Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 01-06-2015, 00:50   #19
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Default Re: Turer til den kongelige norske ambassade

Quote:
Originally Posted by RJon View Post
Du kommer opp rulletrappa mot nord rett til den sørligeste enden av all security på T5, hvor alle transferpax går igjennom. Jeg reiser aldri C, ei eller executive club fancyass status. Om du tenker på hvor mange rekker med security du går forbi mot galleries sør kontra nord fra hvor du kommer opp rulletrappa, håper jeg at du skjønner hva jeg mener.
Med fare for å gjenta meg selv her:

De gangene jeg har vært i transfer på Heathrow terminal 5 (og det har vært noen ganger, senest i januar i år) har jeg som sagt kommet ut av en gate, og endt opp lags den østre veggen av terminalen. Når man går langs den og til ca. på midten, kommer man til et større område der man har både UK Border for å slippe inn i UK, og Flight Connetions Center, der man kan connecte (litt forskjellige rutiner om man skal videre internasjonalt eller innrikks i UK). Dette er så vidt jeg ved det eneste stedet man kan gå når man kommer fra en internasjonal flight. Der snur jeg meg vestover og går mot en person som sjekker boardingkort for flighen videre, og slipper meg gjennom. Så går jeg videre, og snur meg 90 grader mot høyre, og tar en rulletrapp nordover. Da kommer man opp i North Security. Jeg tar så til høyre og går østover gjennom en sluse, og ser da rett på nevnte giraffkafe, og har BA-loungen i syne. Har som regel flydd med fancyass status eller i en kabin som har gitt tilgang til fasttrack, men den eneste forskjellen er kortere veg bort til en egen rulletrapp, som går ved siden av den andre som de uten fancyass status/Club/First-billett må ta.

Snur jeg meg evt.mot høyre etter security, og går sørover, passerer jeg masse butikker/serveringsteder etc. før jeg igjen kommer til en rekke med securitysluser. Det er Security South, som ligger rett ved det litt større loungekomplekset som huser både Galleries South, Galleries First og Conorde Room.

Med mindre de evt. har bygget om siden januar, men det har hvertfall vært sånn jeg beskriver det over samtlige ganger jeg har vært i transfer på Heathrow.
Martin is offline   Reply With Quote

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules