![]() |
|
|
![]() |
#1 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,563
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,683
|
![]()
Det kommer jo helt an på hvordan du ser det. Dette rammer i alle tilfeller en uskyldig 3dj. part.
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Godt poeng. I tillegg er det vel ikke slik at det er noen av kundene som ikke overholder avtalen. Det er i henhold til avtalen lov å ikke benytte seg av en flex billett. Det man kanskje kan si er at flyselskapet ikke overholder sin del av avtalen for de som får denied boarding, noe som vel er grunnen til at dette utløser en kompensasjon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,724
|
![]() Quote:
Uansett i denne sitasjonen å gamble på at man får gå av flyet 09:20 på LHR er optimistisk, det går jo fort tid både i holding og taxing på LHR. Når de i tillegg har sjekket inn bagasje så er det jo neppe noe som hadde gått, selv om den gråtkvalte moren sier de "beregnet god margin". Helt enig at det er dust å bli rammet av overbooking, om man blir pælmet av, men i dette tilfelle synes jeg det er håpløst å gå til avisen - dette kunne røket like godt ved slot-restriksjoner el.l.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2013
Location: BGO
Posts: 289
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2013
Posts: 74
|
![]() Quote:
* I den ene kategorien må kunden betale enten har flyr eller ikke. Kunden betaler uansett, og selskapet er garantert inntekt. * I den andre kategorien får kunden lov til å kansellere. Han har i utgangspunktet betalt en del ekstra for dette privilegiet; samme reise uten denne fleksibiliteten koster mindre. Kunde oppfyller altså alltid sin del av avtalen. Selskapet, derimot, vil i noen tilfeller ikke klare å oppfylle sin del. Det er en risiko de selv har valgt å ta, og handler ikke om at kundene svikter. Det er det bare selskapet som gjør. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Overbooket flyet med 21 personer - Sommertrafikk SAS | Hickok | Flyforum | 29 | 02-07-2016 14:15 |
Overbooket på PIA: Sett deg på do | Someone | Småprat | 14 | 28-02-2012 08:56 |
SAS og passsasjerhandtering (splitta frå SAS-fly sneia borti anna fly) | RYKogREIS | Småprat | 25 | 20-09-2011 09:51 |
Overbooket fly med 31 ledige plasser | SBT | Reiseforum | 2 | 15-07-2011 10:38 |
rebbok til tidligere fly hvis overbooket | karsten | Flyforum | 2 | 13-11-2007 02:04 |