![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei
Noen her som har fløyet med China Eastern (MU) i det siste og har noen erfaringer å dele? Har akkurat booket 3 loung haul flyvinger med de (og en med air France) og er noe skeptisk da omtalene på nett stort sett ikke er veldig positive. Det var pris og kun det som gjorde at valget falt på dem denne gang for flyvinger til Australia over jul og nyttår som ikke var noen billig affære. Det skilte nesten 15.000 til nest billigste alternativ for 3. pers på datoene vi skal reise. Flyr economy CDG-PVG-BNE t/r med 1x77W og 2x332 fra MU og 1x388 fra AF. Og er dere enig i at MU har vel omtrent det kjedeligst livery som er der ute? -Norwing- |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nei det er ikke fleksible billetter. Det eneste jeg lurer på er hva jeg kan forvente meg. Jeg stoler mer på førstehånds erfaringer herfra, enn alle som har noe på hjertet på TripAdvisor og lignende fora. Så vidt jeg kan huske er MU ikke et selskap som har vært diskutert spesielt mye på flyprat. Ikke ute etter synsing om selskapet er bedre eller dårligere enn ryktet tilsier, men om noen virkelig har flydd med de og kan gi et nyansert bilde av hva man kan forvente seg. Jeg gleder meg uansett til tur, selv om vi ikke ikke hadde mulighet til å velge selskap fra øverste hylle denne gang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Seter er reservert etter beste evne. Benplassen er oppgitt til 32” som vel er mer eller mindre standard. 3-4-3 i 77W er vel også blitt standard. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Mange har en tendens å fothåndsdømme kinesiske selskaper. Det er synd, men de tar ikke skamfeil.
Jeg har fløyet China Eastern på business, mellom Xi'an og Moskva for cirka to år siden. Pris og forventing var oppfylt. Fikk vestlig mat, vin og vestlig undrholdning. Aller viktigst - sovet. Nå var nevnte episoden den eneste gang jeg har fløyet longhaul med de, men har fløyet deres A330-serie flere ganger innenriks i økonomi og har blandet erfaring med hardware produkt. For å helgardere deg ville jeg fulgt nøye med på setereservasjon, hvis mulig. De har Coca Cola, Fanta - helt garantert. Maten et spiselig, helt garantert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Har tidligere prøvd air china på shorthaul og kun gode minner fra det. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Ellers er intet frykte på service og hardware da, hvis du taklet Air China. China Eastern er litt bedre enn Air China, etter min erfaring, som er 125-150 flyvninger med kinesiske selskaper de siste 3,5 årene. Min liste er Hainan Airlines, China Eastern, Air China. Det er oppførsel til medpassasjerne som trekker ned, uansett selskap fra Kina. Men synes det er urettferdig å klandre selskapet for det. Har fløyet mange vestlige selskaper som burde vært strengere mot passasjene, men de tør vel ikke i frykt for klikk-mentaliteten som herjer. Ellers er bloggere betalt og bias... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Det skulle vært oppgitt nasjonalitet på opptatte plasser på setekartene 😛 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
|
![]()
Flaug med ein anna himmelretning (Southern) for eit par år sidan. Det var bra besetning, og elles eit fly
![]() ![]()
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
|
![]()
Nei, veldig roleg og trivelege flights, alle fire. Det var nok konstant flux av folk bak i galley for å fylle hett vatn på termos (kan sjå ut som det er ein ting) og hente nudlar. Men fin stemning. Så om ein set langt bak var det kansje i det tilfellet litt stok, men eg sat lenger fram i economy og hadde det greitt.
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Kinesere reiser året rundt, men juletiden er ikke deres peak-sesong. Det blir mellom 22-31. januar, for da feires kinesisk nyttår
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Erfaringer med China Airlines? | ln-kmm | Reiseforum | 32 | 25-02-2014 15:18 |
China Eastern vs China Southern, Erfaringer? | Roxman | Reiseforum | 3 | 04-04-2011 03:22 |
Shanghai Airlines + China Eastern | CK | Flyforum | 6 | 09-06-2009 09:49 |
Shanghai Airlines + China Eastern? | CK | Flyforum | 5 | 25-07-2008 14:00 |