Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 05-03-2019, 20:39   #1
dodgeflyer
Newcomer

Default Re: AmericanExpress SAS/EB-kort (nytt kort fra 2019)

Quote:
Originally Posted by Chr1st1an View Post
Jo det skal de jo. Problemet er at min kredittgrense er 100'. Faktura for desember var på 30' januar på 100' (pluss at jeg satt inn 25' ekstra så handlet for 125', og februar var på 60'.
Alle faktura ble betalt enten dagen de ble produsert eller på forfall.

Hvordan klarer de da å sette ned grensen min til ca 35' i mars?
Den dynamiske kalkulatoren der skulle jeg gjerne fått forklart av noen som ikke er helt ferske kundebehandlere ansatt rett fra den svenske videregående skole....
Nå har jeg ikke mye erfaring med Amex Norge da jeg har akkurat flyttet hjem, men i prosess med å søke om kortet, men tror ofte Amex krever gradvis oppbygging av bruk. Tror enormt store trekk er noe de ikke liker.
dodgeflyer is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2019, 22:20   #2
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by dodgeflyer View Post
Nå har jeg ikke mye erfaring med Amex Norge da jeg har akkurat flyttet hjem, men i prosess med å søke om kortet, men tror ofte Amex krever gradvis oppbygging av bruk. Tror enormt store trekk er noe de ikke liker.
Det er jo ikke enormt stort det han nevner. 125k på en måned er ikke så mye egentlig.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2019, 17:16   #3
ma-are
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by dodgeflyer View Post

Skal ha et større trekk på AmEx og ringte inn for å høre om det ville gå gjennom. Ble satt over til kredittavdelingen, og ved at jeg kunne dokumentere «penger på bok» justerte de opp grensen. Forstod det slik at de i utgangspunktet har satt en kredittgrense, men som i hvert fall kan justeres ved dokumentasjon. Satser på at betalingen går gjennom når den først gjøres.

Sent from my iPhone using Tapatalk
ma-are is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2019, 17:31   #4
Jon_Noj
Newcomer

Quote:
Originally Posted by ma-are View Post
Skal ha et større trekk på AmEx og ringte inn for å høre om det ville gå gjennom. Ble satt over til kredittavdelingen, og ved at jeg kunne dokumentere «penger på bok» justerte de opp grensen. Forstod det slik at de i utgangspunktet har satt en kredittgrense, men som i hvert fall kan justeres ved dokumentasjon. Satser på at betalingen går gjennom når den først gjøres.
Jeg gjorde det samme i forbindelse med et ventet stort trekk, men fikk en litt annen beskrivelse av hvordan det fungerte.

De kunne (og gjorde) justere opp grensen midlertidig for et varslet stort trekk, men systemet ville gå tilbake til å kalkulere grensen dynamisk basert på den betalingshistorikk de bygger seg opp. Når et slikt manuelt godkjent stort trekk er gjennomført er det med på å dra opp den dynamiske grensen din (men ikke til samme nivå med en gang, du kan risikere å få samme trekk avvist neste gang).

Jeg hadde i mange år signifikant forhøyet grense godkjent på det gamle DnB Amex Platinum kortet, som opererte med mer faste kredittgrenser, men dette har de ikke tatt med over i sitt nye kreditt-system. Så man kan risikere å gå på en smell her om man ikke ringer i forkant av større trekk. Denne usikkerheten om kortet faktisk virker er en av flere irriterende faktorer Amex har innført i dette skiftet. Men CT gjør det verdt det likevel foreløpig.
Jon_Noj is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules