![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
God kveld,
Hva gjør dere når brannalarmen går på hotellet dere bor på- Jeg har opplevd at alarmen har gått 3 ganger de siste par månedene, på 3 forskjellige hotell, i 3 forskjellige land. Første gang det skjedde var i Sverige; der har jeg inntrykk av at omtrent alle gjestene reagerte på alarmen og gjorde som de skal gjøre, nemlig gikk ut. Brannvesenet kom også, og de gikk gjennom hele hotellet før vi fikk slippe inn igjen. Tok vel halvannen time omtrent. Dette var riktignok på dagtid en helgedag. Neste gang var på Curacao tidlig på kvelden og der var det ingen som reagerte omtrent. Jeg spurte en av de som jobbet på hotellet, mens jeg selv var på vei ut, om hun ikke skulle gå ut og fikk omtrent et svar som dette: «No man, it is probably just another false alarm or something?». Sist det skjedde var nå i helgen natt til lørdag på et hotell i Bergen, ca.kl.0100. Jeg hadde selv vært på festlig middag med tilhørende drikke kvelden før, men fikk da kavet meg ut da også. Bodde rett ved siden av en nødutgang og havnet i et smug/bakgård sammen med 4 andre. Gikk ut av smuget, og inn igjen i resepsjonen, og totalt var det maks 8-9 personer som hadde tatt seg bryet med å reagere på alarmen. Holdningen også i denne resepsjonen var «sikkert falsk alarm». Som ex. Sjømann og som ansatt i offshore/subsea bransjen i mange år så ligger det i hvertfall i «ryggmargen» på meg at man skal reagere på alarmer. Er det jeg som overdriver (noe jeg bestemt ikke tror)? Eller er den generelle holdningen blant folk flest rett og slett ikke bra? PS! Jeg vet at belegget på alle nevnte steder var bra, så grunnen til at få evakuerte er ikke at det ikke bodde flere personer der ![]() Sikkert litt kulturforskjeller også men at vi i Norge reagerer omtrent like lite som de på Curacao er jo litt merkverdig, mens de i Sverige både reagerer samt foretar grundig undersøkelse av hotellet. Svensk grundighet kontra karibisk (og norsk slapphet)? Mvh Fjordheim |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ubehagelig odør fra sidemannen - hvordan ville dere reagert? | Fellowplane | Småprat | 6 | 12-04-2012 13:10 |
Hotell i Paris, hva kan dere anbefalle? | HansJ | Reiseforum | 3 | 10-05-2009 14:47 |
Har dere lurt på hvordan en brannbil ser ut etter en kollisjon med en 747? | LN-KGL | Flyforum | 8 | 12-10-2008 19:04 |
Spørsmål til dere som bor på hotell en del | Utflyttet | Flyforum | 40 | 28-02-2008 05:25 |
Norsk Flygerforbund reagerer. | sirpjalle | Flyforum | 32 | 10-02-2008 19:32 |