![]() |
|
![]() |
#1 |
Fjording
|
![]()
Dette temaet har garantert vært diskutert mange ganger tidligere.
Har likevel ikke klart å finne noe om det via søke-funksjonen. Skal til Hannover på messe i mai 2013. Tenkte da å bruke KLM's nye rute Ålesund-Amsterdam. Nå har det seg slik at vi tenkte å kombinere med en ukes rundtur for å besøke familie og venner i Tyskland. For å gjøre en lang historie kort, kona tar bilen på Kiel-fergen og henter meg i Hannover etter at messen er ferdig. Altså jeg har ikke behov for en retur-billett med fly. Sjekket prisene på klm.com MEN, jeg forstår ikke prisene..!. Priser enveis-billett Ålesund - Hannover 7. mai 2013 kl 06:30, med flybytte i Amsterdam koster: Kr. 5.850,- Skulle jeg velge å bare fly til Amsterdam (det samme flyet, samme dato/kl), koster det: Kr. 6.811,- Altså er det billigere å fly helt til Hannover (med flybytte) enn å bare fly til Amsterdam. Så til det aller største mysteriet: Prisen for tur/retur Ålesund - Hannover 7. mai 2013 kl 06:30, med retur 10.mai 2013: kr. 1.876,- Har sett at det er noen regler om at dersom du er borte mer enn 3 dager får du gunstigere priser. Men, at det skal være så ekstremt forstår jeg ikke... Spørsmålet er da: 1. Hva er logikken i at en gjennomgående flight Ålesund - Amsterdam - Hannover er billigere enn hvis du bare flyr Ålesund - Amsterdam (samme flight/tid AES-AMS)?? 2. Hva er logikken i at en enveis-billett koster tre ganger mer enn en tur/retur-billett, når utreise på tur/retur er identisk med enveis-billetten??? 3. Hva skjer dersom jeg booker en tur/retur og ikke dukker opp på returen? Er det vilkår "med liten skrift" som gjør at KLM vil belaste meg tilsvarende en enveis-billett? |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
No-show på retur for en person av billett (SAS) | petter380 | Småprat | 3 | 26-09-2014 18:32 |
KLM tur/retur Korea i ny Business class | 88charlie | TripReports | 6 | 14-09-2014 09:12 |
Spekulere i no-show retur med tur-retur billett | RJon | Reiseforum | 9 | 21-06-2014 13:40 |
Enveis med KLM/Skyteam | Tosze | Småprat | 6 | 12-03-2013 19:02 |