Quote:
Originally posted by captaink
Tullball ja. Post har da for svingende ingen ting med egentransport å gjøre. Lær deg definisjonene før du uttaler deg. Post er per definisjon alt annet enn egentransport.
|
Nå er det mulig det er noe jeg ikke har fått med meg i diskusjonen her, men en av Postens primæraktiviteter er forsendelse av post (brev og pakker, og har enn så lenge monopol på endel typer brevforsendinger). Forsendelse av post innebærer håndtering av innlevering, transport til destinasjon, og utlevering av post på destinasjonsstedet. Jeg antar at når egentransport ble nevnt så tenkte denne personen på transport av post i egen regi. Det er ingenting i regelverket som tilsier at en kommersiell aktør må sette transport ut på anbud, men det finnes regler som begrenser mulighetene for statsstøtte. For Posten så betyr det at man nok kan drive all egentransport, men at man ikke kan få statsstøtte til å drive denne transporten. Om det er lurt av Posten å ha egne fly er en helt annen sak, og der tror jeg at jeg holder med Farmers argumentasjon.