![]() |
|
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,311
|
![]() Quote:
Han startet ikke opp med Dash-8-100 for og fly "billig(ere)" til Sør Kjosen heller..... |
|
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Nei, det er korrekt. Det ble likefullt hevdet at Kjos ville være konkurs før 6 måneder var gått, fordi det ikke var mulig å tjene penger i det markedet Kjos startet opp. Det er godt mulig man får rett nå (dvs at man kaster bort pengene).
|
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2012
Posts: 372
|
![]() Quote:
En annen side er at Kjos er av en annen kaliber enn Giæver og hadde investorer som trodde på ham og ikke minst hadde de kapital. Kjos så et marked utenfor Norge som ved oppstart var preget av tur retur billetter, kompliserte booking via net osv. Giæver går nå inn i et marked som er begrenset (Dash 8 operativt)og vekst kan kun skje ved å vinne markedsandeler i et statisk marked som ikke vokser. |
|
![]() |
![]() |
#4 | ||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,717
|
![]() Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
I tillegg var altså poenget at alle i bransjen dømte Kjos nord & ned - uavhengig av hvor mye bedre utgangspunkt han hadde (relativt til det Giæver har nå). Jeg er litt usikker på hvor mye de har lært... Det er jo ikke lenge siden vi fikk høre at Norwegian kom til å gå på tryne som en følge av long-haul satsningen, for det kunne jo aldri lønne seg (det er noe helt annet enn LCC short-haul), osv. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Feb 2013
Posts: 585
|
![]() Quote:
Han fikk også storkundeavtale med Staten. Stilte Staten den gang like strenge krav til at alle formaliteter var på plass som Staten denne gang har gjort ovenfor FV?.... |
|
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2012
Posts: 372
|
![]() Quote:
Vedrørende diskusjon omkring 50 mill. fremgår det av NRK serien at andre er med som eiere, men Giæver sitter med kontrollen. Giævers siste utspill på facebook undrer meg. Hvordan skal aksjekapitalen økes til 250 mill? Om Giæver ikke har en betydelig formue utover det som allerede er lagt inn (ser ikke slik ut etter regnskapene)så må han la seg vanne ut for derved å miste kontrollen over selskapet. |
|
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,483
|
![]() Quote:
Ensidig negativt har det vært rundt selskap som Krabi Air, Viking International, FlyNonStop og en del andre. |
|
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
FlyViking | putzmeister | Bilder & foto | 1 | 20-07-2017 18:50 |
Kallax piloter og Flyviking | FO33 | Småprat | 10 | 12-04-2017 20:53 |
FlyViking - Rotet med FOT-tilbud og Widerøes brev til personer i FlyViking | Someone | Flyforum | 73 | 25-10-2016 22:05 |