Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 16-11-2012, 16:46   #1
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Default Favoritt vs hat-flyplasser

I en tid der, ihvertfall jeg, har gått litt lei av ørkesløse tråder om SAS spareprogram ville jeg gjøre noe annet. Inboxen ble tømt, jeg spiste opp burgeren jeg bestilte i BA kantina og har fortsatt tid igjen.

Derfor starter jeg en tråd med beste og værste flyplasser. Jeg finner ingen nye tråder om det samme heller. Dette er altså 100% subjektivt, og ikke basert på Skytrax eller noe annet lurt. Med mindre det er notert er det flyplasser jeg har frekventer mye.

LEAST FAVOURITE:

1. Denver International Airport (DEN)
Gammel, skitten, dårlige fasiliteter, uoversiktlig, altfor store avstander, kjipe togreiser mellom terminalene (og togmusikken... "dong digidongdigidongdigidong. We have arriiiiiived at your destinaaaaation"). Rett og slett kjip på alt

2. Stockholm Arlanda (ARN)
Aaaaaltfor store avstander, dårlig servering (alt er likt), dårlige lounger og uoversiktlig er min dom. Den virker som om den er vokst helt ut av proporsjoner, uten av markedet har fulgt etter. Stikk motsatt av OSL, med andre ord.

3. St.Petersburg
Security i øst og vest. Gammelt, skittent og helt forferdelige forhold ved departure gates. Her har jeg bare vært en gang, men føler at det allikevel er dekkende.

4+ Heretter kommer godsaker som SVO, DME og CDG. Men ingen av dem er i en klasse der man virkelig gruer seg.

MOST FAVOURITE:

1. Oslo Gardermoen (OSL)
Intim, korte avstander og gode salgs/spisemuligheter. Alt man trenger er raskt innenfor rekkevidde. Ikke noen fantastiske lounger, men helt ok. Hadde jeg hatt mye transfer fra utland og inn i Norge hadde den nok ikke rangert øverst. Men når man stopper og starter på OSL er den i mine øyne veldig god.

2. Munchen . (MUC)
Litt det samme som OSL. Selv om det er en stor flyplass er den utrolig effektiv, ren og samtidig koselig. Pluss for gode lounger. Trekk for mye bussgate.

3. Chicago O'Hare - (ORD)
En enorm flyplass der jeg har vært altfor mange ganger. Ofte med connection innland-utland. Selv om den (vel?) er større enn DEN, så er den svært bra. Alt tatt i betraktning. Enkel transfer, lyst og hyggelig. Er et par gater på T1 som er en god maraton-tur, men utover det er den bra.

4. London Heathrow Terminal 5 (LHR)
Den får ikke pluss i margen for effektiv transfer. Security med BAA kan være helt ballade. Men den får plassen utelukkende pga hyggelig staff, intimitet, freshness og helt fantastiske lounger.

Det var dagens oppgulp fra Fnate. Elefanten er ikke helt enig, men har foreløpig sovnet i sofaen på T5GF.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote

Posting Rules