Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 27-10-2013, 02:02   #1
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Vin Enda en kjedelig frapport.

Ja, da var det på tide med en ny trip-report, det er vel årets første fra meg.
Som vanlig blir det en del menyer, bilde av mat og drikke, litt fra kabinen og litt om servicen om bord. Derimot blir det ikke kleine familiebilder og annet som passer bedre på den rosa bloggen min.
Kameraet er dessverre ikke så bra, men før neste langtur blir det nok et nytt kamera.

Ikke noe er som å reise hjemmefra kl 4 om morgenen, spesielt når man ser på klokka for siste gang kl 2 om natten. Om det er reisefeber eller annet skal være usagt, men det er slik det pleier å bli.
Etter en kjapp rusletur til flytoget var man på vei mot OSL. Der var gullinnsjekken ikke åpen, og av pur latskap ble flere stående til den åpnet i stedet for å gå bort i den vanlige køen. Bagasjen ble ikke tagget til ende-destinasjonen, siden den ene mellomlandingen hadde en ekstra vri.
Null kø i fast-track, og en Taittinger rikere var man klar for litt frokost i den nesten tomme loungen der menyen var den samme som den pleier.

OSL-FRA
LH865 A319 D-AILT "Straubing"
06:10-08:35

Jeg tror det ble gjort et forsøk på priority boarding, men med en stor saueflokk rundt skranken fungerte det svært dårlig. Like greit å sitte å vente til de andre har kommet om bord.
Vel ombord var selvsagt hattehyllene fulle, og på rad 1 må bagasjen plasseres i et skap. Flyvertinna var raskt på pletten og fant et ledig skap foran 1C.

Utsikt fra 1F en kald høstmorgen

Grei benplass på rad 1. Det virker også som setene har blitt litt mykere med tiden

Siden frokosten i loungen var litt begrenset, så var det plass til litt til

Ikke så mye å skryte over egentlig, selv om det er et mer variert serveringsbrett enn i wrap-klasse. Mange som skryter av Lufthansa, men i forhold til SAS så er det i mine øyne det tomme nabosetet som er den eneste forskjellen som betyr noe.

Servicen var hyggelig, men så tidlig på morgenen var det mest fristende å sove.

Utsikt mot vest når sola var på vei opp

Slik så det ut i Frankfurt en tidlig oktobermorgen før landing på 7L

Tok av fra OSL på rute, men var 10 min sene inn til FRA. Landet på den nye rullebanen nord for terminalen, 7L.

Sharklets

Vi taxet inn til området ved A1. Mulig det var noe vedlikeholdsarbeid der, det var i alle fall ingen jetbridge. «Luksusen» besto derfor i å bli kjørt fra flyet til inngangen til B-terminalen med en Cayenne. Helt greit, men det spilte liksom ikke så stor rolle når man bare blir sluppet av ved en kjellerinngang.
Så gikk turen via to worldshops, forbi en taxiholdeplass og inn i en terminal som har blitt nøye beskrevet her tidligere.

Dagens frokostmeny

Litt småtteri mens man venter på at lunsjmenyen skal tre i kraft

Posting Rules