | 26 | 02-11-2006 15:00 |
SAS Braathens VS. Norwegian | Herlov | Flyforum | 6 | 30-11-2005 16:51 |