![]() |
|
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
De gangene jeg har vært i transfer på Heathrow terminal 5 (og det har vært noen ganger, senest i januar i år) har jeg som sagt kommet ut av en gate, og endt opp lags den østre veggen av terminalen. Når man går langs den og til ca. på midten, kommer man til et større område der man har både UK Border for å slippe inn i UK, og Flight Connetions Center, der man kan connecte (litt forskjellige rutiner om man skal videre internasjonalt eller innrikks i UK). Dette er så vidt jeg ved det eneste stedet man kan gå når man kommer fra en internasjonal flight. Der snur jeg meg vestover og går mot en person som sjekker boardingkort for flighen videre, og slipper meg gjennom. Så går jeg videre, og snur meg 90 grader mot høyre, og tar en rulletrapp nordover. Da kommer man opp i North Security. Jeg tar så til høyre og går østover gjennom en sluse, og ser da rett på nevnte giraffkafe, og har BA-loungen i syne. Har som regel flydd med fancyass status eller i en kabin som har gitt tilgang til fasttrack, men den eneste forskjellen er kortere veg bort til en egen rulletrapp, som går ved siden av den andre som de uten fancyass status/Club/First-billett må ta. Snur jeg meg evt.mot høyre etter security, og går sørover, passerer jeg masse butikker/serveringsteder etc. før jeg igjen kommer til en rekke med securitysluser. Det er Security South, som ligger rett ved det litt større loungekomplekset som huser både Galleries South, Galleries First og Conorde Room. Med mindre de evt. har bygget om siden januar, men det har hvertfall vært sånn jeg beskriver det over samtlige ganger jeg har vært i transfer på Heathrow. |
|
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Visumreise til USAs ambassade i Oslo | robertaas | TripReports | 12 | 12-03-2016 14:46 |
Den store norske vinterværtråden 2011-2012 | Someone | Småprat | 127 | 28-01-2012 00:57 |
Bergen-Stockholm flyttes til den norske produksjonen | FlightDeck | Småprat | 3 | 11-04-2011 18:56 |
Den norske Norsemanboka kommer nå | GF1 | Flyhistorisk forum | 8 | 19-06-2007 22:02 |