![]() |
|
![]() |
#101 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2014
Location: OSL
Posts: 123
|
![]()
RIP LN-RPX. Det var min absolutte favoritt på shorthaul. Med et toalett foran og bak, samt fantastisk garderobeplass var det en ypperlig maskin å jobbe på. 120 seter (pax) er heller ikke å forakte alltid.
__________________
Hadde vært EBP etter ei uke på jobb ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
Posts: 6,119
|
![]() Quote:
Opprinnelig var det vel til og med 95 seter. Var herlig med 2-seterne foran på fakirflighten til bgo, selv om en måtte ha med frokost selv. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,128
|
![]()
LN-RPX er i skrivende stund synlig på Flyradaren sørvest for Jylland som SK9121 vei fra ARN til det som kanskje blir siste stoppested?
https://www.flightradar24.com/SAS9121/968f273
__________________
________________________________________ Flyhilsen fra Ole Johan Beck Gled en som gruer seg til jul Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
Location: Egersund
Posts: 2,667
|
![]()
Ser ut til at det er et sted mange flyvemaskiner oppsøker for å dø, ja:
Skyliner: Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,816
|
![]()
DGX Polen? Den er over England akkurat nå.
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
Location: Egersund
Posts: 2,667
|
![]()
Hm, må være en bug et sted, i mitt hode er DGX RAF St.Athan i Wales...
http://www.gcmap.com/airport/DGX |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,128
|
![]()
EGDX/DGX er St Athan i Wales, må være en feil som viser at DGX skulle være i Polen, jeg så det samme i sted.
__________________
________________________________________ Flyhilsen fra Ole Johan Beck Gled en som gruer seg til jul Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,816
|
![]()
Ah, ja da er det bare "ordlista" her på forumet som ikke er helt oppdatert.
![]()
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,483
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,128
|
![]()
Mye tyder på at LN-RPT har hatt sin siste arbeidsdag i SAS søndag 8.mai med strekningen TRD-OSL som siste flight som SK381.
Om det foreløpig anses som et reservefly, eller om det faktisk er WFU vites ikke, men fint om noen kan bekrefte det.
__________________
________________________________________ Flyhilsen fra Ole Johan Beck Gled en som gruer seg til jul Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Nov 2010
Location: Bodø
Posts: 466
|
![]()
-600 er typisk på ENVA-ENBO-ENTC og nedover igjen mange ganger daglig, og jeg har flydd smågrisen jeg vet ikke hvor mange ganger. Da SAS først tok den i bruk, var jeg i cockpit Oslo-Bodø i FL410 for første gang, og pilotene skrøt veldig av performance for den lille, "nesten Ferrari", var et av uttykkene skipperen brukte. Senest for ca et halvår siden satt jeg i tredje sete helt framme Tromsø-Bodø, og bare godord om trotjeneren. Er det -700 som nå vil erstatte den nordlige kystruta etter utfasingen, bortsett fra sommersesongen når ATR-en igjen kommer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,633
|
![]()
Var det RPT som sto med helblå hale utenfor SAS-hangaren fredag formiddag?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
ScanFlyer Silver
Join Date: May 2007
Posts: 749
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,584
|
![]()
Da skal det være 23 -600 igjen i flåten
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,288
|
![]()
Bye, bye LN-RPT som jag hämtade (som OY-KKD) på PAE och ferryflög till ARN 8-9 febr. 1999 som SK9260
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,633
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,936
|
![]() Quote:
Floey dere ogsaa tur / retur Abbotsford med LN-RPT ? Husker det var noen av SAS maskinene som var paa en dagstur til Abbotsford pga. noen beskattningsregler, og PAE var jo unntak i 1999 for 737 leveranser - det var jo i 2001 at PAE ble brukt mens BFI rullebanen ble utbedret etter Jordskjelvet.
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,288
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,288
|
![]() Quote:
Nej, jag tror inte den var på Abbotsford. Däremot vet jag att SE-DNC LIN/SAS B.737-53A flögs över till Kanada från Seattle , p.g.a. beskattningsregler ,innan den flögs ned till Florida för modifieringar innan den sattes i trafik. Maskinen var ju ursprungligen byggd och avsedd som en VIP/"bizjet" för Rupert Murdoch och hans imperium. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,584
|
![]()
Skal det noen flere -600 ut i år? Noen som har sett planene for 2017?
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS og utfasingen av 737-800 | Someone | Flyforum | 273 | 02-03-2025 16:17 |
SAS og utfasingen av 737-700 | DC 10-30 | Flyforum | 302 | 13-07-2024 20:54 |
KLM starter utfasingen av 737-700 | Someone | Flyforum | 14 | 23-07-2019 06:41 |
sas 737-500-600-700 | svgspotter | Flyforum | 34 | 20-02-2009 14:52 |
Flyglobespan 737-600 fra SAS | LN-AFG | Flyforum | 6 | 03-05-2005 08:11 |